MotoNews.pl
3 JAKI OLEJ DO ACCENTA? (132617/89) - PT
  

JAKI OLEJ DO ACCENTA?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
KUPIŁEM W NIEMCZECH ACCENTA 1,3 12 GLS ( WSP.,KLIMA, ELEKTRYKA ITD.) Z 1996R.
PO WYMIANIE OLEJU NA SHELL HELIX PÓŁSYNTETYK PRZY RUSZANIU SILNIK KLEKOCZE.
JAKI OLEJ JEST ZALECANY DO TEGO MODELU?
PROSZĘ O POMOC!
  
 
Wedlug instrukcji Mobil 1(ja mam zalany 5W-50) jezdze na nim od poczatku, mam 150 tys. przejechane i wszsytko ok, moim zdaniem jeden z najlepszych olei. Widzialem tez ze polecaja Castrola Magnatec ale nie mialem z tym olejem do czynienia wiec sie nie wypowiem.
Pozdrawiam
  
 
Alpha to raczej wysokoobrotowy silnik, więc trzeba dodać więcej gazu przy ruszaniu i dopiero odpuszczać sprzęgło, inaczej dusi się (klekocze). Olej syntetyczny 5w/50 albo 5w/40
  
 
Ja mam Mobil 1 0w40
  
 
Ja po kupnie również w Niemczech Accenta 1,5 3d 95r przy stanie 116 tys.km wymieniłem na 10W-40 MOTUL i wszystko OK poprzedni olej także półsyntetyk niestety nie wiem jakiej był firmy mimo nalepek na karoserii. Może to nie wina oleju?
  
 
Ja jeżdże na Mobil 1 0W/40. Przy najbliższej wymianie zalewam Castrol GTX Magnatec 5W/40. Jeden i drugi jest bardzo dobry.
  
 
Jak klekocze to z hydrauliki ze sie nie wyrabia. Widocznie niezle zajechany jest silnik. Juz tylko mineral.

Ja jezdze na Pelnym syntetyku 10/60 i jestem zadowolony
  
 
JEŚLI CHODZI O HYDRAULIKĘ (POPYCHACZE) JESTOK! BYŁEM U MECHANIKA I MIAŁ ZROBIONĄ DIAGNOSTYKĘ SILNIKA! JEST ZDROWIUTKI! PYTAŁEM O OLEJ GDYŻ MECHANIK PODAJE MI TAKI POWÓD. W TRAKCIE JAZDY JEST CICHUTKI!
  
 
Witam!!!
Też mam sprowadzanego Accenta z Niemiec.Z tego co się dowiedziałem od mechanika swojego (który pracował w ASO)Accenty sprowadzane z Niemiec zalewane były tam CASTROLEM (U mnie świadczą o tym oryginalne nalepki CASTROLA) Ja zalałem
Magnatec 10W40 i powiem ci że też na początku jak jest zimny to trocę poklekocze - spwadzany był na kompie i wszystko OK - tak musi być Po sprowadzeniu z Niemiec skrzynię biegów zalałem
MOBIL VS200 do przekładni jak polecili mi w ASO.Powiem krótko-skrzynka była do bani(chaczyło strasznie,przy lekkich przymrozkach lewarek chodził bardzo ciężko)
Zalałem skrzynkę CASTROL SMX-S i poprawa jest znakomita.
Przy dzisiejszych mrozach skrzyneczka chodzi OK, ale sam możesz poczytać inne posty że u jednego będzie pasować MOBIL a u innego CASTROL itp.Po prostu musisz sam spróbowac.
Pozdrawiam
Mariusz
  
 
Cytat:
2006-01-24 11:17:37, Peter_29 pisze:
KUPIŁEM W NIEMCZECH ACCENTA 1,3 12 GLS ( WSP.,KLIMA, ELEKTRYKA ITD.) Z 1996R. PO WYMIANIE OLEJU NA SHELL HELIX PÓŁSYNTETYK PRZY RUSZANIU SILNIK KLEKOCZE. JAKI OLEJ JEST ZALECANY DO TEGO MODELU? PROSZĘ O POMOC!



Silnik ten powinien klekotać tylko wtedy kiedy jest zimny, jeżeli klekota nawet gdy jest ciepły to do sprawdzenia są popychacze hydrauliczne.
Co do oleju to każdy Ci powie co innego - ja uważam, że trzeba zalac silnik jakimś markowym olejem syntetycznym lub półsyntetycznym (w żadnym wypadku mineralnym !!!) - ja od poczatku miałem lanego Castrola TXT Softec i był dobry, ale bardzo drogi, później jeżdziłem na Lotosie Synthetic, a teraz wlałem Midlanda 10W/40 - nie widzę żadnych różnic w pracy silnika.

MISTER
  
 
Silnik ma lekko klekotać na zimnym, już na ciepłym nie.
Na ciepłym będzie klekotał przy ruszaniu, jak ruszymy z za niskich obrotów - taką charakterystykę mają alphy I.

BTW często obserwuję na ulicy takie ruszanie (tzw. "na polaczka" lub "rzeźnika" - ma to rzekomo oszczędzać sprzegło. Lekko gaz, 1300 obrotów i maksymalne odpuszczenie sprzęgła - a silnik chce z ramy wyskoczyć i klekocze jak sieczkarnia. Mój :X sąsiad wykończył tak silnik w swoim dupowozie (po 80tyś, i tak długo wytrzymał swoją drogą), zawsze tak ruszał aż mu światła przygasały buahahaaha
No trzeba przyznać że sprzęgło zostało ocalone, może je sobie powiesić nad łóżkiem, ewentualnie rzucać psu na aport
Żeby było śmieszniej mój ojciec podobnie rusza jak dopadnie mojego accenta (i zawsze zbiera opieprz za to), ale tak można jak się jeździ na codzień silnikiem 4,4 litra (chociaż też nie powinno..)