Po zagazowaniu kontrolka chek

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam zalozylem instalke drugiej generacij do omegi2.o 16v ale mam taki obiaw ze jak jezdze na gazie jest ok .ale kiedy chce troszke pojezdzic na banie to zaraz mi sie zapala kontrolka chek .zczytalem kody wyszla sonda lambda ,wiec jo zmienilem i dalej to samo .przed instalacjo gazu wszystko bylo ok wiec czy moze byc tak ze gazownik zle podpiol sygnal z sondy lambda w zle mieisce .bylem z wizyto u niego nic niemowioc mu o wymianie sondy na nowo i on dalej twierdzi ze to sonda .wiec mu powiedzialem ze jest wymieniona ,a on ze widocznie jest wadliwa i tak w kolo i teraz niewiem czy wziosc pale i jego rozruszac czy moze ja zle wymienilem sonde .bo tylko jo wykrecilem i wstawilem drugo ,moze ten blod dalej komp pamienta niewiem prosze o jakies podpowiedzi z gory dzieki pozdro
  
 
a taki objaw masz jak jedziesz na gazie i w czasie jazdy przełączasz na gaz???? czy jak odpalisz na benie i jeżdzisz na niej też sie zapala check??
  
 
jak jade na gazie jest wszystko ok nic mi sie nie zapala tylko jak jade na benzynce to sie zapala, na benzyce nawet czasem sie jakby przycinala to znaczy ja jej w gaz a ona sie zadusi i po chwili wyskakujo z niej koniki miej wiecej to tak wygloda ale bywa tez tak ze jest wszystko wporzodku na banie ale to rzedkosc pozdro
  
 
Cytat:
2006-01-20 18:50:53, krzysio12 pisze:
jak jade na gazie jest wszystko ok nic mi sie nie zapala tylko jak jade na benzynce to sie zapala, na benzyce nawet czasem sie jakby przycinala to znaczy ja jej w gaz a ona sie zadusi i po chwili wyskakujo z niej koniki miej wiecej to tak wygloda ale bywa tez tak ze jest wszystko wporzodku na banie ale to rzedkosc pozdro


zrozum moje pytanie !!!!!!!!!!
rano wsiadasz i odpalasz na benie i nie przełaczasz na gaz tylko dalej jedziesz na benie ....co wtedy??????? zapala sie?

jaką masz intalacje ?? z emulacją??

[ wiadomość edytowana przez: fomin dnia 2006-01-20 18:57:19 ]
  
 
Ludzia, ja mam identycznie tzn po kolei:
rano normalka na benie, na gaz przechodzi automatycznie jak dostanie odpowiednią temperaturę (piszę tu o normalnych warunkach pogodowych i normalnej zimie, nie to co teraz ) to mam wrażenie że gaz jednak za wcześnie się przełącza bo sonda nie ma jeszcze odpowiedniej temperatury i głupa dostaje i zapala check, jeśli na siłę jeżdzę dłużej na benzynie do zwiększenia temperatury w silniku i dopiero przełączam jak wskażnik zbliża się do 90 lub przekroczy 50 st C to wtedy przełączam na gaz. Wtakim wypadku sonda nic nie alarmuje. Więc myślę że temperatura ma wpływ na pracę sondy. Fakt że sonda znajduje się na samym początku kolektora to powinna szybko się nagrzewać ale jak zima to jednak potrzebuje więcej czasu. Sprawdzone na TISie 2000 i wskazania sondy są wzorcowe
  
 
niestety taki obiaw to norma przy zagazowaniu.
przy przełączeniu z gazu na benzynę zapali się kontrolka ponieważ lambda głupieje i musi minąć jakiś czas żeby prawidłowo zczytała mieszankę paliwową na której jedzie.proste?
  
 
Jeśli jest dobra instalacja i pożądnie założona z emulacją nie ma prawa wyskoczyć check. Chyba że masz uwalony komputer i źle sie adpatuje. Emulator jest po to żeby oszukiwać komputer. Po przełączeniu na benzyne powinien trzymać ustawienia adaptacyjne. Mam instalacje I gen i na początku była bez emulatora. Objaw był taki ze po długiej trasie na gazie silnik po uruchmieniu chodził jak traktor bo zaadoptował sie do innych warunków pracy oczywiście check wyskakiwał. U mnie jeszcze był problem że komputer miał pogubione mapy. Co prawda po założenia emulatora problem zniknoł, ale nie obyło sie bez wgrania na nowo map w aso.
  
