Duperel czyli nagrzewnica

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może mi ktoś powiedziec który z przewodów gumowych nagrzewnicy ma byc zapięty do wlotu a który do wylotu, bo sam juz zgłupiałem - płyn siura z jednego i drugiego
  
 
nie wiem jak w Omie ale chyba nie ma roznicy czy bedzie plynela woda z jednej czy 2 strony, i tak doplynie w jedno miejsce
  
 
chyba jednak ma znaczenie bo na nagrzewnicy pisze "wlot" i wylot" tylko nie wiem który wąż jest z pompy a który powrotny. Czy to ten bliżej bloku czy ten od plastikowego rozdzielacza.


Może jakiś szanowny kolega podniesie maskę swojej Omegi i obluka jak to ma iść?

[ wiadomość edytowana przez: MAD_M dnia 2006-01-19 13:02:13 ]
  
 
wlotem do nagrzewnicy jest z regóły dolny krócieć

pozdrawiam
  
 
Po raz trzeci piszę że przy nagrzewnicy wiem - nie wiem który jest który przy silniku
  
 
Cytat:
2006-01-19 13:51:06, omegafan pisze:
wlotem do nagrzewnicy jest z reguły dolny króciec pozdrawiam


Z reguły czy zawsze? Bo jeśli tak, to u mnie jest odwrotnie. Może gazownik wpinajac reduktor pomylił przewody. Czy może to być przyczyną słabego grzania?
  
 
Nie wiem jak jest w nagrzewnicy ale zasada ogólna kaloryferowa mówi, że wlot jest na górze a oziębiony czynnik spływa na dół i tamże wylata.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Tylko że w ogrzewnictwie wynika to z grawitacyjnej zasady działania ogrzewania, a w aucie jest pompa.
  
 
Cytat:
2006-01-19 15:24:06, draakhul pisze:
...ogrzewnictwie...a w aucie jest pompa.



To wiem. Nie wiem jak jest podłączone w konkretnej nagrzewnicy - jak napisałem - bo mimo zasad inwencja konstruktorów nie zna granic , ale można to szybko sprawdzić przecież w TIS / EPC.

W "ogrzewnictwie" też bywają pompy. I żeby nie ciągnąć dyskusji: są też kaloryfery (grzejniki) z podłączeniem dolnym, bocznym,... itd.

Tylko, że to wszystko nie zmienia zasady - jak w chłodnicy (w aucie, z pompą).

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Cytat:
2006-01-19 15:56:01, Prowo pisze:
...ale można to szybko sprawdzić przecież w TIS / EPC...


Mi nie udało się dokopać do tych informacji, ale może gdzieś są.
  
 
Wlotem NIE MOŻE byc górny bo za chiny ludowe nie odpowietrzyłaby sie nagrzewnica a tak powietrze jest nad płynem czyli przy otworze wylotowym i i jest możliwośc jego wypchniecia.
Ale ale ja dalej nie wiem co z tymi wężami wiec jeszcze inaczej zapytam - w która strone pompa tłoczy płyn?? Zasysa go z bloku czy wtłacza?
  
 
Pompa zasysa płyn z bloku.

Jak podłączysz możesz w prosty sposób sprawdzic czy jest dobrze :
- odpalasz silnik
- włączasz ogrzewanie na maksa
- i sprawdzasz który wąż robi się cieplejszy , to jest właśnie wlot
- sprawdzasz czy dobrze podłączyjeś
  
 
Edit: (Tu były pytania dot. kolejności napełniania układu i podnoszenia się poziomu płynu i związku tego z oznaczeniami króćców oraz odpowietrzaniem - ale w gruncie rzeczy aż tak mnie to nie interesuje. )


-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec



[ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2006-01-20 16:54:43 ]
  
 
Cytat:
2006-01-20 09:49:55, autoseba pisze:
Pompa zasysa płyn z bloku.


Tu sie w tym przypadku dla tego silnika mylisz.Pompa wciaga plyn tymi wszystkimi kruccami malymi i duzymi do siebie i tloczy do bloku.Dlatego waz na bloku z tylu jest zasilaniem cieplego plynu a ten do pompy powrotem.Krotkie uzasadnienie argumentu.A no Lopatki z ktorej strony sa w tej pompie ?Od strony obudowy pompy a nie silnika.troche fizyki i hydrodynamiki i wiadomo Pozdr.

[ wiadomość edytowana przez: SENATOR dnia 2006-01-20 16:59:25 ]
  
 
No dobrze, ale jak jest w końcu z podłączeniem tych przewodów do nagrzewnicy? Czy to, gdzie który idzie ma znaczenie czy nie?
  
 
A tego to niewiem.U ojca w rekordzie jak siadalo ogrzewanie to sie odwracalo podlaczenie wezy i znow dzialalo
  
 
Chłodzenie._Nie zapominajmy o korku przy chłodnicy!!!
Układ chłodzenia składa się z pompy obiegowej, termostatu, chłodnicy z opadowym przepływem płynu i wentylatora włanczanego sprzęgłem wiskozowym.Korek wlewu jest zaopatrzony w dwa zawory; nadciśnieniowy i podciśnieniowy.Pierwszy zawór utrzymuje w układzie nadciśnienie1,0...1,3bara, co powoduje,że temperatura wrzenia płynu jest podwyższona do 125C.Drugi zawór otwiera połączenie układu z atmosferą przy podciśnieniu 0,06...0,10 bara, aby podczas schładzania silnika nie następowało zaciskanie się przewodów elastycznych. W temperaturze płynu chłodzącego nie przekraczajacej 92C termostat pozostaje zamknięty i pompa przetłacza płyn w małym obiegu. Kiedy temperatura wzrasta, termostat zaczyna się otwierać płyn zaczyna docierać do chłodnicy. Jeżeli temperatura płynu rośnie dalej, włancza się do pracy wentylator, który wymusza zwiększony przepływ powietrza przez chłodnicę.
Omega-1986-1994
  
 
Wszystko prawda, ale jak to się ma do tematu (nie)działającej nagrzewnicy?
  
 
Cytat:
2006-01-20 17:37:55, SENATOR pisze:
A tego to niewiem.U ojca w rekordzie jak siadalo ogrzewanie to sie odwracalo podlaczenie wezy i znow dzialalo


Dzisiaj stwierdziłem empirycznie, że zamiana przewodów nie wpływa na wydajność nagrzewnicy w mojej omci.