MotoNews.pl
  

Problem z silnikiem 1.1

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

mam problem z wtryskiem/zaplonem silnika 1108 od cieniasa sporting - seria. Otoz silnik bardzo dziwnie sie czasem zachowuje, tak jakby paliwa nie dostawal (nie strzela z wydechu), tylko nagle traci moc i jedzie jakby nie dostawal paliwa... jest to tylko czasami, wolne obroty sa ok, tylko podczas jazdy, i tylko w jednym zakresie polozenia przepustnicy (mniej wiecej w polowie), jak sie docisnie gaz do konca to odzyskuje wigor i przyspiesza.
Wymienilem juz czujnik polozenia przepustnicy, sam wtryskiwacz i dalej to samo ;/

co to moze byc?
  
 
A krokowy nie wariuje ??
Przecysc go moze.
 
 
a co to jest krokowy? Jesli chodzi o czujnik polozenia przepustnicy to wyczyszczony a jak nie pomagalo to wymieniony i dalej bez roznicy. Czy to moga byc przekazniki?
  
 
krokowy...to silnik krokowy...a to chyba juz wiesz

p.s. a w spi takowy sie w ogole znajduje?

[ wiadomość edytowana przez: ulik87 dnia 2006-01-15 14:39:50 ]
  
 
Cytat:
p.s. a w spi takowy sie w ogole znajduje?


Jest tylko że on się wolnymi zajmuje a wojtas pisze że z nimi ok.
  
 
Cytat:
2006-01-15 14:38:16, ulik87 pisze:
krokowy...to silnik krokowy...a to chyba juz wiesz p.s. a w spi takowy sie w ogole znajduje? [ wiadomość edytowana przez: ulik87 dnia 2006-01-15 14:39:50 ]



a co ma spi do silnika krokowego?

map sensor podmieniales? jak nie to uczyn to a poza tym jedz na examiner
  
 
a jakos tak mialem wrazenie ze nie ma ..nie wiem czemu...wybaczcie
  
 
punto 1.1 nie ma krokowego???/ To dziwne bo dwa dni temu w uno 1.0 fire wlasnie tego malego skurwielka wymienialem a dalbym sobie łape odciąć że to niemalze taki sam silnik (1.0/1.1 oczywiscie poza pojemnoscia), ale to ze steruje wolnymi to druga sprawa.
  
 
toc jest krokowy, kolega tu w blad wprowadza
  
 
Witam! Chyba nastapiil przelom, jednakze potrzebuje pomocy,

po wymianie wiekszosci czujnikow dojrzalem do wziecia wiazki pod mikroskop i okazalo sie ze wedle tego schematu:



wynika z niego ze kabelki map sensora sa zle podlaczone (dwa zamienione miejscami), a dokladniej "C" idzie dobrze do "32" w kompie, natomiast wszystkie sprawdzania (do "16" w kompie, czujnik temp. cieczy, czujnik temp. powietrza, czujnik polozenia przepustnicy)
mowia ze "A" jest zamieniony z "B".

Wyglada na to ze polaczenia wszystkie sa fabryczne, tzn w map sensorze pozalewane jakims plastikiem konektorki we wtyczkach etc.

I teraz pytanie - czy z tego schematu wynika ze kolejnosc we wtyczkach musi byc zachowana tak jak po kolei ida kable (tzn skrajne na skrajnych miejscach a srodkowy w srodkowym miejscu we wtyczce - np "B" w map sensorze to srodkowy a u mnie jest na miejscu "A")

To prawdopodobnie bylo przyczyna przerywania o ile sie nie myle, tylko dlaczego tam nie jest nic modzone (ta czesc wiazki wyglada na oryginalna) i kable ida inaczej???

Druga sprawa to regulator biegu jalowego. Oprocz problemu przerywania wolne obroty raz byly raz nie, ogolnie chodzil w trybie awaryjnym. Tutaj rowniez kolejnosc nie jest zachowana wejsc do kompa przy wtyczce "20" - "2" - "21" - "3". O ile w przypadku map sensora doszedlem ktore kable powinny jak wchodzic do wtyczki (jeden jest ewidentnie dobrze) to tutaj zupelnie nie wiem jaka powinna byc kolejnosc? Bo teraz we wtyczce (znowu wyglada na oryginalne polaczenia) kolejnosc jest inna (2 - 3 - 20 - 21 bodajze). Mysle ze ze ma byc tak jak na schemacie (po co mieszaliby z kolejnoscia w takim razie?), tylko teraz jak mam sie zorientowac z ktorej strony kable we wtyczce podlaczyc (ktore zamienic).