 
Cytat:
2006-01-20 19:25:10, karolb150 pisze:
Jeśli jest dobra instalacja i pożądnie założona z emulacją nie ma prawa wyskoczyć check.


Święte słowa !

Również posiadam silnik 2.0 16V i aktualnie nie mam już problemu z pracą silnika, ale dopiero od niedawna.
Po zakupie auta okazało się, że instalacja gazowa posiada komputer i emulator wtryskiwaczy, ale właśnie wtedy występował problem adaptacji podczas jazdy na gazie i po przełączeniu na benzynę silnik źle pracował.
Podczas wizyty u gazownika odcięto sondę lambda i check, ale silnik podczas pracy na gazie pracował w trybie awaryjnym przez co był mułowaty.
Dopiero przy kolejnej wizycie u gazownika zamontowano emulator sondy lambda i kontrolki check. Teraz silnik nie pracuje w trybie awaryjnym, ma pełny zakres regulacji.
Mam nawet wrażenie, że też mniej pali, ale to się okaże ...

Pozdrawiam - eM72
  
 
Cytat:
2006-01-20 19:25:10, karolb150 pisze:
Jeśli jest dobra instalacja i pożądnie założona z emulacją nie ma prawa wyskoczyć check. Chyba że masz uwalony komputer i źle sie adpatuje. Emulator jest po to żeby oszukiwać komputer. Po przełączeniu na benzyne powinien trzymać ustawienia adaptacyjne. Mam instalacje I gen i na początku była bez emulatora. Objaw był taki ze po długiej trasie na gazie silnik po uruchmieniu chodził jak traktor bo zaadoptował sie do innych warunków pracy oczywiście check wyskakiwał. U mnie jeszcze był problem że komputer miał pogubione mapy. Co prawda po założenia emulatora problem zniknoł, ale nie obyło sie bez wgrania na nowo map w aso.


i tu sie mylisz.........po przełączeniu z gazu po dłuższym czasie na bene w czasie jazdy bedzie sie świecił check , przynajmniej w elpigazie tak jest i to norma ..... a po zatrzymaniu auta < niestety> i po ponownym uruchomieniu na benie w celu dalszej jazdy na niej jest ok i wszystko pracuje prawidłowo
oczywiście jak sie jeżdzi na gazie po przełączeniu z beny na gaz kontrolka nie ma prawa sie świecić .....
z tąd było moje poprzednie pytanie
  
 
Cytat:
2006-01-20 21:26:10, fomin pisze:
.........po przełączeniu z gazu po dłuższym czasie na bene w czasie jazdy bedzie sie świecił check , przynajmniej w elpigazie tak jest i to norma ..... a po zatrzymaniu auta < niestety> i po ponownym uruchomieniu na benie w celu dalszej jazdy na niej jest ok i wszystko pracuje prawidłowo
oczywiście jak sie jeżdzi na gazie po przełączeniu z beny na gaz kontrolka nie ma prawa sie świecić .....


Dokładnie takie same objawy miałem przed założeniem emulatora sondy i checka (koszt 100-150pln), również mam instalkę elpigaz.
Teraz jest ok.

Pozdrawiam - eM72
  
 


[ wiadomość edytowana przez: kielkac dnia 2006-05-31 22:42:00 ]
  
 
mam BRC II gen i wyglada u mnie to tak: odpalam rano na benzynie, nic się nie swieci, przechodze na gaz nic się nie świeci.Gasze auto, odpalam na benzynie kontrolka Check pali sie ok 3-5sek po czym gaśnie. Gasze auto i zczytałem błąd. Był 37-sonda labda zbyt niskie napięcie reg, oraz 38-samodiagnostyka silnika zbyt niskie napięcie regulacji. Jeśli się myle to prosze poprawić.
37-wynika chyba z tego, że spaliny z benzyny i gazu sa inne, i przez chwile sonda jest głupia.
38 to ponoć wynik ingerencji gazorów, chodzi chyba o odciecie kontrolki check podczas jazdy na gazie
Dodam że silnik chodzi ok, trzyma obroty itp nawet przy palącej się prze chwile kontrolce chcek
  
