Ile powinna palić...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam opla omegę 2,0 automat na gazie. Mam zapytanie ile powinna palić, albo jak jeździć ekonomicznie. Mi pali w mieście do 16 litrów gazu, na trasie jak jadę 80-90 to spala 12,4. czy możne to jakos zredukować??? pozdrawiam i dziękuje.
  
 
Cytat:
2006-01-29 13:49:47, piczy pisze:
Witam mam opla omegę 2,0 automat na gazie. Mam zapytanie ile powinna palić, albo jak jeździć ekonomicznie. Mi pali w mieście do 16 litrów gazu, na trasie jak jadę 80-90 to spala 12,4. czy możne to jakos zredukować??? pozdrawiam i dziękuje.



w miescie z automatem to i tak jest bardzo dobry wynik jak na zime, a co do trasy to mogla by troche mniej palic, ale tez nie jest zle, ogolnie spalanie w normie moim zdaniem
  
 
Witam! Spalanie gazu powinno byc ok. 20% wieksze od spalania benzyny

[ wiadomość edytowana przez: zp dnia 2006-01-30 21:26:24 ]
  
 
Cytat:
2006-01-30 21:25:30, zp pisze:
Witam! Spalanie gazu powinno byc ok. 20% wieksze od spalania benzyny [ wiadomość edytowana przez: zp dnia 2006-01-30 21:26:24 ]



nie do konca, kwestia doboru instalacji technologii i regulacji, w pieknych czasach mlodosci mojego samochodu palil on 9l na sto gazu a benzyny okolo 12
  
 
Cytat:
2006-01-30 21:25:30, zp pisze:
Witam! Spalanie gazu powinno byc ok. 20% wieksze od spalania benzyny



To są czysto teoretyczne rozważania, chwyty marketingowe i pobożne życzenia producentów i zakładów montujących LPG.
W praktyce przy normalnej jeździe, bez zamulania, ale i bez szaleństw to jest 20-50% dla I-II generacji.
Silnik musi jeść.
Pozdro.
  
 
Cytat:
2006-01-31 21:00:17, Perzan pisze:
To są czysto teoretyczne rozważania, chwyty marketingowe i pobożne życzenia producentów i zakładów montujących LPG. W praktyce przy normalnej jeździe, bez zamulania, ale i bez szaleństw to jest 20-50% dla I-II generacji. Silnik musi jeść. Pozdro.



tu to przesadziles i to grubo, mi palil 9l na 100km na trasie przy "ekonomicznej" jezdzie ale bez przesady, gdzie srednie spalanie benzyny wynosi okolo 12l wiec cos tu jest nie tak, co prawda teraz spalanie mam znacznie wieksze, ale wynika to ze zuzycia sie poszczegolnych czesci, silnik 1.9 gaznik instalacja od 95r. i przejechane kolo 1mln. km

[ wiadomość edytowana przez: fend18 dnia 2006-02-01 05:56:22 ]
  
 
No nie Fend, bez jaj. Benzyny 12, a gazu 9? To co ten silnik Ci palił, spirytus? Takie a nie inne założenia teoretyczne to czysta fizyka. Mniejsza kaloryczność LPG, zwężka na dolocie itp. powoduje, że spalanie LPG jest wyższe o te 20-30%, no chyba, że ktoś tak wyreguluje instalkę, że jeszcze trochę obniży tą wartość do jakichś 10% kosztem trwałości silnika, ale zejść poniżej spalania beny . Coś Ci się musiało w obliczeniach pokitwasić. To jest - przy prawidłowo wyregulowanej i sprawnej instalacji - niemożliwe.
  
 
Cytat:
2006-02-01 08:29:30, Danek pisze:
No nie Fend, bez jaj. Benzyny 12, a gazu 9? To co ten silnik Ci palił, spirytus? Takie a nie inne założenia teoretyczne to czysta fizyka. Mniejsza kaloryczność LPG, zwężka na dolocie itp. powoduje, że spalanie LPG jest wyższe o te 20-30%, no chyba, że ktoś tak wyreguluje instalkę, że jeszcze trochę obniży tą wartość do jakichś 10% kosztem trwałości silnika, ale zejść poniżej spalania beny . Coś Ci się musiało w obliczeniach pokitwasić. To jest - przy prawidłowo wyregulowanej i sprawnej instalacji - niemożliwe.



otoz tak, "podczepic" sie pod tira predkosc okolo 80km/h i palil 9l gazu, ale to bylo wiele km temu, pozatym benzyny pali 12 w katalogu, a bardzo rzadko jezdze na benzynie, nie mowiac juz robieniu jakies trasy, trasa warszawa-gorzow
  
 
Mi samochod Audi 80 silnik 1,8 przed zalozeniem LPG spalal w trasie 6,5L Pb. Teraz w trasie (przy podobnym stylu jazdy co na Pb) spala ok. 9 L gazu - czyli proporcjonalnie 38% wiecej niz benzyny Realia sa takie ze na gazie nie oszczedzam
  
 
Fend i gdzie ten brak przesady? Poza tym w katalogu masz średnie spalanie podane, więc też nie bardzo jest co porównywać. Ja piszę o normalnej eksploatacji a nie jakiejś "jeździe o kropelce" . Więc proszę nie pisz, że auto LPG (I i II gen. oczywiście) może spalić gazu mniej niż benzyny w tych samych warunkach.