Bardzo dziekuje za pomoc
  
 
Wywal ten schemat Styk A MAPa(+5V) ma iść do zasilania z centralki czyli styk 14, B idzie do masy(masa kompa to np. styk 16), a C(sygnałowy) do 32. A co do korkowca:
- styk 1 do pina 20 centralki
- styk 2 do pina 2 centralki
- styk 3 do pina 21 centralki
- styk 4 do pina 3 centralki
Jak sobie weźmiesz korkowca do ręki tak żeby złącze było u góry a trzpień u dołu, to styk 1 jest po lewej stronie(Na wtyczce może być zaznaczony jako A).
  
 
to ja juz calkiem zglupialem, to co w takim razie ten schemat klamie? Ale z tego co piszesz to by sie zgadzalo bo wiazka w tym miejscu jest oryginalna nie ruszana i wlasnie tak ida kable.

no to nie wiem co to moze byc... objawy nizej.
  
 
Jesli nie jest to TPS to ja stawiam na czuyjnik podcisnienia. Skoro nie chce sie wkrecac. Ewentualnie dziurawy kolektor. Jak mu wdepniesz na maxa to TPS przekazuje sterownikowi zeby ten lał z siusiak ile wlezi i dla tego nie chce sie wkrecac w srodkowym polozeniu przepustnicy. Zakladam ze TPS jest sprawny. Oczywiscie ZAWSZE moge sie mylic.
  
 
same czujniki juz wymienialem na sprawne (z jezdzacego sejka) zarowno polozenia przepustnicy jak i map sensor.

rozumiem ze schemat ponizej pokazuje jakies bzdury, to ja juz calkiem zglupialem jak ma byc.

Kable od map sensora i od polozenia przepustnicy do kompa wygladaja na nieruszane i oryginalne i wyglada na to ze sa podlaczone tak jak pisze Krzemowy... help
  
 
Cytat:
help



Moze tu
  
 
przeczytaj jeszcze raz objawy.

Wolne obroty sa (tzn sa na maxa hujowe, trzesie silnikiem i nierowno pracuje, ale nie gasne), jak jade w srodkowych polozeniach przepustnicy to przerywa i jedzie jakby na 1 gar (zwalnia), nie slychac strzelania z wydechu, jakby paliwa nie bylo, ale jak docisnie sie gaz do podlogi to nagle odzyskuje wigor i wciska w fotel, przyspiesza tak a ze to swap to nie moge tak jezdzic caly czas bo do 6.5tys dochodzi od razu i odcina, odpuszczam gaz i znowu zaczyna przerywac i tak w kolo macieju. Dzieje sie to w gdzies 30% przypadkach, totalnie od losu...... Pasowaloby to ze na odwrot kable byly podlaczone (od map sensora do kompa i do polozenia przepustnicy) i w jakichs obrotach po prostu wariuje i nie daje paliwa... ale skoro mowisz ze tak ma byc i ja tak mam podlaczone to juz nie wiem..

wolne obroty by mogly pasc bo do sprawdzenia jest kolejnosc polaczenia czujnika wolnych obrotow...


zwariowac mozna! Moze Zoltar sie zjawi i napisze cos sensownego, bo PPAIK coraz blizej...
  
 
zrob ta wiazke porzadnie i jedz na examiner. bo skoro po wymianie tylu rzeczy sa nadal cyrki to juz wrozenie z fusow jest. a prozaiczna sprawa, mase na silniku to ty masz dobrom?
  
 
Wlasnie chodzi o to ze nie wiem jak wiazka ma byc podlaczona.

Jechanie na examiner jesli kabel co ma isc do masy idzie do kompa nie ma sensu bo co ma wykryc, jakies bzdury pokaze.

Kable od map sensora do kompa i od polozenia przepustnicy ida seryjnie, sa zalane plastikiem nie ruszane. Z Twojego Zoltar schematu wynika ze mam zamienione srodkowy kabel z map sensora ze skrajnym, wtedy po zamianie wszystko by bylo wedle Twojego schematu, myslalem ze zamienie i bedzie si.

A tu wyskoczyl Krzemowy i mowi ze ten schemat klamie i ze mam dobrze.

Zwariowac mozna!
  
 
ja zawsze wszystko podlaczalem wg tego schematu i dzialalo. coz zamien te druty i zobacz. sprawdz tez mase na silniku i na examinerek
  
 
Odnosnie schematów to słsyzałem że swego czasu w swapie było robione wszystko wg ksiązki i auto też nie odpaliło.
Schemat był do dupy i tyle.
Jedź do serwisu fiata i poproś o schemat elektryki zwykle sie zgadzają... masz pewność ze jest ok