Cudo termostat

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
panowie w koncu dzis zamowilem se termostat motrocrafta 92 stopnie otwarcie i jest taka poprawa ze az miło

miałem przez 4 miechy termostat gates na 88 stopni temp nigdy nie byla pos srodku grzał sie długo jak diabli

chcialem wsadzic juz dawno ten na 92 stopnie ale sobie myslalem ze to tylko 4 stop wiecej wiec nie bedzie roznicy a tuuuuuu maskara autko sie grzeje burza i wsakowka stoi na srodeczku czy jade 20 czy jade 120 tak samo grzeje sie super ogrzewanko tezzzzzzzzz


polecam
  
 
No. O tyle o ile masz komfort zimą o tyle latem będziesz przeklinał te 4 stopnie. Chociaz w sumie ulega tylko przesunięciu w czasie moment otwarcia przepływu wody na duży obieg (zimą), ale wraz z tym podnosi się temperatura silnika o te 4 stopnie (niekorzystne latem). Swoja drogą to się tak zastanawiam dlaczego w autach nie stosuja wiecej płynnej automatyki. Regulacja temperatury otwarcia termostatu, regulacja obrotów dmuchawy nagrzewnicy itp.
  
 
Cytat:
2006-01-30 22:18:17, R_O_Y pisze:
No. O tyle o ile masz komfort zimą o tyle latem będziesz przeklinał te 4 stopnie.

Nie bedzie. Sam taki mam i nie narzekam.
Fakt,w korkach bedzie sie częściej włączał wiatrak ale to w niczym nie przeszkadza. W końcu po cos ten wiatrak jest
  
 
No tak tylko ze wiatraki na chłodnicy żrą tyle prądu, że mi czasami to gaśnie silnik jak wiatrak się włącza w korku, a to wpływa z kolei na zużycie paliwa. Pewnie przez całe lato będzie z pół zbiornika
Dlatego piszę że przydałby się rególwany termostat większy na zimę i mniejszy na lato.
Pozdro.
  
 
Roy - dokladnie jak mowisz, w sumie mozna by bylo tym bardzo fajnie sterowac w granicach rozsadku, sama mozliwosc wybierania punktu otwarcia przeplywu na duzy obieg byla niesamowita. Ze nie wstpomne o plynnej regulacji sily nawiewu do wnetrza. Teoretycznie to powinno byc proste. Odpowiedni potencjometr!
  
 
Co do nawiewu to pracuję nad tym. Jak będe miał konkretne rozwiązanie to wrzucę fotorelacje, gotowe schematy itp. Co do termostatu to nieco bardziej skąplikowane wymaga ingerencji w elementy silnika, obieg wody. To dość ryzykowne. Układ musiałby być bardzo niezawodny. W przypadku nawiewu wiele nie ryzykujesz.
Pracuje również nad regulatorem mocy żarówek przednich reflektorów. Mam 100/90W a w dzień to lekka przesada wystarczy 60/55W, jak będe miał konkrety to pojawię sie z nimi na forum.
  
 
Cytat:
2006-01-30 22:47:44, darmcdoman pisze:
...........sama mozliwosc wybierania punktu otwarcia przeplywu na duzy obieg byla niesamowita............


A w czym problem.
Kupujesz zawór sterujący od nagrzewnicy od fiesty, wstawiasz w odpowiednie miejsce(trzeba dołozyć pare rurek gumowych i dwa króćce[jeden w obudowe termostatu, drugi w rure pomiedzy termostatem a chlodnica]) dorabiasz odpowiednia elektronike. i sie cieszysz płynna regulacja chłodzenia silnika.
  
 
ale z tego co sie orientuje to termostaty do 92stp. zakładane sa do dieslów natomiast 88stop. do benzyny a skoro sa różne wartości to widać ma to "zadowalać" motor a nie nasze odczucia termiczne
  
 
z tego co wiem to do zetec sa wlasnie 92 wkladane od roku 96
bo ja mialem orginalny to byl 88
  
 
No Slawko! To co tam Fiesta ma za zawór? Wiem gdzie stoi taka na części.
  
 
Cytat:
2006-01-31 11:06:44, R_O_Y pisze:
No Slawko! To co tam Fiesta ma za zawór? Wiem gdzie stoi taka na części.

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=83431820
  
 
Ja poprawę grzania zimą zauważyłem jak tylko wymieniłem termostat. Może mmmmat Twój stary termostat się nie domykał i dlatego Ci się długo nagrzewał? Bo skoro miał otwarcie przy 88, to do tej temperatury powinien się szybko grzać.
  
 
a u mnie wskazówka wogóle nie wchodzi na pole NORMAL. Cały czas jest na samym dole. To znaczy ze jest cos nie tak?
Ale ogrzewanie działa bez zarzutów. Prawie na tychmiast leci ciepłe powietrze.
  
 
creon ---> możliwe że masz uszkodzony czujnik temp od wskaźnika. U mnie wymiana nie pomogla ale zasłonięcie chłodnicy już tak.

pzdr. Czester
  
 
a co wy na to ze wczporaj sprawdzalem na tym termostacie nowym i wiatrak chlodnicy sie zalacza dopiero na literce L
a wczesniej przed A wiec teraz jeszcze pozniej ciekawe co
  
 
No jak termostst później się otwiera, to i do chłodnicy później dociera gorąca woda i później czujnik ją "wyczuwa".