 
Cytat:
2006-01-20 21:37:02, eM72 pisze:
Dokładnie takie same objawy miałem przed założeniem emulatora sondy i checka (koszt 100-150pln), również mam instalkę elpigaz. Teraz jest ok. Pozdrawiam - eM72


mam 3 takie instalki w różnych autach ale ogólnie to bardzo dobry sprzęt
ps kielkac ty naprawde dobrze gadasz
  
 
Cytat:
2006-01-20 21:37:56, kielkac pisze:
Cytat:
--------------------------------------------------------------------------------


2006-01-20 19:25:10, karolb150 pisze:
Jeśli jest dobra instalacja i pożądnie założona z emulacją nie ma prawa wyskoczyć check.

--------------------------------------------------------------------------------


tak mowi teoria


to już nie teoria
  
 
Cytat:
2006-01-20 21:37:56, kielkac pisze:
emulator jest po to, zeby emulowac opornosc wtryskiwaczy, bo te sa odciete podczas pracy na gazie. emulator nie ma nic do bledu lambdy


Istnieją również emulatory sondy lambda.

Cytat:
2006-01-20 22:13:57, fomin pisze:
mam 3 takie instalki w różnych autach ale ogólnie to bardzo dobry sprzęt


Nie twiedzę, że to zły sprzęt.
Tylko warto zainstaować do niego emulator sondy.
  
 
Cytat:
2006-01-20 21:37:56, kielkac pisze:
1-gen to instalacja podcisnieniowa do silnikow gaznikowych.



Zasadniczą różnicą między I i II generacją jest wprowadzenie w układach II generacji urządzenia wykonawczego (zawór dławiący napędzany silnikiem krokowym) umożliwiającego regulację składu mieszanki lpg-powietrze przy wykorzystaniu sygnału sondy lambda układu zasilania benzyną.

Dlatego zgodnie z teorią kolegi I gen jest na gaźnik a II jest z komputerem i silnikiem krokowym, więc ja mam chyba generacje 1.5 bo mam tylko śrube i emulator sondy lambda o który mi chodziło w poście. Emulator wtryskiwaczy jest już w prostym sterowniku gazu, bez tego by nie zadziałał bo niby jak
  
 
no wlasnie u mie tak jest ze rano wsiadam odpalam na banie i chodzi chwilke i zapala sie cheki juz niegasnie a silnik jak by gubil takty .ale z waszych odpowiedzi nailepszo spawo bedzie wstawienie emulatora tylko teraz jaki on ma byc czy emulator sondy lambda czy wrtysku i jezeli juz ktos takowy ma zalozony czy moglby popdac mi pewnego producenta dzieki
  
 
U mnie jest coś takiego:

Elpigaz by A.E.B. VIOLA PLUS electronic feedback system
+
A.E.B. Emulatore per Sonda Lambda 5V DIRITTA (code A.E.B. 3513)

i wszystko działa.

Pozdrawiam - eM72
  
 
wiec m 72 napisz to tak abym jakos przelknol bo jak na razie cos mi utkwilo prosze
  
 
Cytat:
2006-01-21 11:35:36, krzysio12 pisze:
no wlasnie u mie tak jest ze rano wsiadam odpalam na banie i chodzi chwilke i zapala sie cheki juz niegasnie a silnik jak by gubil takty .ale z waszych odpowiedzi nailepszo spawo bedzie wstawienie emulatora tylko teraz jaki on ma byc czy emulator sondy lambda czy wrtysku i jezeli juz ktos takowy ma zalozony czy moglby popdac mi pewnego producenta dzieki


zamiast kombinować jedz do majstra który to zakładał i opiernicz go że robote zchrzanił a ponadto to kto słyszał żeby do 16 v nie zakładać emulacji?? to kowal jak nie masz emulatora