Czy to może być czujnik położenia i prędkości obrotowej?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od kilku dni mam problem ze zwiększeniem prędkości obrotowej. Na biegu jałowym silnik pracuje tak jak trzeba gdy jest zimny, przestaje normalnie pracować przy ok. 2000 obrotów na min.,gdy jest ciepły ok. 2500 obr. na min. Sprawdziłem czujnik położenia przepustnicy - jest dobry. Czyściłem czujnik położenia i prędkości obrotowej, ale to nic nie pomogło. Sonda lambda też jest ok..Silnik zachowuje się tak jakby nie dostawał wystarczającej ilości paliwa. Myślałem, że zapchany jest filtr paliwa, ale wymieniłem i bez żadnego rezultatu.radzio33@poczta.onet.pl
Z wrażenia zapomniałem dodać OPEL ASTRA I,6i, silnik X16SZ, układ zapłonowy DIS

[ wiadomość edytowana przez: rad dnia 2006-02-25 15:39:56 ]
  
 
czy to może być czujnik położenia i prędkości obrotowej?
Na 99% nie. Sprawdź regulator wolnych obrotów(silnik krokowy),
czysty nie znaczy sprawny.
Potencjometr przepustnicy również mniej na oku.
Jak naprawisz daj znać Pozdrawiam.
  
 
Właśnie odkryłem przyczynę mojego problemu.Rzeczywiście uszkodzony jest czujnik położenia i prędkości obrotowej.Doszedłem do tego w następujący sposób:
-odłączyłem złącze czujnika
-sprawdziłem opór na konektorze nr1 i nr2 złącza(konektory są numerowane)wartość była prawidłowa 0.5 ohm
-sprawdziłem opór na konektorze nr1 i nr3 wartość prawidłowa to~ a miernik pokazał mi 85ohm
-sprawdzilem opór na konektorze nr2i nr3 wartość prawidłowa to~a miernik pokazał mi 85ohm
Można oszukać komputer odłączając przewód złącza nr3 ponieważ jest to przewód który wysyła sygnał usterki .Silnik po wykonaniu w/w czynności zachowywał się jak przed naprawą(oczywiście jest to rozwiązanie prowizoryczne).