Opis złącza EEC V komputera w 1.6 16V ZETEC "99

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
czy ktoś z wiedzących mógłby podzielić się rozpiską złacza EEC V
w escorcie jak wyżej będę wdzięczny

Z góry dziękuję
  
 
A czy kolega niema moze EEC IV??
Z tego co mi wiadomo EEC V mial silnik 1.3.
No ale moze sie myle
  
 
Tak to jest ciekawe pytanie..
cieszę się że je zadałeś....

Ponieważ błędy odczytywałem w wyświetlaczu na tablicy wskaźników i były 4 cyfrowe co oznacza OBD II przyjąłem że mam EEC V.

Czy może mnie ktoś oświecić również w temacie które EEC posiadam?

W przypływie energi postanowiłem zobaczyć EEC w naturze, ale poległem podczas jego wyjmowania - może już to ktoś robił?
Mnie nie udało się rozbroić metalowego pancerza mocującego EEC?

Rady mile widziane....

Czy ktoś wie gdzie w moim silniku znajduje się ECT (ten do komputera )?




  
 
Cytat:
2006-01-14 22:10:53, k4ml pisze:
Tak to jest ciekawe pytanie.. cieszę się że je zadałeś.... Ponieważ błędy odczytywałem w wyświetlaczu na tablicy wskaźników i były 4 cyfrowe co oznacza OBD II przyjąłem że mam EEC V. Czy może mnie ktoś oświecić również w temacie które EEC posiadam? W przypływie energi postanowiłem zobaczyć EEC w naturze, ale poległem podczas jego wyjmowania - może już to ktoś robił? Mnie nie udało się rozbroić metalowego pancerza mocującego EEC? Rady mile widziane.... Czy ktoś wie gdzie w moim silniku znajduje się ECT (ten do komputera )?


jesli fabrycznie miałeś zegary elektroniczne, to masz EEC V. Auto jest z końca '99 roku. Kody które odczytałeś dotyczą tylko i wyłacznie samych zegarów, nie ECU.
Czujnik o który pytasz jest wkręcony w obudowe termostatu od góry i jest tylko jeden. Przy zegarach mechanicznych jest jeszcze jeden czujnik , tez wkręcony w obudowe termostatu, ale z boku od przodu silnika pod katem od dołu. Ty go nie masz, bo nie potrzebny.

Co Ciebie jeszcze interesuje?
  
 
Dzięki Slawko,
tak, zegary elektroniczne miałem od nowości.
Jak rozumiem ten czujnik daje infomację zarówno do EEC jak i na tablicę przyrządów - czy jakoś tak...?

i korzystając z Twojej bytności online kolejne pytania:

ile mniej więcej taki czujnik kosztuje?

odczytałem kody 9318, 0115 czy oznacza ją one odpowiednio:
zbyt niskie napięcie prądu, problem z obwodem ECT?
Jeśli nie, to co?

Co masz na myśli pisząc że informacje odczytane dotyczą zegarów a nie EEC?

Cz masz może rozpiskę pinów EEC V wraz z poziomami napięć na wyjściach i parametrami obwodów czujników? Byłbym wdzięczny.

No i jak wyjąć EEC?


  
 
dobrze odczytałeś, ale prawdopodobnie masz kłopot z zasialniem samych zegarów, a co do czujnika ECT,to albo brak połaczenia na pinie 19 od zegarów, albo faktycznie czujnik padniety,jesli tak, to taki sam bład powinien byc zrejestrowany w ECU. Te informacje dotyczą tylko samych zegarów i jego obwodów. Mam taki sam zegar na stole, i mnie wywaliło błedy czujnika paliwa i ECT, dlatego, że były nie podpiete. pozatym sam zegar nie jest połaczony żadną szyna diagnostyczna z ECU.

Ecu wyjmiesz jak usuniesz ten nit od tej blachy. Jest na samym dole, znajdziesz. Nastepnie musisz ta blache-ekran zsunąc w dół.

Co do rozpiski ECU, to nie mam wszystkiego, a reszty i tak jest bardzo duzo(w wielu miejscach). pozatym było ECU 60 pins i 104 pins.
  
 
Z tym czujnikiem to nie kumam,
jak rozumiem jest jeden - to w jaki sposób jest podłączony jednocześnie do obwodu czujnika na tablicy rozdzielczej i do ECU (równolegle, a może za pośrednictwem ECU)?

Jeśli zegary nie są połączone żadną szyną danych z ECU to jak się je resetuje? Czy taki sam system jest w Focusach?


Naprawdę nikt nie posiada opisu złącza i poziomów sygnałów (mogą być oba 60 pinowe i 104 pinowe) do jednego z popularniejszych silników w polskich Fordach Escortach ??????




