MotoNews.pl
  

Zaslepienie kulki odpowietrzajacej termostat

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam panowie juz bylo na innym forum kilka razy ale o zetecu nie bylo mowy 1,6 16v 95 rok
ponoc sa tam dwa odpowetrzenia silnika przy termostacie i odpowietrzenie chlodnicy
jest tam ponoc kulka ktora odtyka gdy jest powietrze i i blokuje gdy przychodzi plyn ale ona czeto sie sypie i jest otwarty przelew i nawet przy zamknietym termostacie idzie na obieg tym wlasnie miejscem.
jak sie do tego dobrac czy da rade przez przod tak jak sie wyciaga termostat czy trzeba cala obudowe termostatu zeby zatkac ten otwór oto link do forum
http://forum.fordclubpolska.org/tematy8/obudowa-termostatu-16efi-vt12496.htm


  
 
Słuchaj! do kanału w którym jest umieszczona owa kulka można się dostać bez wyciągania termostatu z obudowy. Kanalik ten widać we wgłębieniu w którym siedzi termostat. Tak jest w CVH, nie wiem jak jest u Ciebie. Natomiast ta kulka po coś tam jest. Sam wyjaśniłeś po co, zatkanie więc tego kanaliku na stałe uniemożliwi odpowietrzanie się układu, więc zastanawiałbym się nad sensem blokowania tego otworu.
Używana obudowa z kulką wew. to koszt ok. 40PLN
Wymieniłem ją i....widzę niewielką różnicę...ale jest!

[ wiadomość edytowana przez: edis4 dnia 2006-01-18 21:15:06 ]
  
 
jak ona tam jest to tak ale w wiekszosci przypadkow dawno juz jej tam nie ma i to jest problem mowisz ze mozna sie tam dostac odkrecajac tylko od przodka i wyciagajac termostat a obudowy nie trzba sciagac
  
 
Cytat:
2006-01-18 22:14:25, mmmmat pisze:
jak ona tam jest to tak ale w wiekszosci przypadkow dawno juz jej tam nie ma i to jest problem mowisz ze mozna sie tam dostac odkrecajac tylko od przodka i wyciagajac termostat a obudowy nie trzba sciagac



Odwrotnie: obudowę musisz odkecić od silnika, ale nie trzeba "wydłubywać" termostatu, bo kanalik z kulką jest przed nim... Przy kupowaniu używanej obudowy łatwo sprawdzić czy owa kulka tam jest czy nie...wystarczy potrząsnąć ...słychać ją wyraźnie! Podkreślam jednak, że nie wiem jak to jest w przypadku ZETEC-a
  
 
Cytat:
2006-01-18 21:11:25, edis4 pisze:
Słuchaj! do kanału w którym jest umieszczona owa kulka można się dostać bez wyciągania termostatu z obudowy. Kanalik ten widać we wgłębieniu w którym siedzi termostat. Tak jest w CVH, nie wiem jak jest u Ciebie. Natomiast ta kulka po coś tam jest. Sam wyjaśniłeś po co, zatkanie więc tego kanaliku na stałe uniemożliwi odpowietrzanie się układu, więc zastanawiałbym się nad sensem blokowania tego otworu. Używana obudowa z kulką wew. to koszt ok. 40PLN Wymieniłem ją i....widzę niewielką różnicę...ale jest! [ wiadomość edytowana przez: edis4 dnia 2006-01-18 21:15:06 ]



Dot. Silnika CVH
Po zaślepieniu kanału i prawidłowym odpowietrzeniu układu nie ma żadnych niepokojących objawów poza tym, że temp. silnika jest w końcu prawidłowa. Ja zrobiłem już z zaślepionym kanałem ok 3kkm i wszystko śmiga.

Trzeba tylko dokładnie odpowietrzyć układ, a nastąpi to dopiero po otwarciu termostatu, także chwilkę to trwa.
  
 
wlasnie bylem dzis na szrocie i maja wszystkie inne obudowy a nie ma zeteca i w tych waszych widzialem ta kulke ale nie wiem czy w moim jjest tak samo i sam nie wiem czy rokrecac mojego bo moze tam jest inne rozwiazanie kto wie jak sprawdzic moze na ktory waz patrzec po sciagnieciu moze bedzie widac gdzie ucieka i wtedy bym go rozbroil
pomozcie
  
 
ale rozchodzi o kulke w samym termostacie jesli tak to taka jest bo zakupilem nowy termostat i sobie ona swobodnie lata
  
 
Witam.
Moj termostat chyba zwariowal... Od czasu jak "troszke przymrozilo" autko sie nie dogrzewalo. Nawet po przejechaniu ok 10 km nadal bylo zimno w srodku i wskazowka tez ledwo co drgnela (moze zmarla ) Ale ostatnio szok!!! Zrobilem troszke dluzsza trase tzn ok 20 km z licznymi postojami i autko sie nagrzalo i wskazowka weszla na pole "NORM"!!! Co jest?? Czy mogl sie zblokowac termostat i nagle puscic??

Czy mozna jakos bez zdejmowania sprawdzic czy ta kulka jest?? Tzn czy zdejmujac jakis wezyk sprawdzic czy na zimnym silniku leci tamtedy plyn?? I ewentualnie zatkac ten wezk badz kanal??

