MotoNews.pl
4 Kupiłem skrzynie i ........ (130760/45) - PT
  

Kupiłem skrzynie i ........

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kupiłem skrzynie i olej który jest w nim to 99% to mineralny i jest czarny jak cholera i sie pieni wienc chce go wymienić.
I nie wiem czy syntetyk czy mineralny . Zastanawiam sie co by sie stało jak bym wlał syntetyk, jak był mineralny. W silniku nie można tak, a jak ze skrzyną nic sie nie spierdo....
Pomózcie bo nie chce jeździć na tym oleju
  
 
O ile wiem w skrzyniach nie rozroznia sie mineralny a syntetyk. Sa tylko pelne syntetyki. Albo sie myle...
  
 
A czerwony olej to chyba syntetyk
  
 
A jaka skrzynia? Może zwróć się po radę do serwisu?
W mtx75 jest np. żadki olej (chyba do automatów) Na innych nie chce chodzić dopóki się nie zagrzeje, bo są za gęste.

Próbowałem 2 różne, trzeci kupiłem już w serwisie...
  
 
Ja zalalem jakis syntetyk z fiata, praktycznie konsystencja wody i od 40kkm jest ok. W kazdym razie z tego co czytalem na forum powinno sie lac czerwony olej, taki jak do wspomagania i skrzyn automatycznych jesli dobrze pamietam. Texaco kosztuje ok. 20zl/litr...
  
 
Wlasnie a propo czerwonego płynu, nie zaczynając nowego wątku. Ile kosztuje płyn dowspomagania ukł. kierowniczego??
  
 
Jak napisalem nizej ok. 20zl/litr texaco. TO jest ten sam plyn co do automatow i skrzyn w essich.
  
 
Cytat:
2006-01-11 00:07:29, niesztof pisze:
Jak napisalem nizej ok. 20zl/litr texaco. TO jest ten sam plyn co do automatow i skrzyn w essich.



absolutnie niedopuszczalne jest aby do skrzyni manulanej lać olej przeznaczony do automatów i przekładni kier.
  
 
To ja mam dylemat i mysle jak popszednik jak moze byc lany olej od automatów do manualnej coraz bardziej jestem przekonany do lania EP SAE 80 dobrze mysle
  
 
W moim essie 14i skrzynia manual zalałem olejem elfmatic g60 o ile dobrze pamiętam , biegi chodziły idealnie bez zgrzytów haczeń itp jezdziłem około roku i wszystko super żadnych wycieków itd był to olej koloru czerwonego i taki kolor miałem jak mi wyleciał stary przy wymianie sprzęgła.Nowy właściciel jezdzi i jest bajka.
  
 
A jak kupie i zaleje rzadki minerał to będzie dobrze
  
 
Orginalnie masz skrzynie zalana pół-syntetykiem o oznaczeniu 75W/90. Wiec lanie jakiegokolwiek syntetyka spowoduje wycieki. Jak juz miałes wlany minerlany to nie ryzykowałbym powrotu na półsyntetyk. Zalej minerlanym i tylko w zime bedziesz mnie przeklinał za tego posta, ale za to nie bedziesz płakał z powodu wyciekow. Zdjecie skrzyni biegów to wydatek 250zł do tego uszczelka.
  
 
Ja mam mineral w skrzyni... na poczatku jest ciezko... ale da sie z tym zyc ;D Jak sie rozgrzeje to miodzio...
  
 
Zalałem Texaco EP-C SAE 80W 90 i zobaczymy
dziekuje za wszystkie odpowiedzi