  
 
Cytat:
2006-01-16 10:05:06, k4ml pisze:
Z tym czujnikiem to nie kumam, jak rozumiem jest jeden - to w jaki sposób jest podłączony jednocześnie do obwodu czujnika na tablicy rozdzielczej i do ECU (równolegle, a może za pośrednictwem ECU)? Jeśli zegary nie są połączone żadną szyną danych z ECU to jak się je resetuje? Czy taki sam system jest w Focusach? Naprawdę nikt nie posiada opisu złącza i poziomów sygnałów (mogą być oba 60 pinowe i 104 pinowe) do jednego z popularniejszych silników w polskich Fordach Escortach ??????

Jest jeden czujnik, ale jak usuniesz połączenie pomiedzy ECU a zegarami to też wywali taki bład. Zegary mozesz zdiagnozowac WDS/FDS'em poprzez pin 7 złącza DLC protokół ISO.

co Cie dokładnie interesuje w tych opisach złącz od ECU :
Nie licz na wszystkie dane w jednym pliku lub opisie.
  
 
Dzięki,
nie wiem co to jest WDS/FDS?
nie wiem co to złącze DLC?
protokół ISO też jest sprawą ciekawą....

Mnie natomiast bardziej interesuje coś co było opisane w popularnej książce z zakresu serwisu Escortów, niestety tylkko EECIV, powtórzę to jeszcze raz - tabela wyprowadzeń sygnałów na stykach ECU oraz poziomy napięć i oporności (lub przebieg sygnału) na tych złączach.

Łopatologicznie mówiąc jeśli mam podejrzenie, że popsuty jest czujnik ECT to np. sprawdzam kabel jasnoszaro/czerwony i jeśli oporność na tym obwodzie nie jest zgodna z poprawną dla tego czujnika oznacza to że obwód lub czujnik jest uszkodzony. Jeśli parametry obwodu są ok to sprawdzam czy na wyjściu na ten obwód z ECU mam prawidłowe napięcie.

Dzięki temu nie posiadając zaawansowanych technicznie urządzeń, opierając się na podstawowej znajomości elektrotechniki oraz kabelkologii na poziomie warstwy 1 modelu OSI jestem stanie zdiagnozować czy wystarczy wymienić element za 20 zł, czy też muszę jechać i wywalić 100 zł za samą diagnostykę (czytaj: podłączenie do komputera i stwierdzenie, że prawdopodobnie zepsuł się czujnik ECT).

Konkretnie pisząc, na ten moment wystarczy mi informacja na których pinach złącza EEC podłączony jest czujnik ECT, czujnik położenia przepustnicy i czujnik elektromanetyczny odpowietrzenia przepustnicy oraz jakie oporności piwnny te obwody posiadać.

Nie obrażę się za infomację wariantową dla EEC V 60 pinowego i 104 pinowego.

Liczę na jakąkolwiek wiarygodną informację.
Co więcej jestem w stanie włożyć trochę wysiłku i dla dobra ogólnego zebrać te informacje i je udostępnić.


Z góry dziękuję za pomoc


  
 
Cytat:
czujnik elektromanetyczny odpowietrzenia przepustnicy


co to jest???
_________________________________________________________
TPS
26 (90) zasilanie
47 (89) sygnał
46 (91) masa wspólna dla wszystkich czujników

ECT
7 (38 ) sygnał

masa jak wyżej

W nawiasie werscja 104 pinowa.



[ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2006-01-16 22:15:37 ]
  
 
Przepraszam zapędziłem się z tymi czujnikami ,
chodziło mi o :
Elektrozawór pochłaniacza par paliwa

Bardzo dziękuję za Twoje wsparcie
  
 
elek. oparów.

11 (67) sygnał(sterowanie)

To ja mam do Ciebie prośbe. Skoro już tak grzebiesz to prosiłbym Cie o pomiar rezystancji zwartego czujnika płynu spryskiwacza(dużo płynu).
  
 
A niby gdzie mam to sprawdzić??

U mnie jest sygnalizacja akustyczna - jak pompka zaczyna wyć tzn nie ma płynu i z tego co wiem nigdy innej nie było ...

Zobaczę co się da zrobić, może powinienem poszukać jakichś przygotowanych i nie podłączonych kabli?
  
 
masz elektroniczne zegary to i masz kontrolke płynu spryskiwacza. Czujnik jest podpiety(lub powinien być) pod 26 pin w tej złaczce 32 pinowej w zegarach.
Jesli nigdy takowa kontrolka ci sie nie swieciła to nie szukaj.