MotoNews.pl
  

Problem z układem kierowniczym tzw "C"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Dzisiaj stwierdziłem, że w mojej omedze kiedy na postoju kręcę kierownicą w pewnym momencie słyszę "stłumione chrobotanie"Dźwięk ten dochodzi z lewej strony.
Proszę o informację co oznacza ten objaw.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam
Darek
  
 
hm...

Cytat:
słyszę "stłumione chrobotanie"


w omie C, taaak...

mam bardzo złą wiadomość:

to może być przyciśnięty drążkiem kierowniczym szczur,
który zawzięcie kąsa atakujący go metal ilekroć ów się do niego zbliża...

albo jakiś luzik, albo masz za wysokie opony, albo...
nie kręć, tylko wysiądź i zerknij
  
 
Jeżeli się nie myle to przygotuj sobie jakies 3-stówy (przynajmniej w naszej okolicy) i kup pompe wspomagania.
Niestety pompa w tym modelu jest bardzo podatna na zatarcia ze względu na łopatkową budowę i jakikolwiek brak oleju jego niski stan lub brud w układzie wspomagania konczy się jej uszkodzeniem.
Pozdrawiam
  
 
Na samym początku sprawdź jakość płynu we wspomaganiu(palcem, głęboko) ,jeżeli masz uszkodzoną pompę to płyn będzie mętny ,a jeżeli będzie idealnie czysty(naljepiej porównać z nowym ,ma być tak samo czysty) to pompa jest ok . Następnie sprawdź wszystkie drążki kierownicze i wspornik pod autem najlepiej na podnośniku ,jedna osoba kręci kierą na zapalonym silniku ,a druga patrzy i słucha pod spodem .Sprawdź jeszcze łożysko kolumny Mc Persona (chyba tak to się pisze) w ten sam sposób ,ale możesz to zrobić na glebie ,jak będzie uszkodzone to będzie je słychać.


[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2005-12-17 18:06:01 ]
  
 
Zgadzam się z Tobą AUTOSEBA ale w moim przypadku zatarłem pompe a mimo tego płyn był czysty
Pozdrowiam
  
 
Cytat:
2005-12-17 17:27:45, serwisrr pisze:
Zgadzam się z Tobą AUTOSEBA ale w moim przypadku zatarłem pompe a mimo tego płyn był czysty Pozdrowiam


Też może być ,ale rzadko się zdarza .
Przeważnie jak się troche jeździ z roz.ebaną pompą to wtedy drobiny z zatartej pompy rozprowadzane są po układzie ,lecz jak ktoś nad wyraz przezorny od razu stawia auto i wymienia ,to płyn może być czysty .Są też różne stopnie czystości płynu oczywiście ,w prawidłowo działającym układzie płyn niczym nie będzie się różnił od nowego ,takiego samego płynu.


[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2005-12-17 18:17:04 ]

[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2005-12-17 18:52:54 ]
  
 
to ja jeszcze 3 grosze:
- jak juz dojdziesz do wniosku, ze plyn jest pelen opilkow, syfu itd, to nie kombinuj z wymiana samego plynu. chyba ze zaraz chcesz wymienic pompe rowniez... taki zasyfiony plyn ma wlasciwosci uszczelniajace i utrzymuje pompe jeszcze przez jakis czas przy zyciu. praktyka... (co prawda z innego auta, ale ponoc to uniwersalna zasada),
- polecam jezdzic, jak sie rozpadnie pompa to wymienic pompe i plyn. Plyn najlepiej kupic w ilosci x2. Pierwsza dawka na przeplukanie ukladu. Wylac. Zalac potem druga dawka oleju do wspomagania.
- nie skrecac kol na maksa, zwlaszcza na postoju. posluchaj jak pompa cierpi przy oporze na fajerze. jak dobiles do granicznej wartosci kretu - cofnij deczko kierownica i nie mecz pompy.

BTW, ja natomiast u siebie mam czasem i niezaleznie od okolicznosci male uskoki i delikatne utraty wspomagania przy kreceniu. prawdopodobnie troche powietrza w ukladzie lub jakis zaworek nie pracuje jak nalezy. rozleci sie na dobre - bedziemy myslec

  
 
u mnie bylo to samo - zreszta spytaj w ASO powiedza Ci ze to pompa ja wymienilem i ok a objaw byl taki ze przy niskich obrotach prawie nie bylo wspomagania i przy max skrecie bylo slychac pompe
  
 
Mam taki sam problem w omedze b, u mnie występuje to rano kiedy temperatura jest poniżej zera po krótkiej jeździe jest ok. Z tymże usterke u mnie raczej na pewno wynika z długich postojów samochodu. W warsztacie dolali mi jakieś środku do płynu wspomagania i pomogło. Już nie wyje przy 0 stopni tylko zaczyna wyć od -5 stopni Także czeka mnie też wymiana pompy na allegro widziałem po około 200zł nie są to duże pieniądze ale słyszałem różne opinie że wymienić bo potem zaworki padną i coś tam sie zatrze a nie którzy mówią że jeździć aż padnie. Więc jak jest naprawde ? Przy okazji tematu może ktoś coś doradzi, jak jade np po kocich łbach to z kolumny kierowniczej dochodzą stuki i czuć luz, co to może być bo w warsztatach nie mogą jednoznacznie tego stwierdzić słyszałem że to może być podpora kolumny lub luz na maglownicy tylko jak go skasować i na jaką kwote sie przygotować ? zawieszenie sprawdzone i nie ma luzów.
  
 
u mnie kiedys szarpalo kierownica przy skrecaniu. pompa chrobotala. lekarstwo? dopompowalem opony i gitarka do dzisiaj