| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
facet_ Omega B MV6 automat Katowice | 2006-01-22 00:04:34 a laduje akumulator czy niee, mierzysz napiecie przy obciazeniu??? |
fjuczer LOB SYMPATYK Omega B Wrocław | 2006-01-22 11:09:36 Uwalony jest mostek prostowniczy. Dziwię się tylko że twój elektryk nie wział tego pod uwage. |
krzysio12 omega 2.0 16v lomia | 2006-01-22 12:59:12 mierze przy opbciozeniu czyli wloczam swiatla dmuchawke no to fakt wtedy niejest 17v tylko 15v |
Marcinek605 Opel omega A kombi Warszawa | 2006-01-22 13:53:16 Witam nie koniecznie to regulator napięcia mogło sie cos powalic w płytce np. Ale tez nie przecze ze to regulator napięcia . Mysle zebyś zrobił tak wzioł jedną z zakupionych regulatorów napięcia jutro podjechał do elektryka i poprosił zeby Ci sprawdził , jesli bedzie dobry alternator do roboty , jesli nie ja bym reklamował te co kupiłes żeby wymienili na nowy ![]() |
kusy Czarna Bestia B Ostrołęka | 2006-01-22 18:35:22 Ładowanie Powinno być od 13,8V (z obciążeniem - światła) do 14,2V (bez obciążenia). Jęsli masz inaczej to zajmij się tym, bo ci akumulator przejdzie na emeryturę. Pytanie tylko jakiego ty masz elektryka? który się zastanawia co się dzieje z ładowaniem, a nie potrafi tego sprawdzić jak należy. Zmień majstra!!! Odnośnie diod. Jeśli by padły diody, to napięcie by falowało (było by przemienne). A to jest wina odcinania napięcia na określonym poziomie (czyli regulatora). Jedź do porządnego majstra i niech ci sprawdzi.
----------------------------------- OGIEŃ NA TŁOKI I ............!!! |
fjuczer LOB SYMPATYK Omega B Wrocław | 2006-01-22 20:08:09 Prawdopodobnie masz alternator Delco Remy. Jesli tak to mimo wszystko sprawdzilbym najpierw mostek. Uszkodzenia mostka i regulatora w tych alternatorach to jest norma. U mnie padł zarówno mostek( jedna dioda poprostu wyparowała jak i regulator. Niestety diody w tych mostkach sa nie wymienne i trzeba zmieniac caly mostek. Babka w sklepie mi powiedziala ze takich mostków to sprzedaje po kilka dziennie !!! Wygląda on tak der2000
Koszt to ok 60 zł. Znajduje sie z tylu alternatora, tuz obok regulatora. Sprawdz po kolei wszystkie diody, jest ich 9. Z czego 6 to diody wysokoprądowe, natomiast 3 to diody układu wzbudzania(musisz je odlutować po jednej stronie, inaczej nie sprawdzisz). Ogolnie temat był juz walkowany na forum. Poszukaj dokładnie. Jesli nie wiesz jak posprawdzac to wszystko to poszukaj na forum elektrody Tu jest link do jednego z postow o altku DELCO No i rzecz najważniejsza. Nie jezdzij tym autem z takim ładowaniem po Ci połowa elektroniki w aucie zacznie swirowac, a o przepalającej się taśmie z tyłu licznika nawet nie wspomnę. Oczywiście daj znac co tak naprawde klękneło. Pozdrawiam |