Przygotowanie g³owicy pod wa³ek 385 (¦wi±tek)

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
witam
mam pytanie dotycz±ce przygotowania g³owicy fiata 126p do wa³ka o nr 385.
mam silnik który ma splanowan± g³owice o 6mm oraz t³oki przygotowane pod g³owice
zebrane jakies 4mm.wzystko razem z³orzone ³adnie "jezdzi³o" lecz w tymze silniku by³ jakis wa³ek z rodu 114 bodajze.
postanowilem wymienic ten wa³ek na w³asnie 385.po z³o¿eniu silnika i ustawieniu luzów (wg instrukcji)
silnik pracowa³ bez zarzutów.
osi±gi by³y odczuwalne lecz bardzo delikatnie.wtedy zmienilismy fazy rozrz±du o 10st lecz t³oki spotka³y sie z zaworami
(oczywiscie próba krêcenia wa³em rêcznie).
czy konieczne jest wymiana t³oków i planowanie g³owicy od nowa na wartosc podan± w istrukcji (ok 2,5mm)?

otó¿ chcia³em spytac o ile splanowac g³owice przy takich t³okach jak mam (4mm mniejsze) aby zawory nie uderzy³y w t³oki
po zmianie faz(cofniêcie wa³ka o 10 st) nietrac±c przy tym na kompresji.bardzo prosze o odpowiedz gdy¿ jest to dla mnie bardzo wa¿ne.
z góry dziêkuje i pozdrawiam
  
 
Ja na Twoim miejscu splanowa³ bym g³owice o 2,5-3,5 mm i za³o¿y³ seryjne t³oki. Osi±gi bêd± dobre a i ¿ywotno¶æ silnika bêdzie wiêksza ni¿ przy g³owicy 6 mm i takich t³okach.


[ wiadomo¶æ edytowana przez: 130TC dnia 2006-01-13 19:38:12 ]
  
 
ja bym kupi³ nowe t³oki na twoim miejscu,i zrobi³bym frezy w t³okach,i przefazowac wa³ek na góre bardziej,wtedy przy 6mm niepowinno byc problemu,a swoj± drog± to mam taki zestaw do sprzedania t³oki obrobione jak w rc 77,6+cylindry po szlifie
  
 
Najlepiej chyba bêdzie zmienic wa³ek na cos w stylu 105 ¦wi±tka, klauza 555 czy ireco 7, je¶li chcesz mieæ mocny motor.
Bo do 385 g³owicy - 6mm nie ma sensu zakladac, bo walek jest za slaby. Pod ten walek planuje sie g³owice -3mm.