Wskażnik temperatury- dziwne zachowanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich mam taki problem z moim esim a dokladniej z wskaznikiem temp. Są dni ze wszystko jest ok temperatura rosnie normalnie na wskazniku i utrzymuje sie na normalnym poziomie czyli na srodku. Ale z reguly wskazowka nawet nie drgnie z miejsca, czasami sie podniesie ale nie przekoczy progu (NORMAL) czasami temperatura idzie do gory pozniej spada wiec wskazowka lata jak chce ale nigdy nie idzie dalej niz za polowe skali. Wiatrak sie wlacza, w samochodzie jest cieplo. Nie wiem co moze byc przyczyna takiego zachowanie wskaznika temperatury, moze ktos z was mial takie same problemy. prosze o pomoc aha i pytanko gdzie sie znajduje czujnik temperatury moj esi to MKVII 1.6 16v 90km Pzodrawiam
  
 
u mnie jest identycznie!!! nawet jak jechalem na narty w alpy i czasem trz bylo jechac na II-ce 30 czy 40km/h wskazówka poszla max na polowe a wietrak juz dawno sie wlanczał. tez mam ciepełko czy stoje czy jade ale ten typ tak ma!!! u mnie wystarczy sie bujnąć 2 do 3 km i juz jest wskażnik poza białym polem! pozatym ja mam tez czujnik VDO temperatury w przednim słupku i mam dokladne oko na temp. POZDRO
  
 
Wszystko ok on raz wariuje a raz dziala dobrze a nieraz wogole nie daje znaku zycia o to mi chodzi ja wiem ze poza tym z silnikiem i tem jest ok a wlasnie denerwuje mnie to jak nie widze jaka temperature uzyskuje silnik tak wiec to minc nie pomoze ze ten typ tak ma ja szukam usterki i moze ktos bedzie wiedzial o co chodzi
  
 
witam
ja mialem poodobny problemik z moim essim 1.6 16V
rozmawialem ze znajomymi co jezdza 1.4 i u nich jest podobna sytuacja o ktorej opisales. na poczatku tez niewiedzialem co sie dzieje u mnie, bo raz bylo tak ze wskazowka nawet niedrgnela poza czarne pole (w bialych zegarach) a czasem jest tak ze sie podnosi do dolnej krawedzi pola normal i opada do czarnego.
wczesniej przed wymiana temostatu raz mi sie prawie zagotowal w miescie.

wiec moja propozycja brzmi sprawdz termostat!!!! bo moze to byc przyczyna

a poza tym moj nawet przy 30 stopniach upalu nie chce sie podniesc do temp normal, wiec jak koledzy wspomnieli


TEN TYP TAK MA!!!!

pozdr
  
 
Ale wczesniej dzialalo wszystko normalnie wiec dalej bede sie upieral i szukal tej ustarki dzieki do termostatu tez zagladne stawiam na czujnik a najabardziej na to iz cos z kablami (zwrcie albo cos podobnego) do czujnika jest nie tak tylko musze znalezc czujnik temperatury wiek ktos gdzie jest w 1.6 16v ?????
  
 
z tego co widzialem w moim silniku to masz napewno dwa jak nie trzy
-jeden jest na wezu do chlodnicy steruje praca wentylatora (i nie tylko)
-a drugi jest w obudowie termostatu z prawej strony silnika jesli dobrze pamietam to na gorze obudowy
-i cos mi sie kiedys odbilo o ucho ze jest jeszcze jeden gdzies na obudowie silnika ale tego nigdy niewidzialem

ja kupilem nowy termostacik do 1.6 16V i malo co bym go nie zagotowal chyba ze one maja wyzsza temperaturke dzialania bo porownywalem ze starym (gotujac w garnku z woda) i nowy otwieral sie nieco pozniej i mniej (mniejsza szczelina)

wiec po krotkim wygotowaniu zalozylem z powrotem ten stary i jakos jezdze na nim dobrze pol roku i jest jak narazie oki

tzn wskazowka jest non stop na czarnym polu(niewiem czy tak jest orginalnie) ale w 1.4 tak jest ze auto jest "zimne"

gdybym mial foto to bym ci je tu wstawil jak niczego sie nie dowiesz to jutro je zrobie i postaram sie wmontowac

pozdro
  
 
Witam wszystkich majacych problemy z czujnikiem
oznajmniam ze to nie jest problem tylko norma w essim. taki typ czujnika jest zalozony max to osiągniecie literki N i to jest temp ok 100'C mozna zlozyc inny czujnik so dostepne trzy kolory niepamietam juz ktory jak pokazuje ale jeden jeszcze bardziej zaniza drugi po chili juz jest przy czerwonym polu
KOSZT jakies max 20zl/szt kiedys sprzedawalem
  
 
@Gonti39
jeśli masz zegarey elektroniczne!
to rozmawiamy o czujniku zamocowanym na obudowie termostatu z prawej strony silnika.
Czujnik jest wkręcony od góry na dół, kable od niego idą prosto w górę. Jest ten sam jeden czujnik na potrzeby wskazówki na tablicy przyrządów oraz na potrzeby komputera tzw. ECT.

Zgodnie z zapisami w mądrych książkach czujnik ten powinien mieć różne oporności dla różnych temperatur np.:
-20 st C 253 do 289 kOm
0st C od 89 do 102 kOm
20st C od 35 do 40 kOm
100st C od 1,9 do 2,5 kOm

Weź najtańszy multimetr, odepnij kable i zobacz czy w Twoim to się zgadza, jeśli tak to winne mogą być przewody lub złączki.
Jeśli oporności są inne niż podane to winny jest czujnik - wymień go (ok. 30 zł).

Powodzenia