| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-01-30 22:18:17 No. O tyle o ile masz komfort zimą o tyle latem będziesz przeklinał te 4 stopnie. Chociaz w sumie ulega tylko przesunięciu w czasie moment otwarcia przepływu wody na duży obieg (zimą), ale wraz z tym podnosi się temperatura silnika o te 4 stopnie (niekorzystne latem). Swoja drogą to się tak zastanawiam dlaczego w autach nie stosuja wiecej płynnej automatyki. Regulacja temperatury otwarcia termostatu, regulacja obrotów dmuchawy nagrzewnicy itp. |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-01-30 22:45:53 No tak tylko ze wiatraki na chłodnicy żrą tyle prądu, że mi czasami to gaśnie silnik jak wiatrak się włącza w korku, a to wpływa z kolei na zużycie paliwa. Pewnie przez całe lato będzie z pół zbiornika
Dlatego piszę że przydałby się rególwany termostat większy na zimę i mniejszy na lato. Pozdro. |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2006-01-30 22:47:44 Roy - dokladnie jak mowisz, w sumie mozna by bylo tym bardzo fajnie sterowac w granicach rozsadku, sama mozliwosc wybierania punktu otwarcia przeplywu na duzy obieg byla niesamowita. Ze nie wstpomne o plynnej regulacji sily nawiewu do wnetrza. Teoretycznie to powinno byc proste. Odpowiedni potencjometr!
|
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-01-30 22:56:12 Co do nawiewu to pracuję nad tym. Jak będe miał konkretne rozwiązanie to wrzucę fotorelacje, gotowe schematy itp. Co do termostatu to nieco bardziej skąplikowane wymaga ingerencji w elementy silnika, obieg wody. To dość ryzykowne. Układ musiałby być bardzo niezawodny. W przypadku nawiewu wiele nie ryzykujesz.
Pracuje również nad regulatorem mocy żarówek przednich reflektorów. Mam 100/90W a w dzień to lekka przesada wystarczy 60/55W, jak będe miał konkrety to pojawię sie z nimi na forum. |
Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2006-01-30 22:57:20
A w czym problem. Kupujesz zawór sterujący od nagrzewnicy od fiesty, wstawiasz w odpowiednie miejsce(trzeba dołozyć pare rurek gumowych i dwa króćce[jeden w obudowe termostatu, drugi w rure pomiedzy termostatem a chlodnica]) dorabiasz odpowiednia elektronike. i sie cieszysz płynna regulacja chłodzenia silnika. ![]() |
gardenia1 Escort Kombi MK VII Kraków | 2006-01-31 09:07:03 ale z tego co sie orientuje to termostaty do 92stp. zakładane sa do dieslów natomiast 88stop. do benzyny a skoro sa różne wartości to widać ma to "zadowalać" motor a nie nasze odczucia termiczne |
mmmmat combi slaskie | 2006-01-31 10:45:54 z tego co wiem to do zetec sa wlasnie 92 wkladane od roku 96
bo ja mialem orginalny to byl 88 |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-01-31 11:06:44 No Slawko! To co tam Fiesta ma za zawór? Wiem gdzie stoi taka na części. |
Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2006-01-31 11:13:30
|
zlapmnie Wir liben autos wieliczka / pawlikowice | 2006-01-31 11:57:40 Ja poprawę grzania zimą zauważyłem jak tylko wymieniłem termostat. Może mmmmat Twój stary termostat się nie domykał i dlatego Ci się długo nagrzewał? Bo skoro miał otwarcie przy 88, to do tej temperatury powinien się szybko grzać. |
creon Ford Escort MK VII Darłowo | 2006-01-31 13:52:31 a u mnie wskazówka wogóle nie wchodzi na pole NORMAL. Cały czas jest na samym dole. To znaczy ze jest cos nie tak?
Ale ogrzewanie działa bez zarzutów. Prawie na tychmiast leci ciepłe powietrze. |
czester Ford Escort - sprzed ... Poznań | 2006-01-31 14:17:43 creon ---> możliwe że masz uszkodzony czujnik temp od wskaźnika. U mnie wymiana nie pomogla ale zasłonięcie chłodnicy już tak.
pzdr. Czester |
mmmmat combi slaskie | 2006-01-31 16:25:54 a co wy na to ze wczporaj sprawdzalem na tym termostacie nowym i wiatrak chlodnicy sie zalacza dopiero na literce L
a wczesniej przed A wiec teraz jeszcze pozniej ciekawe co |
zlapmnie Wir liben autos wieliczka / pawlikowice | 2006-01-31 17:02:07 No jak termostst później się otwiera, to i do chłodnicy później dociera gorąca woda i później czujnik ją "wyczuwa". |