Jak się dowiedzić jaki mam silnik??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam BMW 318 z 1991 11, jak się dowiedzieć jaki to silnik M40 czy M42? Dzięki
  
 
Cytat:
2006-01-11 00:31:47, Valdas pisze:
Mam BMW 318 z 1991 11, jak się dowiedzieć jaki to silnik M40 czy M42? Dzięki



Raczej m40, ale sprawdź

tutaj

pozdr
Mariusz
e34 520 24v
  
 
Dzięki
  
 
Cytat:
2006-01-11 00:31:47, Valdas pisze:
Mam BMW 318 z 1991 11, jak się dowiedzieć jaki to silnik M40 czy M42? Dzięki




jak masz oryginalny silnik to mozesz miec tylko m40 z paskiem rozrzadu
  
 
Witam, mam problem zawierający sie w tym temacie. Wydaje mi sie, ze ktoś robił "przeszczep" silnika w moim e30 i waham sie, czy to jest 2,5 l, czy 2,7l (eta) Mechanicy mają podzielone zdania na ten temat. Czy istnieje możliwośc sprawdzenia tego np po numerach silnika? Bo w linku przedstawionego poniżej moge sie dowiedziec tylko z jakim silnikiem wyjechał z taśmy... Z góry dzięki za odp
  
 
Cytat:
2006-01-11 16:46:08, czadzikk pisze:
Witam, mam problem zawierający sie w tym temacie. Wydaje mi sie, ze ktoś robił "przeszczep" silnika w moim e30 i waham sie, czy to jest 2,5 l, czy 2,7l (eta) Mechanicy mają podzielone zdania na ten temat. Czy istnieje możliwośc sprawdzenia tego np po numerach silnika? Bo w linku przedstawionego poniżej moge sie dowiedziec tylko z jakim silnikiem wyjechał z taśmy... Z góry dzięki za odp




podobno w starszych bmw ostatnie znaki (nie pamietam ile, chyba 7)z numeru nadwozia to numery silnika ale nie dam glowy ze to pewne.


czemu podejzewasz ze masz inny silnik? myslisz ze masz 2,7 czy 2,5 ?

[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2006-01-11 17:10:39 ]
  
 
z fabryki wyjechał jako 2,7l w dowodzie mam 2,5l i teraz nie wiem, czy to jest przekręt, bo wcześniejszy właściciel chciał obniżyc opłaty za oc, czy ktoś wszczepił silnik 2,5l. Ostatnie numery silnika to 20106404 więc niezabardzo jestem w stanie dojśc tym tropem do pojemności.
  
 
Cytat:
fabryki wyjechał jako 2,7l w dowodzie mam 2,5l i teraz nie wiem, czy to jest przekręt, bo wcześniejszy właściciel chciał obniżyc opłaty za oc, czy ktoś wszczepił silnik 2,5l. Ostatnie numery silnika to 20106404 więc niezabardzo jestem w stanie dojśc tym tropem do pojemności.



Silniki 2,7 w E30 były to silniki wolnoobrotowe. I tak mocy miały 122KM przy 4250obr/min i momentu obrotowego 229Nm przy 3250obr/min. O ile dobrze pamiętam (miałem okazję takim samochodem jechać) to silnik kręcił się do bodajże 4800 obr/min.

  
 
zgadza sie, wiem o tym, ale istnieje też możliwośc tzw chiptuningu. Pozwala to, na kręcenie aż do 6 tys obrotów. Całkiem możliwe, że poprzedni właścicel właśnie coś takiego w tym silniku zafundował.
  
 
zdjęcia z komory silnika:
http://img267.imageshack.us/my.php?image=21090090eu.jpg


http://img456.imageshack.us/my.php?image=21090107wd.jpg

może to w czymś pomoże?
  
 
w ostatnich latach pordukcji 325e tzw ety zmieniły się wartości na 129 bhp i zmieniona nazwa na supereta. Chipować nie ma co w tym silniku ale można go nieźle dłubnąć zmieniając osprzęt na ten z m20b25. jeżeli chcesz więcej wiedzieć na ten temat to zapraszam na to forum Beemka klub
  
 
Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł. Na boku w środkowej cząści głowicy (nie pamięta czy po stronie kolektorów wydechowych czy ssących) jest napisane w silnkach M20 do jakiego motoru jest głowica. I tak: widziałem już 2,5, widziałem samo 2,7, widziałem też 2,5/2,7. Więc jeśli nie trafisz na ostatni przypadek to praktycznie sprawę masz jasną.
  
 
tak jest oznaczenie na czapce ale to numery czapki i są po stronie ssącej, ale jest małe ale że głowice w wielu motorach się pokrywają i pasują lecz czasmi sie zdarza ze czapka pasuje np. z 323 do 320 a w drugą stronę już nie.
  
 
tzn, że tak naprawde nie mam szans sie dowiedziec jaki to silnik.... ;(
  
 
Prostsza metoda- Można to sprawdzić na hamowini mierząc moc i moment obrotowy

Trudniejsza metoda- rozebrać silnik i pomierzyć wał korbowy