Pukanie na dziurach lub przy lekkim skręcie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pukanie na dziurach lub przy lekkim skręcie walenie z pod podłogą od strony kierowcy. No właśnie też tak się dzieję jak leciutko skręca w prawo i wtedy jest takie cichutkie pyk, a jak w jadę w dziurę to duże bum, lecz jest to głuchy dźwięk.
Amorki sprawne (sprawdzana na maszynie), układ wydechowy raczej na pewno Oki, zawias sprawny. Wydaję mi się, że to coś związanego z przekładnie kierowniczą lub samym drążkiem. Wiec może poradzicie jak można przetestować te elementy??
DEx
  
 
Jeśli 110 ma takie wachacze dolne ze mocowanie jest pod podloga i jest na mcpersonie to moga to byc wlasnie tuleje wachaczy, u znajomego w mazdzie tak bylo wszystko wymienil co mogl i na wybojach czy torach dalej pukalo , okazalo sie ze trzeb abylo wymienic tuleje za 10 zl i neipotrzebnia wzadzil 200 zl w inne czesci.
  
 
Wymienione.
Dex
  
 
Ale mogły się wyrobić - sprawdz - wiesz jakie są części do łady. Zobacz tez organoleptycznie jak wyglada ten amortyzator... może wział i sobie wyciekł?
  
 
Amorki były sprawdzane na wstrząsarce i są zużyte tylko w 30% po przebiegu 100tyś. Pozostaje jeszcze kolektor wydechowy, bo on też chodzi mi pogłowie ale za to nie wiem jak się zabrać.
DEx
  
 
Cytat:
2006-01-19 21:25:50, mwarchalowski pisze:
Amorki były sprawdzane na wstrząsarce i są zużyte tylko w 30% po przebiegu 100tyś. Pozostaje jeszcze kolektor wydechowy, bo on też chodzi mi pogłowie ale za to nie wiem jak się zabrać. DEx



Ale na tym teście nie wyjdzie Ci uszkodzenie poduszki gumowej kolumny. Mogła się już rozwarstwić i góra kolumny ugerza o kielich. Auto na podnośnik brecha w wachacz i ciągniesz w dół. W tedy zobaczysz czy poduszka jest ok. Obiawy są charakterystyczne dla poduszki.
  
 
Cytat:
Auto na podnośnik brecha w wachacz i ciągniesz w dół.



Czyli rozumiem, że przy taki teście powinien być ten specyficzny hałas??
DEx
  
 
Cytat:
2006-01-19 22:01:45, mwarchalowski pisze:
Czyli rozumiem, że przy taki teście powinien być ten specyficzny hałas?? DEx


Nie zobaczysz czy poduszka się rozwastwia. tylko uwaga na łożysko kolumny.
  
 
No to kurczę, widzę, że to trzeba robić z wyczuciem, ponadto nie wiem czy to będzie tak łatwo widoczne. Dzięki za radę.
DEx
  
 
Testy amorkow sa bardzo malo wiarygodne... ale nawet jezeli pokazuje 70% sprawnosci to jest to sygnal do wymiany.

Sprawdzales gorne mocowanie McPhersona, tam jest lozysko bodajze i jak sie wyrobi to tez moze tluc.
  
 
u mnie dokladnie takie objawy daje w tej chwili luz na przekladni kierowniczej. Co ciekawe nie jest to luz przenoszony na koła. Polega na luzie na drązku przy przekladni w kierunku pionowym.

Co do sprawnosci amorkow. bywałem w warsztatach ktore sie zajmuja takimi rzeczami. 70% to jest dobry wynik. Ostatnio byłem w ASO Skody. Facet mówił ze nowe Octavie nie przekraczaj 80-85%. W audi po regeneracji amorkow wychodzilo kolo wlasnie 85% sprwnosci.
  
 
Dziś okazało się, że mechanicy znowu się nie popisali i jakimś cudem przegapili, że znowu padł białoruski łącznik stabilizatora. Został zaspawany i wszystko Oki. PRZESTRZEGAM WAS NIE WYMIENIJACIE TEGO BO JAKIEMUŚ KRETYNOWI WYDAJE SIĘ, ŻE NA TYM JEST LUZ, JEŻDZIJCIE AZ SIĘ NIE URWIE. Teraz za Chiny, nie mogę dostać oryginałów trzeba to g… non stop spawać no i za każdym razem geometrie szlak trafia bo wiadomo, że nie da się tego super dokładnie odtworzyć. Chyba będę musiał poszukać jakiś zamiennik tylko nie mam bladego pojęcia jak się za to zabrać. Może wiecie jak to się robi??
DEx
  
 
jaka konstrukcja zawieszenia jest w 110? podobna jak w samarach?
  
 
Bardzo podobna.
DEx
  
 
to jezeli laczniki sa takie same jak w samarce to mozna je kupic w skorpionie (www.skorpion.auto.pl) za.... 8,75 netto
  
 
Wiesz to g… jest takie tanie wiec ni dziwnego, że po pierwszym założeniu jeździłem na tym 2 dni, szkoda mojego czasu, takiego szajsu znowu nie kupie.
DEx