MotoNews.pl
  

Problemy z sonda lambda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem ze temat sond byl juz poruszany nie raz, ale nie znalazlem podobnego problemu.
U mnie sonda strasznie dziwnie sie zachowuje. (civic '94; 1-przewodowa; D15B2) mam zalozone lpg. Sonda z tego co wiem powinna caly czas "latac" od ok 0,1V-0,9x. U mnie prawie caly czas stoi na ok 0,9V czyli na bogatej mieszance. czasem zejdzie na 0,1V i stoi. Ale jak sie juz silnik rozgrzeje to caly czas bogata.
Czy sa to juz pierwsze oznaki padajacej sondy???? Niby dziala, ale jakos strasznie mulowato.
Czy warto kupowac zamianniki??? Czy lepiej oryginal uzywany? Bo nowa pewnie strasznie droga.
  
 
Ja bym podjechał na analizator spalin i sprawdził czy odczyty zgadzają się ze wskazaniem lambdy.
Czy sonda zachowuje sie tak zarówno na benzynie, jak i na gazie?
  
 
Witam! Jednoprzewodowa sonde tzw. uniwersalna kupisz juz za ok. 180 PLN. Dedykowana do konkretnego modelu bedzie drozsza . Mi zaspiewali 300 PLN za Bosch-a ,jednoprzewodowa, Made in Czech Republic. Zanim zabierzesz sie za wymiane sondy, musisz sprawdzic czy to napewno sonda a nie przewody, styki, kostki czy sterownik gazu czy benzyny.
  
 
Przesadzasz z tymi cenami. Ja kupiłem oryginalnego BOSCHA 4-przewodowego uniwersalnego (symbol LS06) za 130PLN. Oryginalne opakowanie, instrukcja...
Oczywiście na allegro.

Można tam też znaleźć sondy NTK w dobrych cenach.
Nie polecam sond produkcji koreańskiej od usera "nataliafs". padła po 2 tyg.
  
 
http://allegro.pl/show_item.php?item=68901081 pewnie chodzi o te. wlasnie chcialem o nie spytac ale mnie wyprzedziliscie poszukam jakis zamiennikow np: boscha.
mysle ze to juz oznaki padajacej sondy. styki poprawialem, polaczenia chyba wszytskie ok.
bosch kosztuje ok 260zl jednoprzewodowa. sa jeszcze jakies tansze za 160zl i 80zl.
  
 
Qba_Civic.
Ten link co podałeś to właśnie te beznadziejne sondy.

Wybierz coś z tych.
  
 
Cytat:
2005-10-31 08:28:59, piter34 pisze:
Przesadzasz z tymi cenami. Ja kupiłem oryginalnego BOSCHA 4-przewodowego uniwersalnego (symbol LS06) za 130PLN. Oryginalne opakowanie, instrukcja... Oczywiście na allegro. Można tam też znaleźć sondy NTK w dobrych cenach. Nie polecam sond produkcji koreańskiej od usera "nataliafs". padła po 2 tyg.

Wiem ze to kosmiczne ceny, ale tyle zaspiewali sobie w sklepie Auto Moto w Goldapi. Na szczescie jest Internet
  
 
dzis sie przyjzalem jeszcze raz pracy sondy.

sonda na wolnych obrotach plywa w prawie calym zakresie czyli ok.
natomiast podczas jazdy sonda pokazuje caly czas bogata mieszanke, spada na uboga tylko podczas zmiany biegu (spadek obrotow) i dalej wraca na bogata i tak trzyma.
no i attuator caly czas stoi w miejscu a powinien chyba reagowac jakos????
  
 
Z tego co wiem, atuator powinien reagowac na wskazania sondy i z podobna czestotliwoscia otwierac i przymykac doplyw gazu. Jezeli tak nie jest , to nie wina sondy.
  
