Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
serwisrr OPEL OMEGA Debilos Poznanos | 2005-12-16 20:12:04 Jeżeli się nie myle to przygotuj sobie jakies 3-stówy (przynajmniej w naszej okolicy) i kup pompe wspomagania.
Niestety pompa w tym modelu jest bardzo podatna na zatarcia ze względu na łopatkową budowę i jakikolwiek brak oleju jego niski stan lub brud w układzie wspomagania konczy się jej uszkodzeniem. Pozdrawiam |
![]() autoseba Jeep Wrocław | 2005-12-17 17:19:43 Na samym początku sprawdź jakość płynu we wspomaganiu(palcem, głęboko) ,jeżeli masz uszkodzoną pompę to płyn będzie mętny ,a jeżeli będzie idealnie czysty(naljepiej porównać z nowym ,ma być tak samo czysty) to pompa jest ok . Następnie sprawdź wszystkie drążki kierownicze i wspornik pod autem najlepiej na podnośniku ,jedna osoba kręci kierą na zapalonym silniku ,a druga patrzy i słucha pod spodem .Sprawdź jeszcze łożysko kolumny Mc Persona (chyba tak to się pisze) w ten sam sposób ,ale możesz to zrobić na glebie ,jak będzie uszkodzone to będzie je słychać.
[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2005-12-17 18:06:01 ] |
serwisrr OPEL OMEGA Debilos Poznanos | 2005-12-17 17:27:45 Zgadzam się z Tobą AUTOSEBA ale w moim przypadku zatarłem pompe a mimo tego płyn był czysty
Pozdrowiam |
![]() autoseba Jeep Wrocław | 2005-12-17 18:15:59
Też może być ,ale rzadko się zdarza . Przeważnie jak się troche jeździ z roz.ebaną pompą to wtedy drobiny z zatartej pompy rozprowadzane są po układzie ,lecz jak ktoś nad wyraz przezorny od razu stawia auto i wymienia ,to płyn może być czysty .Są też różne stopnie czystości płynu oczywiście ,w prawidłowo działającym układzie płyn niczym nie będzie się różnił od nowego ,takiego samego płynu. [ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2005-12-17 18:17:04 ] [ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2005-12-17 18:52:54 ] |
mrozek1 Volvo S80; Rav4 lodz | 2005-12-21 16:44:31 to ja jeszcze 3 grosze:
- jak juz dojdziesz do wniosku, ze plyn jest pelen opilkow, syfu itd, to nie kombinuj z wymiana samego plynu. chyba ze zaraz chcesz wymienic pompe rowniez... taki zasyfiony plyn ma wlasciwosci uszczelniajace i utrzymuje pompe jeszcze przez jakis czas przy zyciu. praktyka... (co prawda z innego auta, ale ponoc to uniwersalna zasada), - polecam jezdzic, jak sie rozpadnie pompa to wymienic pompe i plyn. Plyn najlepiej kupic w ilosci x2. Pierwsza dawka na przeplukanie ukladu. Wylac. Zalac potem druga dawka oleju do wspomagania. - nie skrecac kol na maksa, zwlaszcza na postoju. posluchaj jak pompa cierpi przy oporze na fajerze. jak dobiles do granicznej wartosci kretu - cofnij deczko kierownica i nie mecz pompy. BTW, ja natomiast u siebie mam czasem i niezaleznie od okolicznosci male uskoki i delikatne utraty wspomagania przy kreceniu. prawdopodobnie troche powietrza w ukladzie lub jakis zaworek nie pracuje jak nalezy. rozleci sie na dobre - bedziemy myslec ![]() |
![]() art23 DEADSOUL ![]() Omega B FL Caravan Zawiercie | 2005-12-23 19:10:56 u mnie bylo to samo - zreszta spytaj w ASO powiedza Ci ze to pompa ja wymienilem i ok a objaw byl taki ze przy niskich obrotach prawie nie bylo wspomagania i przy max skrecie bylo slychac pompe |
karolb150 Opel Omega B gdynia | 2006-01-19 18:06:18 Mam taki sam problem w omedze b, u mnie występuje to rano kiedy temperatura jest poniżej zera po krótkiej jeździe jest ok. Z tymże usterke u mnie raczej na pewno wynika z długich postojów samochodu. W warsztacie dolali mi jakieś środku do płynu wspomagania i pomogło. Już nie wyje przy 0 stopni tylko zaczyna wyć od -5 stopni ![]() |
![]() ryba-1 Jeep Grand Cherokee Bydgoszcz | 2006-01-20 08:04:31 u mnie kiedys szarpalo kierownica przy skrecaniu. pompa chrobotala. lekarstwo? dopompowalem opony i gitarka do dzisiaj |