| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
k4ml Escort Kombi 1,6 Bol ... Ozorków | 2006-01-14 11:53:29 Witam,
czy ktoś z wiedzących mógłby podzielić się rozpiską złacza EEC V w escorcie jak wyżej będę wdzięczny Z góry dziękuję |
Fedor Escort Ipswich, UK. | 2006-01-14 12:18:17 A czy kolega niema moze EEC IV??
Z tego co mi wiadomo EEC V mial silnik 1.3. No ale moze sie myle |
k4ml Escort Kombi 1,6 Bol ... Ozorków | 2006-01-14 22:42:43 Dzięki Slawko,
tak, zegary elektroniczne miałem od nowości. Jak rozumiem ten czujnik daje infomację zarówno do EEC jak i na tablicę przyrządów - czy jakoś tak...? i korzystając z Twojej bytności online kolejne pytania: ile mniej więcej taki czujnik kosztuje? odczytałem kody 9318, 0115 czy oznacza ją one odpowiednio: zbyt niskie napięcie prądu, problem z obwodem ECT? Jeśli nie, to co? Co masz na myśli pisząc że informacje odczytane dotyczą zegarów a nie EEC? Cz masz może rozpiskę pinów EEC V wraz z poziomami napięć na wyjściach i parametrami obwodów czujników? Byłbym wdzięczny. No i jak wyjąć EEC? |
Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2006-01-14 23:25:50 dobrze odczytałeś, ale prawdopodobnie masz kłopot z zasialniem samych zegarów, a co do czujnika ECT,to albo brak połaczenia na pinie 19 od zegarów, albo faktycznie czujnik padniety,jesli tak, to taki sam bład powinien byc zrejestrowany w ECU. Te informacje dotyczą tylko samych zegarów i jego obwodów. Mam taki sam zegar na stole, i mnie wywaliło błedy czujnika paliwa i ECT, dlatego, że były nie podpiete. pozatym sam zegar nie jest połaczony żadną szyna diagnostyczna z ECU.
Ecu wyjmiesz jak usuniesz ten nit od tej blachy. Jest na samym dole, znajdziesz. Nastepnie musisz ta blache-ekran zsunąc w dół. Co do rozpiski ECU, to nie mam wszystkiego, a reszty i tak jest bardzo duzo(w wielu miejscach). pozatym było ECU 60 pins i 104 pins. |
k4ml Escort Kombi 1,6 Bol ... Ozorków | 2006-01-16 10:05:06 Z tym czujnikiem to nie kumam,
jak rozumiem jest jeden - to w jaki sposób jest podłączony jednocześnie do obwodu czujnika na tablicy rozdzielczej i do ECU (równolegle, a może za pośrednictwem ECU)? Jeśli zegary nie są połączone żadną szyną danych z ECU to jak się je resetuje? Czy taki sam system jest w Focusach? Naprawdę nikt nie posiada opisu złącza i poziomów sygnałów (mogą być oba 60 pinowe i 104 pinowe) do jednego z popularniejszych silników w polskich Fordach Escortach ??????
|
Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2006-01-16 16:59:33
co Cie dokładnie interesuje w tych opisach złącz od ECU :
Nie licz na wszystkie dane w jednym pliku lub opisie. |
k4ml Escort Kombi 1,6 Bol ... Ozorków | 2006-01-16 21:26:44 Dzięki,
nie wiem co to jest WDS/FDS? nie wiem co to złącze DLC? protokół ISO też jest sprawą ciekawą.... Mnie natomiast bardziej interesuje coś co było opisane w popularnej książce z zakresu serwisu Escortów, niestety tylkko EECIV, powtórzę to jeszcze raz - tabela wyprowadzeń sygnałów na stykach ECU oraz poziomy napięć i oporności (lub przebieg sygnału) na tych złączach. Łopatologicznie mówiąc jeśli mam podejrzenie, że popsuty jest czujnik ECT to np. sprawdzam kabel jasnoszaro/czerwony i jeśli oporność na tym obwodzie nie jest zgodna z poprawną dla tego czujnika oznacza to że obwód lub czujnik jest uszkodzony. Jeśli parametry obwodu są ok to sprawdzam czy na wyjściu na ten obwód z ECU mam prawidłowe napięcie. Dzięki temu nie posiadając zaawansowanych technicznie urządzeń, opierając się na podstawowej znajomości elektrotechniki oraz kabelkologii na poziomie warstwy 1 modelu OSI jestem stanie zdiagnozować czy wystarczy wymienić element za 20 zł, czy też muszę jechać i wywalić 100 zł za samą diagnostykę (czytaj: podłączenie do komputera i stwierdzenie, że prawdopodobnie zepsuł się czujnik ECT). Konkretnie pisząc, na ten moment wystarczy mi informacja na których pinach złącza EEC podłączony jest czujnik ECT, czujnik położenia przepustnicy i czujnik elektromanetyczny odpowietrzenia przepustnicy oraz jakie oporności piwnny te obwody posiadać.
Nie obrażę się za infomację wariantową dla EEC V 60 pinowego i 104 pinowego.
Liczę na jakąkolwiek wiarygodną informację. Co więcej jestem w stanie włożyć trochę wysiłku i dla dobra ogólnego zebrać te informacje i je udostępnić. Z góry dziękuję za pomoc |
Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2006-01-16 22:13:37
co to jest??? _________________________________________________________ TPS 26 (90) zasilanie 47 (89) sygnał 46 (91) masa wspólna dla wszystkich czujników ECT 7 (38 ) sygnał masa jak wyżej W nawiasie werscja 104 pinowa. [ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2006-01-16 22:15:37 ] |
k4ml Escort Kombi 1,6 Bol ... Ozorków | 2006-01-16 22:23:01 Przepraszam zapędziłem się z tymi czujnikami ,
chodziło mi o : Elektrozawór pochłaniacza par paliwa Bardzo dziękuję za Twoje wsparcie |
Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2006-01-16 22:37:31 elek. oparów.
11 (67) sygnał(sterowanie) To ja mam do Ciebie prośbe. Skoro już tak grzebiesz to prosiłbym Cie o pomiar rezystancji zwartego czujnika płynu spryskiwacza(dużo płynu). |
k4ml Escort Kombi 1,6 Bol ... Ozorków | 2006-01-16 22:58:18 A niby gdzie mam to sprawdzić??
U mnie jest sygnalizacja akustyczna - jak pompka zaczyna wyć tzn nie ma płynu i z tego co wiem nigdy innej nie było ...
Zobaczę co się da zrobić, może powinienem poszukać jakichś przygotowanych i nie podłączonych kabli? |
Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2006-01-16 23:08:40 masz elektroniczne zegary to i masz kontrolke płynu spryskiwacza. Czujnik jest podpiety(lub powinien być) pod 26 pin w tej złaczce 32 pinowej w zegarach.
Jesli nigdy takowa kontrolka ci sie nie swieciła to nie szukaj. |