Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() edis4 Escort 1,4 MKV Warszawa | 2006-01-18 21:11:25 Słuchaj! do kanału w którym jest umieszczona owa kulka można się dostać bez wyciągania termostatu z obudowy. Kanalik ten widać we wgłębieniu w którym siedzi termostat. Tak jest w CVH, nie wiem jak jest u Ciebie. Natomiast ta kulka po coś tam jest. Sam wyjaśniłeś po co, zatkanie więc tego kanaliku na stałe uniemożliwi odpowietrzanie się układu, więc zastanawiałbym się nad sensem blokowania tego otworu.
Używana obudowa z kulką wew. to koszt ok. 40PLN Wymieniłem ją i....widzę niewielką różnicę...ale jest! ![]() [ wiadomość edytowana przez: edis4 dnia 2006-01-18 21:15:06 ] |
![]() edis4 Escort 1,4 MKV Warszawa | 2006-01-18 22:25:07
Odwrotnie: obudowę musisz odkecić od silnika, ale nie trzeba "wydłubywać" termostatu, bo kanalik z kulką jest przed nim... Przy kupowaniu używanej obudowy łatwo sprawdzić czy owa kulka tam jest czy nie...wystarczy potrząsnąć ...słychać ją wyraźnie! Podkreślam jednak, że nie wiem jak to jest w przypadku ZETEC-a |
mleko Honda Civic EJ9 Poznań | 2006-01-19 11:45:17
Dot. Silnika CVH Po zaślepieniu kanału i prawidłowym odpowietrzeniu układu nie ma żadnych niepokojących objawów poza tym, że temp. silnika jest w końcu prawidłowa. Ja zrobiłem już z zaślepionym kanałem ok 3kkm i wszystko śmiga. Trzeba tylko dokładnie odpowietrzyć układ, a nastąpi to dopiero po otwarciu termostatu, także chwilkę to trwa. |
![]() zeberko Sympatyk FEFK Vectra C caravan Częstochowa | 2006-01-19 16:31:59 ale rozchodzi o kulke w samym termostacie jesli tak to taka jest bo zakupilem nowy termostat i sobie ona swobodnie lata
|
![]() Vincent1983 Opel Astra 2 Poznań | 2006-01-19 16:56:49 Witam.
Moj termostat chyba zwariowal... Od czasu jak "troszke przymrozilo" autko sie nie dogrzewalo. Nawet po przejechaniu ok 10 km nadal bylo zimno w srodku i wskazowka tez ledwo co drgnela (moze zmarla ![]() Czy mozna jakos bez zdejmowania sprawdzic czy ta kulka jest?? Tzn czy zdejmujac jakis wezyk sprawdzic czy na zimnym silniku leci tamtedy plyn?? I ewentualnie zatkac ten wezk badz kanal?? Sorka, ze sie rozpisalem ![]() |
mmmmat combi slaskie | 2006-01-19 17:45:35 nie w obudowie termostatu |
mmmmat combi slaskie | 2006-01-19 18:46:47 tzn ze ta kulka metalowa czy jak w termostacie wyoslij mi to slawko jak mozesz to co zrobic bo nie bardzo mi sie dogrzewa
dzieki z gory |
mmmmat combi slaskie | 2006-01-19 19:01:45 wymienilem jakis czas temu termostat na motorcrafta 88 stopni otwarcie i z tego co wiem to byla tam kuleczka metalowa ale ona jest w e wszystkich termostatach czyli nic nie zrobie zeby sie szybciej dogrzewal |
![]() Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2006-01-19 20:36:51 no właśnie, w zetecach to jest własnie ta kuleczka. Trzebabyło wstawić taki na 92st.C.
z drugiej strony, tam jest taki metalowy pierścień spowalniający obieg wody podczas zamknietego termostatu(na twoim rysunku taka płytka zintegrowana z termostatem, najbliżej otworu co sie wkłada termostat w obudowe). Jak chcesz aby szybciej sie zagrzał to zanim sie nagrzeje ustaw temperature ogrzewania na minimum. To ma kolosalne znaczenie bo nagrzewnica jest bardzo dobrą chłodnicą, a płyn ma pełny obieg przez nią zawsze. |
mmmmat combi slaskie | 2006-01-19 21:09:31 jeszcze jedno dzieki za odpowiedzi
na minimum tzn przekrecic na zimne powietrze czy moze byc na cieplym ale nawiew wylaczony powiedz gdzie mozna kupic ten termostat o temperaturze otwarcia 92 stopnie bo pytalem i nie bylo ale to nie jest motorcraft co nie?? i czy jak go wymienie to bedzie jakas roznica czy raczej maława dziekiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii |
![]() Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2006-01-19 21:49:08 Ja taki termostat kupiłem w ASO oryginalny motorcrafta.
Ja w zalezności od tego jak szybko chce zagrzać auto i jaka temp. jest na dworze to albo wyłaczam nawiew a tempna max, albo jedno i drugie(temp na min. i wyłaczony nawiew). Jak bardzo chcesz to mozesz się pokusic o załozenie elektrozaworu od fiesty i zmiane sterowania temperatury nawiewu z mechanicznej na elektryczną (taką ja we fiescie). Wtedy bedziesz zamykał obieg płynu przez nagrzewnice i autko bedzie szybciej sie nagrzewało. |
mmmmat combi slaskie | 2006-01-19 21:55:56 elekttrozawor na waz od zasilania nagrzewnicy by ja odciac tak
widze ze jestes oblatany w sytuacji powiedz mi od termostatu odchodza z przodka gruby waz to do chlodnicy u gory nad nia odpowietrzenie ktore idze cienikim wezem do zbiorniczka potem nadole ten waz sredni to jest co i z tylu znowy jeden tej samej grubosci to jest do nagrzewnicy czy jak a ten elektrozzawor trzeba by bylo zrobic na jakis przycisk tak ? czy jak jest w fiescie dzieki ponownie |
![]() Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2006-01-19 22:05:38 ten gruby odprzodu idzie do chłodnicy, ten cienki do zbiorniczka wyrównawczego(samoodpowietrzanie układu), ten cieńszy od przodu to mały obieg(omija chłodnice), a ten z tyłu idzie do nagrzewnicy i na ten trzeba załozyc elektrozawór od fiesty Takie cóś.
sterowanie takie jak od fiesty, bo ten zawór nie działa tylko na zasadzie otwórz-zamknij, tylko działa płynnie. |
mmmmat combi slaskie | 2006-01-19 22:11:39 ale w sumie bez plynnej regulacji tez by mozna otworz zamknij bo akurat takie mam dobra idea bo w sumie odejdzie tak chlodniczka
powiedz mi jeszcze czy serio bawic sie w wymiane tego termostatu na wyzsza temp czy raczje to nic nie da lub niewiele najdziwniejsze jest to ze na poczatku szybko sie grzal i czymal temp a teraz niby nie chyba ze jestem przewrazliwiony ale wg mnie zbyt wolno ,caly czas mam zaklejony wlot powietrza na dole ale on powienien na malym obiegu w ciagu 4 min byc cieply a tak nie jest a jak jade na autostradzie to jest polowa z polowy spada a to przeciez nie poltek powinien czymac ciagle tak samo |
![]() Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2006-01-19 22:30:40 z tego co opisujesz to masz padniety termostat. Ja nie mam nic zasłonietego i jak jade to po ok 5km auto jest zagrzane i nawet jak jade w trase to trzyma w ok 95st. i nic nie spada(wskazówka na przełomie RM, a jak sie zatrzymam to lekko wzrasta na srodek M).
załóż sobie elektroniczne zegary ![]() |