Blad nr 13

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
no wlasnie..zapalila mi sie ostatnio cech engine..czasem mi sie zapala w trasie bo wywala blad egr wiec specjalnie sie nie przejalem..az do momentu kiedy przelaczylem na pb zwykle w tym momencie lampka gasla a tym razem zdziwienie bo nie zgasla i w ogole zapalila sie w miescie co sie nie zdarza...no to szybciutko zworka..i sprawdzilem..oprocz "standardowego" 32 dostalem ten info o bledzie nr 13 czyli jak wyczytalem uszkodzenie obwodu sondy lambda..faktycznie zauwazylem ze izolacja spadla z przewodu wiec zaizolowalem od nowa skasowalem blad i luzik..ale dzis z ciekawosci znow sprawdzilem kody bledow i okazalo sie ze blad nr 13 znow sie pojawil czyli jednak z tym obwodzem cos nie tak..dodam ze samochod jezdzi bez problemu..zupelnie inaczej niz wtedy kiedy odepnie sie sonde..

no i jaki z tego wniosek? od czasu do czasu nie ma tam kontaktu? a jesli tak to czy jest jakies typowe miejsce gdzie szukac uszkodzenia? a w ogole to dokad prowadzi przewod lambdy? bylo dzis juz ciemno wiec nie mialem okazji sie przyjrzec? do kompa?

hmm no moze ktos juz mial podobny problem i zalatwil sprawe..
  
 
Cytat:
2006-01-18 02:47:26, qbaj pisze:
no i jaki z tego wniosek? od czasu do czasu nie ma tam kontaktu? a jesli tak to czy jest jakies typowe miejsce gdzie szukac uszkodzenia? a w ogole to dokad prowadzi przewod lambdy? bylo dzis juz ciemno wiec nie mialem okazji sie przyjrzec? do kompa? hmm no moze ktos juz mial podobny problem i zalatwil sprawe..


Baaa, chętnie bym Ci pomógł, bo widzę, że nie ma odzewu, ale nie znam się na tym...
Pozdrówka!
P.
  
 
dzieki za wyciagniecie watka na gore poki co sprawe olalem..samochod jezdzi bez najmniejszych problemow (przy braku kontaktu na lambdzie odczulbym to napewno bo jak kiedys odpialem sonde to roznica byla spora..samochod nie chcil jechac..a teraz jezdzi..po skasowaniu bledu z pamieci check engine nie zapala sie juz..natomiast sprawdzilem potem jeszcze raz i blad znow sie pojawil w pamieci..ale po za swiadomoscia ze mam w pamieci kompa blad nr 13 nie widze innych objawo..zobacze jeszcze jak ze spalaniem ale jesli i tu ie bedzie negatywnych niespodzianek to zapomne o sprawie
  
 
Cytat:
2006-01-20 01:25:11, qbaj pisze:
dzieki za wyciagniecie watka na gore poki co sprawe olalem..samochod jezdzi bez najmniejszych problemow (przy braku kontaktu na lambdzie odczulbym to napewno bo jak kiedys odpialem sonde to roznica byla spora..samochod nie chcil jechac..a teraz jezdzi..po skasowaniu bledu z pamieci check engine nie zapala sie juz..natomiast sprawdzilem potem jeszcze raz i blad znow sie pojawil w pamieci..ale po za swiadomoscia ze mam w pamieci kompa blad nr 13 nie widze innych objawo..zobacze jeszcze jak ze spalaniem ale jesli i tu ie bedzie negatywnych niespodzianek to zapomne o sprawie



W razie czego znów mogę wyciągnąć na górę....
Pozdr. P.
  
 
Cytat:
2006-01-20 01:25:11, qbaj pisze:
dzieki za wyciagniecie watka na gore poki co sprawe olalem..samochod jezdzi bez najmniejszych problemow (przy braku kontaktu na lambdzie odczulbym to napewno bo jak kiedys odpialem sonde to roznica byla spora..samochod nie chcil jechac..a teraz jezdzi..po skasowaniu bledu z pamieci check engine nie zapala sie juz..natomiast sprawdzilem potem jeszcze raz i blad znow sie pojawil w pamieci..ale po za swiadomoscia ze mam w pamieci kompa blad nr 13 nie widze innych objawo..zobacze jeszcze jak ze spalaniem ale jesli i tu ie bedzie negatywnych niespodzianek to zapomne o sprawie



zresetuj kompa i sprawdź po jakimś czasie czy błąd pojawia się ponownie. Ten błąd który jest wyświetlany jest po prostu zapisany w pamięci i wcale nie ma pewności że on się powtarza.
A pojawienie sie błędu mogło być spowodowane złym składem mieszanki - przy gazie to się często zdarza.
  
 
Robercie..ale ja wlasnie to napisalem a mianowicie..skasowalem bledy..odpinajac aku..po podlaczeniu spowrotem sprawdzilem i po za standardowa dwunastka komp byl czysty..nawet 32 nie bylo) pojezdzilem jeden dzien i z ciekawosci sprawdzilem znowu..no i tym razem blad nr 13 znow byl w pamieci
  
 
Jeżeli jeździsz na gazie to błąd nr.13 jest normą.Oznacza on że coś jest nie tak z sądą Ale jak się jeździ na gazie to sonda jest ok. i na benie autko śmiga bez problemów.W twoim przypadku prawdopodobnie pojawił się też błąd 43 i(lub) 44.Oznaczają one że sonda wyszła poza zakres (nie pamiętam teraz napięć).Ogólnie rzecz biorąc mieszanka była za uboga (chyba 43) lub (i) za bogata (chyba 44)

[ wiadomość edytowana przez: rysiu1 dnia 2006-01-21 19:26:26 ]
  
 
Cytat:
2006-01-21 19:24:35, rysiu1 pisze:
że coś jest nie tak z sądą (...) Ale jak się jeździ na gazie to sonda jest ok. (...) że sonda wyszła poza zakres





P.S. Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać.....
  
 
olej to--jak to mówią starzy mechanicy-''trzeba poczekać aż choroba się rozwinie"
  
 
Cytat:
2006-01-21 19:24:35, rysiu1 pisze:
Jeżeli jeździsz na gazie to błąd nr.13 jest normą.Oznacza on że coś jest nie tak z sądą Ale jak się jeździ na gazie to sonda jest ok. i na benie autko śmiga bez problemów.W twoim przypadku prawdopodobnie pojawił się też błąd 43 i(lub) 44.Oznaczają one że sonda wyszła poza zakres (nie pamiętam teraz napięć).Ogólnie rzecz biorąc mieszanka była za uboga (chyba 43) lub (i) za bogata (chyba 44) [ wiadomość edytowana przez: rysiu1 dnia 2006-01-21 19:26:26 ]



rysiu..no prosze..o czym ty mowisz?? po pierwsze ja dosc precyzyjnie napisalem..nie pojawil mi sie zaden blad 43 ani 44 a tylko i wylacznie blad 13 ktory oznacza uszkodzenie obwodu sondy a nie "wyjscie za zakres" (cokolwiek to znaczy ) i raczej ow blad nie ma nic wspolnego ze skladem mieszanki..i zupelnie sie z toba nie zgodze ze blad 13 jest norma "norma" na gazie to przy dobrych checiach mozna okreslic blad 32..inne bledy nie maja sie prawa pojawic przy dobrze wyregulowanej instalce..jesli dla ciebie to norma to nie wiem co powiedziec