Problem z essi t-dieslem 90koni HELP!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam "mały" problem z moim autkie - oto mały opis

Przy rozruchu na zimno potrafi bardzo mocno zakopcić że aż wstyd przed sąsiadami ..... ehhhh ( zaobserowawałem też ze przez sekunde dwie po odpaleniu tak pracuje jakby go coś " blokowało "


spala znaczne ilości ropki tj. w mieście LATEM około 9litrów i to bez szaleństw !!

Silnik zaczyna konkretnie ciągnąć dopiero po przekroczeniu 2,5tyś obrotów ( to normanle ?? )

i co najgorsze moco kopci mu z rury i zostawia placki na betonie ( jak stoje )

Potrafi też zostawić po sobie ślad ze 30 metrowy ( po przelaonej ropie ) na drodze TAK MU POTRAFI Z RURY DAWAĆ

Byłem u mechanika sprawdzałem silnik . Okazało sie ze ciśnienie w cylindrach mam jak w nówce . Wtryski troche lały wiec je wymnieniłem na nowe ale problem został .....

A moim essi mam katalizator zapewne od nowego nie wymnieniany ( 190tyś przebiegu ) . Czy to może być wina katalizatora ????

Jeśli chodzi o prędkość to nie jest żle 180km/h da sie pojechać .

Odpiszcie co moje autko może boleć

Pozdrawiam Marcin białystok
  
 
Z tym kopceniem to oczywiście zostawia placki na betonie jak sie bawie pedałem od gazu .

SILNIK PRACUJE IDEALNIE RÓWNO i cicho ( jak sie rozgrzeje )
  
 
1) jakie paliwo lejesz? moze kupujesz jakis opał czy cos?
2) sprawdź olej w misce
3) nic mi wiecej do glowy na razie nie przychodzi
  
 
Na rysunku na czerwono zaznaczyłem króciec, do którego, z tego co pamiętam, dochodzi cienki przewód idący z okolic turbiny. Zdejmij ten przewód. Jeśli nie poczujesz różnicy (tzn. auto będzie się zbierało dopiero powyżej 2500rpm), to do wymiany jest ten zawór w pompie wtryskowej.



[ wiadomość edytowana przez: mariobros dnia 2006-01-23 20:41:54 ]
  
 
mój jak kupywałem miał tak samo, zablokowałem zawór ERG z obu stron i różnica była duuuża i spalanie spadło o ok. 2l.(palił 10-11l) dodatkowo okazało sie że koło zębate na wałku rozrządu było przesunięte(ścieło klinek zabezp.)śruby zaciśnięte ale rozrząd był delikatnie przestawiony w końcu pasek przeskoczył o ząbek i na szczęście tylko wymiana, rok pośmigał szwagier i znowu koło sie przesuneło ale już wtedy pasek urwało. Po remoncie spalanie jeszcze bardziej spadło.
ps.to taki czarny scenariusz ale warto sprawdzić.
  
 
a gdzie dokładnie jest ten zawór ERG czy występuje on w niedoładowanym dieslu, jak go wyczyścić ?

Mój też potrafi ropki połknąć
  
 
Leje ropke nie opałek w 60% na stacjach BP .

Jeśli chodzi o ten zawór EGR to przez ten cieńki kabelek przez który idzie sprężone powietrze ???? Jeśli to o to chodzi to go odłączyłem i ..... auto odzyskało kopa )))) przyśpiesza sprawnie od około 1,800 obrotów ale kopcenie ciągle jakie samo jak to koledzy potrafią powiedzieć ze jemu potrafi dawać nie przepaloną ropą a jakąś konkretną sadzą jaka jest w kominie ..... ale tylko przy gwałtownym przyciśnieciu gazu ,nie koniecznie do podłogi w trakcie jazdy lub bawieniem sie pedałem gazu w tracie postaju ( gwałtowne wciśnicie gazu do połowy i puszczenie ( następuje przekopcenie bardzo znaczne ) i tak z 5 razy i mamy "zajebistego" czarnego placka " smoły " na betonie to normalne ????

Oczywiście pojechałem dziś na stacje wlałem pod korek i jak przystało na zapaleńca essi zrobiłem od rana 100kilometórw )
Spalanine 8,3litra w mieście na setke ale usprawiedliwiam go mróz

Dziekuje za zainteresowaniem moim essi i jeśli możecie to powiedzcie co z tym kopceniem - zatkany KATALIZATOR ????

Dzieki za wszyskie odpowiedzi
Marcin Białystok
  
 
z tym zaworem ERG dużo pisania a temat omawialiśmy już dokładnie. Poszukaj w archiwum i wpisz "zawór recyrkulacji spalin" albo samo słowo zawór to ci znajdzie. Dymi bo zawór jest niedomknięty i cały czas spaliny wracają, kopa ma ale jak zablokujesz kanał od kolektora wylotowego z dolotowym to dopiero bedziesz miał kopa.
ps. w zwykłych dieslach też jest.
  
 
dzięki
biore się za wyszukiwanie
  
 
Sprawdź ten zawór na pompie tak jak pisze mariobros bo on wie co pisze. Jeżeli ci kopci na czarno to zadużo paliwa a zamało powietrza w mieszance i albo ten zawór albo będziesz musiał szukać dalej w pompie lub w turbinie. Zawór EGR to raczej nie jest, katalizator...... hmmmm.... też raczej nie. Zapchany czyli niedomknięty EGR pompuje spaliny do silnika zamiast do wydechu i nie objawia się to kopceniem na czarno tylko spadkiem mocy zużyciem paliwa a ty go przecież już odciąłeś od sterowania .
  
 
odcioł ale jak jest niedomknięcie spowodowane jakimś syfem to cały czas będzie otwarty, zatkaj wężyk, otwór erg i blaszkami otwory z obu stron kolektorów
  
 
dymienie u mnie było spowodowane ERG a ten zaworek na pompie to sam sprawdze