Siłownik Turbiny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zwracam się z pytaniem do wswzystkich posiadaczy Turbo Diesli
Czy siłownik znajdyjący się przy turbinie otwierający upływ spalin powinien dać się ruszyć ręką i czy powinien widocznie pracować na postoju ????????????
Proszę pomóżcie

Escort 1.8 TD 1994

[ wiadomość edytowana przez: cacper dnia 2006-01-14 01:31:46 ]
  
 
nie mam turbiny i nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem.....ale to czy auto jest na postoju czy w trasie nie ma wpływu na siłownik
mają na niego natomiast wpływ obroty silnika
  
 
A tak z ciekawości, po co w ogóle jest ten siłownik? Czy turbinie szkodziłoby gdyby się cały czas kręciła, wszak wtedy silnik byłby doładowany już od najwolniejszych obrotów i nie było by takiego zrywu po 2000obr/min
  
 
Ten siłownik o którym piszesz to chyba zawór turbo. Powinien on sie otwierać gdy auto ma duże obciazenie podczas jazdy. Masz problem z przyspieszeniem?? Masz kopa powyzej 2000obr?? Jak nie to zawór tem moze sie zaciąć i bedzie wtedy lipa. Miałem tak w mondeo był cały czas otwarty i spreżara nic nie dawała
  
 
Cytat:
2006-01-14 01:16:35, cacper pisze:
Zwracam się z pytaniem do wswzystkich posiadaczy Turbo Diesli Czy siłownik znajdyjący się przy turbinie otwierający upływ spalin powinien dać się ruszyć ręką i czy powinien widocznie pracować na postoju ????????????




Jeżlei w tym dieslu jest normalny wastegate (sdiesle mają czasem dziwne rozwiązania) to taki silownik ma dość silną sprężynę, można go ruszyć ręką ale czasemw ymaga to naprawdę sporo siły. W końću ma się uginąć dopiero pod wpływem sporego ciśnienia działającego na membranę i na klapę.

Coto znaczy że pracuje na postoju?





Co do pytania po co on jest - jest po to żeby nie sypnęło żelaznym deszczem po całej okolicy.
  
 
jak dodajesz gazu na postoju to turbina nie pompuje zatem ten silownik czyli zdaje sie aktuator tez nie. A czy da sie go ruszyc reka to zalezy od naprezenia sprezyny. U mnie np ciut sie da.