MotoNews.pl
  

Help pony 1,5 l gażnik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Problem wystapił dzisiaj , przez ostatnie dwa dzionki z powodu mrozu postanowiłem zdemontowac aku i podłaczyć do prostownika.Po naładowaniu podłaczyłem kabelki do klem i rooooozruch ( wiadomo przy gazniku to proces mocno przydługi ) no ale elegancko silnik ustabilizował obroty , pozwoliłem sobie nawet na przymknięcie ssania i powoli zabrałem się odmrażania wnętrza pojazdu ale tu rzut oka na kontrolke temperatury silnika iii zrobiło mi się baardzo gorąco , wskazówka osiągnęła szczytowe czerwone pole .Zgasiłem silnik i stwierdziłem co nastepuje
1 Płyn chłodzący w stanie ciekłym znajduje się nadal w chłodnicy
2 Chłodnica jest zimna na całej powierzchni jedynie wąż łaczący szczyt
chłodnicy z blokiem silnika jest ciepławy
3 Pasek co prawda popiskuje ale nadal napędza alternator i pompe

Więc za cholere nie moge dociec gdzie tkwi problem, wiem że być może to termostat ale niewiem gdzie go znależc i co z nim ewentualnie można zrobić .Jeśli ktos ma jakies rozwiązanie proszę o pomoc
elephant1@poczta.onet.pl
  
 
A moze to złe wskazania.
W kańcie jak było zimno to miałem tak z 1/4baku zawsze mniej benzyny (dopuki ją miałem
Wczoraj np przestało mi działąć niebieskie podświetlenie zegarów.
Wiem ze to pierdółki i ze temperatury nie mozna "zlekcewarzyć" ale mzoe spróbój sprawdzić tą temperature (np meirnikiem elektrycznym z czujnikiem temperatury) - pewnie zaraz ktoś dokłądnie anpisze gdzie i jaka tamperatura powinna być
Pozdrawiam i oby do wiosny.
Misio
  
 
Wygląda na to że termostat nie otwiera obiegu płynu na chłodnicę. Jak silnik pochodzi i będzie miał te 90 stopni to sprawdź jeszcze gumowe rury czy nie są nabrzmiałe jeżeli tak to prawdopodobnie termostat.
U mnie kiedyś było podobnie tyle że częściowo obieg był czynny to była wina zamulenia chłodnicy. Majster mi przepłukał zalał nowy płyn i problem zniknął.
  
 
Niestety okazało sie że termostat w porządeczku natomiast strzałeczka na wskażniku temperatury rusza natychmiast do góry z chwilą właczenia świateł lub innego urządzenia więc problem tkwi raczej gdzieś w elektryce

Dzieki za pomoc