Recyrkulator

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy ktoś może mi pomódz lub może ktoś już to robił

a mianowicie wywala mi błąd recyrkulatorze podobno wystarczy to rozebrać i wyczyścić z syfu tylko jak i gdzie ? Silnik to X20DTH
  
 
Mam ten sam problem w X20dth. Możesz wyczyścić kolektor, ten od zaworu egr - może to coś pomoże. Samego zaworu nie da się wyczyścić - jedynie można usunąć nagar na pręciku zakończonym grzybkiem. Obyś nie musiał kupować zaworu - sprzedają tylko z kolektorem - cena za new 1100 zł!!!
PS.
Jak Ci się sprawuje auto, silnik? Daj znać na forum lub na priv.
  
 
mam ten sam problem w X25XE tez mi wywala ten blad, a swoja droga mam pytanie do czego sluzy wlasnie ten zawor recyrkulacji spalin i jakie sa konsekwencje nie wymienienia go? wie ktos?
  
 
Ten zawór służy do recyrkulacji niespalonego paliwa spowrotem do kolektora ssącego , a konsekwencje jego braku lub wadliwego działania jest to zwiększona emisja CO i CO2 do atmosfery i szybsze zużywanie się katalizatorów.
  
 
dziekuje za doglebne wyjasnienie, czyli krotko mowiac powoduje tez zwiekszone zuzycie paliwa?
  
 
Cytat:
2006-01-26 15:28:56, booreck pisze:
dziekuje za doglebne wyjasnienie, czyli krotko mowiac powoduje tez zwiekszone zuzycie paliwa?


teoretycznie tak ,ale różnica jest tak mała że prawie nie do zauważenia
  
 
W mojej omedze 20dth zawór daje się we znaki atakiem checka (błąd P0400) w sytuacji odpuszczania gazu. Jak lekko depnę - kontrolka znika i auto wychodzi z trybu awaryjnego i jedzie normalnie. Wymieniłem przepływomierz, zawór podciśnienia od egr i mic nie pomogło. Zawór był spr pompką - zamiast trzymać podciśnienie popuszcza je, co oznacza, że jest nieszczelny. Mechanik powiedział, że membrana w środku przepuszcza. Więc egr do wymiany.
Do booreck - o egr tu:
http://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.html

pzdr
  
 
Jeszcze dodam: wraz z kłopotami z egr wzrosło mi spalanie o ok. 15%. Nie wiem ile w tych % jest wpływu zimy a ile egr - kłopoty z nim nałożyły się na atak zimy.
  
 
tyroche w 40
  
 
ja czyściłem i przeszło narazie jest ok
  
 
Witam,

u mnie w MV6 jest nieszczelny. Przejawia sie to tym, że jak silnik jest silny to dochodzą z niego stuki. Po rozgrzniu ustają. Jak się dodaje gazu to widać jak uciekają tamtędy spaliny. Czy da się to jakoś uszczelnić (naprzykład silikonem, nowa uszczelka, itd...), czy trzeba kupować nowy?

pozdrawiam