Jak to jest z tymi termostatami

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
chłopaki pół roku wymienilem terrmostat na firme gates a wczesniej byl orginal i teraz znowu jest dupa zamowilem juz motorcrafta na 92 stopni otwarcie orginalny był na 88 stopni a kumpel powiedział ze w zetec musi byc 92 stopnie ze tylko one były montowane w zetecach to czemu ja orginalny miałem na 88 stopni
gosciu mowil ze wymieniał już 3 sztuki i dopiero trafil na dobry kazdy niby funkcjonuje ale nie tak samo
  
 
zgadza się bo z dobrym termostatem to jak z ruletką
niestety czasami trzeba kilka "przerzucić" aby trafić na konkretny
  
 
Ja trafiłem na dobry i wymieniłem przed zimą. Teraz jest świetnie ciepło Termostat zawsze przed włożeniem możesz sprawdzić. Często bywa że pada obudowa termostatu i nawet na milion dwieście czterdiześci siedem stopni nie da sobie rady.
  
 
a jeśli nagrzewanie a aucie działa mi bardzo dobrze (tzn. dobrze nagrzewa), ale wskazówka temperatury ledwo wchodzi na pole NORM to czego jest to wina - czujnika?
  
 
Cytat:
2006-01-24 17:25:02, Wuipe pisze:
a jeśli nagrzewanie a aucie działa mi bardzo dobrze (tzn. dobrze nagrzewa), ale wskazówka temperatury ledwo wchodzi na pole NORM to czego jest to wina - czujnika?



Raczej tak.
A ogrzewanie dzilala Ci dobrze po ilu km?? Powinno po ok 3-4 km leciec juz dosc cieple powietrze i praktycznie,duzo juz cieplejsze byc nie bedzie.
  
 
Cytat:
2006-01-24 17:37:12, Seba pisze:
Raczej tak. A ogrzewanie dzilala Ci dobrze po ilu km?? Powinno po ok 3-4 km leciec juz dosc cieple powietrze i praktycznie,duzo juz cieplejsze byc nie bedzie.



no mniej więcej właśnie jak tyle przejade to już jest ciepło

tylko że np. jeszcze nigdy nie słyszałem żeby włączył mi się wentylator
  
 
mój wytrzymał 4 miechy dzisiaj nowy kupiłem
stary się otiwra i już się nie zamyka
  
 
A u mnie jak włączę ogrzwanie i jadę, to utrzymuje się na początku napisu NORMAL, jak się zatrzymam, wzrasta. A ciepłe powietrze mam już po przejechaniu niecałego km, z tym, samochdzik stoi w garażu. A jak stoi na dworze, to max km więcej.
  
 
Cytat:
2006-01-24 17:40:11, Wuipe pisze:
no mniej więcej właśnie jak tyle przejade to już jest ciepło tylko że np. jeszcze nigdy nie słyszałem żeby włączył mi się wentylator

Własnie jak to jest z tym wentylatorem? Ja też od grudnia, jak kupiłem autko, nie słyszałem żeby działał...
  
 
Cytat:
2006-01-24 17:25:02, Wuipe pisze:
a jeśli nagrzewanie a aucie działa mi bardzo dobrze (tzn. dobrze nagrzewa), ale wskazówka temperatury ledwo wchodzi na pole NORM to czego jest to wina - czujnika?


A ja mam pytanie odwrotne.wskazowka jest ok w polowie pola ale tylko przy wiekszych predkosciach leci z kratek cieple powietrze.jak jade wolno to zimne.poziom plynu jest ok.nagrzewnica czy co?
  
 
wiem ze padaja obudowy ale w zetecu nie ma zadnych kulek odpowietrzajacych wiec nie ma sie co sypnać oprócz termostatu z tego co wiem wg mnie i tak wolno sie nagrzewa jak diabli zoabcze teraz ten na 92 stop przeciez jak ma obieg zamkniety to musi sie bardzo szybko nagrzac a on ledwo cieply nawiew a juz przelacza na duzy obieg cieply waz gruby bez sensu wsakzowka na poczatku ledwo drgnie a juz otwiera na duzy ?? wiec termostat dziala ale za szybko moze tak byc
  
 
Wlasnie 3 min temu skonczylemwymiane termostatu w mondeo'99 1,8 td . Kupilem jakis tam na 88 sttopni i wskazowka na zagerza stoi na 2/5 pola normal(tam w sumie nic nie pisze ),a wiec jest ok.
  
 
pytanie do kaes: jak włłaczysz dmuchawę to tez leci zimne powietrze
  
 
jak wyłacze dmuchawe to chyba nie leci nic.sam juz nie wiem ale jak leci to na pewno zimne.tylko przy predkosci 70 w gore leci gorace powietrze
  
 
w nagrzewnicy jest linka która odpowiada za sterowanie zaworem nagrzewnicy, tzn. napływem ciepłego lub zimnego powietrza, łaczy sie z pokrętłem na desce rozdzielczej, możliwe że się zacięła
  
 
Z tym pokretlem od ciepło/zimno?Jesli tak to to pokretło działa bez zarzutów bo patrzylem podczas jazdy juz szybszej jak lecialo cieple to przekrecilem na zimne i polecialo zimne dalem z powrorem na cieple i polecialo cieple.tylko przy wolnej jezdzie leci ziab z kratek
  
 
popatrze w swoim w nagrzewnicy, jak coś sie dowiem to dam znać
  
 
wiec jak moze termostat funkcjonowac tzn otwierac sie i zamykac ale np za wczesnie sie otwiera moze tak byc
  
 
Ja może podepne się pod wątek żeby nowego nie zakładać.

A więc tak z nawiewów leci letnie powietrze, silnik jest nagrzany (połowa skali na wskazówce) ciecz chłodząca jest gorąca (sprawdzałem na własnej skórze ) a powietrze leci letnie. Nagrzewnice jakos wyciągnąłem wyczyściłem, przedmuchałem i dalej leci letnie. Więc moje podejrzenie padło na termostat który może się do końca nie otwierz i przez nagrzewnicę płynie tylko cześć płynu ( płyn płynie wolniej więc nie oddaje tyle ciepła) I teraz pytanie do znawców gdzie w 1.8D z 1989r znajduje się ten termostat ??
  
 
ja ci moze odpowiem na nagrzewnice plyn idzie niestety chyba poza termostatem tylko przez obudowe termostatu wiec czy jest termnostat otwarty czy zamkniety nie ma roznicy tam zawsze tak samo plynie