 
Qba_civic.
Sądząc z tego co piszesz to sonda jest jak najbardziej sprawna.
Te Twoje spostrzeżenia to z jazdy na LPG?
Jeżeli tak to przydałoby się wyregulować tą instalkę, bo podczas jazdy nie jest za fajnie (bogato).
  
 
czyli myslisz ze to kwestia regulacji reduktora??? Chyba bedzie to tego potzrezebny analizator spalin????
  
 
Tak sobie tutaj dywagujemy, a w zasadzie to nawet nie wiadomo jaką Ty masz instalację?

Czy to jest II gen.?
  
 
tak II gen z kompem BingoM. Reduktor Lovato
  
 
No to sio do regulacji.
program jest na stronie KME
  
 
program mam. wlasnie tam widze jak pracuje sonda. i problem w tym ze podczas jazdy stoi na bogatej i spada do ubogiej tylko przy zmianie biegu ( zejsciu z obotow). moze to rzeczywiscie kwestia dobrej regulacji reduktora na analizatorze spalin. moi gazownicy od razu stwierdzili ze mam uszkodzona sonde i dopoki jej nie wymienie nie da sie tego wyregulowac chyba musze znalezc nowych. tylko szkoda teraz na gwarancji bo u nich mam za darmo no ale jak nic nie potrafia to trudo
  
 
Qba_civic, jak już wielokrotnie pisałem sonda to podstawowy i w zasadzie jedyny element sterujący kompem LPG, jeśli nie jest sprawna to faktycznie nic nie wyregulujesz, a na dodatek możesz jeździć na mocno za ubogiej mieszance. Sprawdź sondę. Jak to zrobić to już wielokrotnie pisałem na forum.
  
 
Danek.
Qba_civic właśnie sprawdza czy sonda pracuje jeżdżąc o obserwując jej wskazania. Jeżeli pracuje dobrze na ubogiej to raczej nie jej wina.

Qba_civic. Co rozumiesz przez "pracę sondy podczas jazdy"? Czy to jest jazda z zmiennymi prędkościami obrotowymi? Co dzieje się podczas jazdy z ustaloną prędkością obrotową i małym obciążeniu? Co dzieje się podczas gwałtonego przyspieszania?
Czy sonda podczas jazdy pokazuje cały czas TAKĄ SAMĄ WARTOŚĆ NAPIĘCIA (oprócz momentu zdjęcia nogi z gazu)?
  
 
tak sonda caly czas pokazuje bogata mieszanke. niezaleznie od tego czy jade spokojnie i rownomiernie czy przyspieszam. zawsze bogata.
  
 
Piter i tu właśnie może być problem. Na wysokich obrotach, sonda może się "zawieszać" i przekłamywać pomiar. Nie sądzę by instalka była aż tak rozregulowana, że cały czas podaje mocno bogato. Tym bardziej , że silnik mógłby wtedy nie mieć mocy i się dławić. Ja jednak skłaniam się do tego, że albo się "wiesza", albo spaliny jej dobrze nie opływają (za szybko lub za wolno) i fałszują wynik.
Moje spostrzeżenia opieram na doświadczeniach z poldkiem gdzie po wywaleniu kata. sonda (bez grzałki) na wolnych nie dała rady się rozgrzać i źle podawała sygnał, na wysokich było ok. Wystarczyło troszeczkę przydławić wydech za sondą i już wszystko było ok. Wiem, że to odwrotny objaw, ale może w drugą stronę też to jest możliwe, tym bardziej, że u kolegi w podobnej sytuacji wymiana sondy na sondę z grzałką załatwiła sprawę.
W każdym razie nie może być tak, że na wolnych pracuje, a na wysokich stoi w miejscu, to może świadczyć albo o jej niesprawności, albo o jakimś problemie z wydechem.
Qba przypomnij mi, czy sprawdzałeś spaliny na analizatorze w czasie gdy sonda "stoi na bogatej"? Jeśli tak to co pokazywał analizator - jaka lambda?
  
 
no wlasnie chodzi o to ze nie byl na analizatorze sprawdzany. a swoja droga sonda ma ok 120 tys km przebiegu wiec moze juz obumiera :/