Podgrzewania gaźnika [zastava 1100]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po co w gaźniku 32 icev 10 jest podgrzewanie gaznika co to własciwie ma dać - podgrzewa aby tylko powietrze a chyba lepsze jest zimne powietrze.
Tak samo na filtrze powietrza jest klapka zimo lato czyli na zime leci powietrze znad kolektora czyli bardzo gorace????
  
 
Ciepłe powietrze powodue łatwiejszy rozruch....i mniejszczy czas potrzebny na jazde na ssaniu...
  
 
Cytat:
2006-01-12 14:58:41, rosck pisze:
Po co w gaźniku 32 icev 10 jest podgrzewanie gaznika co to własciwie ma dać - podgrzewa aby tylko powietrze a chyba lepsze jest zimne powietrze. Tak samo na filtrze powietrza jest klapka zimo lato czyli na zime leci powietrze znad kolektora czyli bardzo gorace????


Zimne powietrze lepsze jest przy wtrysku benzyny , przy gaźniku w niskich temperaturach ( niekoniecznie poniżej zera ) występuje powszechnie znane zjawisko fizyczne związane z odparowaniem benzyny . Parująca benzyna odbiera ciepło z otoczenia i może powodować zamarzanie kropel wody na dyszach i zablokowanie przepływu paliwa . Podgrzewanie gaźnika i zasysanie ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego ma temu zjawisku przeciwdziałać .
  
 
a przy lpg to jak mam ustawic filter na zime teraz są mrozy. to na ciepłe powietrze czy jak?
  
 
Cytat z książki:
"Powierzchnia wokół kanałów biegu jałowego jest ogrzewana wodą płynącą przez przewody połączone równolegle z systemem chłodzenia silnika. Nagrzewanie to zapobiega tworzeniu się lodu w pobliżu dyszy przyspieszacza i dyszy biegu jałowego podczas mrozów."

Wszystko jasne.
Co do ustawinia dźwigni przy filtrze to jak najbardziej ustaw na pobieranie powietrza z ekranu nad kolektorem. Silnik się szybciej nagrzeje, co przy LPG jest szczególnie istotne przez możliwość zamarzania reduktora.