Sorka, ze sie rozpisalem
  
 
nie w obudowie termostatu
  
 
W zetecu nie ma i nie było owej kulki w obudowie termostatu. została przeniesiona do samego termostatu.
Temat na który sie powołujesz z forum Ford|Club|Polska dotyczy sinika EFI czyli poprzednika zeteca.
  
 
tzn ze ta kulka metalowa czy jak w termostacie wyoslij mi to slawko jak mozesz to co zrobic bo nie bardzo mi sie dogrzewa
dzieki z gory
  
 
Cytat:
2006-01-19 18:46:47, mmmmat pisze:
tzn ze ta kulka metalowa czy jak w termostacie wyoslij mi to slawko jak mozesz to co zrobic bo nie bardzo mi sie dogrzewa dzieki z gory


Napisz poprawnie bo nie kumam.

Miałes termostat od zeteca w ręku :
Jesli tak to powinieneś wiedzieć o czym pisze, jesli nie musisz zobaczyć.
Wymieniałeś termostat ? jesli tak, to na jaki?
  
 
wymienilem jakis czas temu termostat na motorcrafta 88 stopni otwarcie i z tego co wiem to byla tam kuleczka metalowa ale ona jest w e wszystkich termostatach czyli nic nie zrobie zeby sie szybciej dogrzewal
  
 
no właśnie, w zetecach to jest własnie ta kuleczka. Trzebabyło wstawić taki na 92st.C.
z drugiej strony, tam jest taki metalowy pierścień spowalniający obieg wody podczas zamknietego termostatu(na twoim rysunku taka płytka zintegrowana z termostatem, najbliżej otworu co sie wkłada termostat w obudowe).
Jak chcesz aby szybciej sie zagrzał to zanim sie nagrzeje ustaw temperature ogrzewania na minimum. To ma kolosalne znaczenie bo nagrzewnica jest bardzo dobrą chłodnicą, a płyn ma pełny obieg przez nią zawsze.
  
 
jeszcze jedno dzieki za odpowiedzi
na minimum tzn przekrecic na zimne powietrze czy moze byc na cieplym ale nawiew wylaczony
powiedz gdzie mozna kupic ten termostat o temperaturze otwarcia 92 stopnie bo pytalem i nie bylo ale to nie jest motorcraft co nie??
i czy jak go wymienie to bedzie jakas roznica czy raczej maława

dziekiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
  
 
Ja taki termostat kupiłem w ASO oryginalny motorcrafta.
Ja w zalezności od tego jak szybko chce zagrzać auto i jaka temp. jest na dworze to albo wyłaczam nawiew a tempna max, albo jedno i drugie(temp na min. i wyłaczony nawiew).

Jak bardzo chcesz to mozesz się pokusic o załozenie elektrozaworu od fiesty i zmiane sterowania temperatury nawiewu z mechanicznej na elektryczną (taką ja we fiescie). Wtedy bedziesz zamykał obieg płynu przez nagrzewnice i autko bedzie szybciej sie nagrzewało.
  
 
elekttrozawor na waz od zasilania nagrzewnicy by ja odciac tak
widze ze jestes oblatany w sytuacji powiedz mi od termostatu odchodza z przodka gruby waz to do chlodnicy u gory nad nia odpowietrzenie ktore idze cienikim wezem do zbiorniczka potem nadole ten waz sredni to jest co i z tylu znowy jeden tej samej grubosci to jest do nagrzewnicy czy jak a ten elektrozzawor trzeba by bylo zrobic na jakis przycisk tak ? czy jak jest w fiescie
dzieki ponownie
  
 
ten gruby odprzodu idzie do chłodnicy, ten cienki do zbiorniczka wyrównawczego(samoodpowietrzanie układu), ten cieńszy od przodu to mały obieg(omija chłodnice), a ten z tyłu idzie do nagrzewnicy i na ten trzeba załozyc elektrozawór od fiesty Takie cóś.

sterowanie takie jak od fiesty, bo ten zawór nie działa tylko na zasadzie otwórz-zamknij, tylko działa płynnie.
  
 
ale w sumie bez plynnej regulacji tez by mozna otworz zamknij bo akurat takie mam dobra idea bo w sumie odejdzie tak chlodniczka
powiedz mi jeszcze czy serio bawic sie w wymiane tego termostatu na wyzsza temp czy raczje to nic nie da lub niewiele
najdziwniejsze jest to ze na poczatku szybko sie grzal i czymal temp a teraz niby nie chyba ze jestem przewrazliwiony ale wg mnie zbyt wolno ,caly czas mam zaklejony wlot powietrza na dole
ale on powienien na malym obiegu w ciagu 4 min byc cieply a tak nie jest a jak jade na autostradzie to jest polowa z polowy spada a to przeciez nie poltek powinien czymac ciagle tak samo
  
 
z tego co opisujesz to masz padniety termostat. Ja nie mam nic zasłonietego i jak jade to po ok 5km auto jest zagrzane i nawet jak jade w trase to trzyma w ok 95st. i nic nie spada(wskazówka na przełomie RM, a jak sie zatrzymam to lekko wzrasta na srodek M).


załóż sobie elektroniczne zegary tam wskazówka siedzina srodku skali gdy silniki ma temp.w zakresie 92-115stC. Przegrzanie jest przy 130st.