MotoNews.pl
9 Problem z silnikiem 1,5 (221246/26) - PT
  

Problem z silnikiem 1,5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam problem z silnikiem w espero 1,5 16V. Wszystko zaczęło się od tego że auto traciło stopniowo moc. nie było żadnej reakcji na naciśnięcie pedału gazu.Pojechałem do mechanika, który stwierdził że zapchany mam układ wydechowy(katalizatora juz dawno nie ma).Rozebrałem wiec wydech i odpaliłem silnik.Prócz hałasu to nic się nie zmieniło.Nadal pozostały kłopoty z wkręcaniem na obroty.Teraz samochodu nie da sie uruchomić za pierwszym razem a gdy juz odpali to obroty ma ponizej 500 i chodzi tak jak by nie palił na wszystkich garach. Przy próbie dodania gazu gaśnie. Objaw jest jednakowy bez względu na to czy silnik pracuje na benzynie czy LPG.Sprawdziłem już kompresje, jest OK, świece, aparat, przewody zap. oraz czy dochodzi paliwo do silnika i wszystko to wyglada na sprawne a samochód nadal nie daje się uruchomić. Nawet zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu nie przynosi żadnych efektów.Ja uważam ze problemem jest źle ustawiony zapłon ale nie wiem czy w espero są jeszcze jakieś czujniki które odpowiadaja ustawienie kata wyprzedzenia zapłonu.Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem gdzie jeszcze szukac przyczyny tej usterki.
  
 
poruszaj membraną egr
  
 
Cytat:
2008-10-19 17:10:16, Artur_J pisze:
Sprawdziłem już kompresje, jest OK, świece, aparat, przewody zap. oraz czy dochodzi paliwo do silnika i wszystko to wyglada na sprawne......


W jaki sposób sprawdzałeś aparat zapłonowy ?
Jak to fizycznie wykonałeś ?

95% usterek silnika 1.5 pochodzi od cewki impulsatora w aparacie zapłonowym. Objawy o których piszesz są typowe dla uszkodzonej w/w cewki. Prawdopodobnie jest b. słaba iskra na świecach, która pod wpływem ciśnienia jest jeszcze mniejsza i stąd takie objawy.

Wymień tą cewkę (26 zł) + palec, kopułkę i kable WN i powinno być OK. Zima idzie ...1.5 jest bardzo wrażliwy na niesprawny układ zapłonowy. Trochę mrozu/wilgoci i koniec
  
 
Cytat:
2008-10-20 07:52:28, nawigator5 pisze:
W jaki sposób sprawdzałeś aparat zapłonowy ? Jak to fizycznie wykonałeś ?




aparat sprawdzał mechanik i stwierdził że jest sprawny.Sprawdzał tez jakość iskry na świecach i powiedział że jest mocna.
Ale zrobie tak jak piszesz.
  
 
wg mnie objawy pasują idealnie do zawieszonego w pozycji otwartej egr