Corolla kombi 1996 - problem z nawiewem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,

niestety pierwszy problemik :]
ale na szczęście niewielki, acz trochę wkurzający.

chodzi o nawiew/ogrzewanie w mojej Rolce kombi 96.

wyczailem na trasie, że środkowym nawiewem za cholerę
nie chce lecieć ciepłe powietrze - w żadnym ustawieniu wajch.
Bokami leci ładnie, a środkiem wieje zimny wiatr :/
a druga sprawa - zauważyłem, że nastawiając na max ogrzewanie
grzeje dobrze i dość szybko się nagrzewa,
ale patrząc na skalę - po obniżeniu jej o jakieś ... 10-15% od maxa
wieje już zimnym
tak myslę, że 1 z 2 może być powiązane.

Spotkaliście się z czymś takim,
gdzie może być problem? jakieś zapadki się nie przesuwają,
elektryka ogrzewania częściowo siadła, czy ki czort?
Coś znalazłem na Forum o filtrach,
ale wtedy chyba wszystkie działałyby równo ...żle

z gory dzięki za wszelką podpowiedź!
  
 
wybaczcie, że odpowiadam sam sobie,
ale na pierwsze pytanie znalazłem odpowiedź (w poście Madzi83)
Cytat:

gdy ustawimy ogrzewanie na szybę: ze środkowych nawiewów płynie chłodne powietrze a z bocznych ciepłe, gdy ustawimy ogrzewanie na szybę i nogi: ze środkowych nawiewów płynie chłodne powietrze a na nogi ciepłe, natomiast gdy ustawimy w pozostałych pozycjach np. na twarz i nogi już ze wszystkich nawiewów płynie ciepłe powietrze. Tak się dzieje tylko w przypadku OGRZEWANIA samochodu.



pozostaje jednak druga sprawa:
co zrobić, żeby suwak temperatury nawiewu działał jak należy,
a nie grzał tylko w pozycji max (i ciut przed )
  
 
Cytat:
2006-01-30 11:28:34, Jacek1980 pisze:
wybaczcie, że odpowiadam sam sobie, ale na pierwsze pytanie znalazłem odpowiedź (w poście Madzi83) pozostaje jednak druga sprawa: co zrobić, żeby suwak temperatury nawiewu działał jak należy, a nie grzał tylko w pozycji max (i ciut przed )


No chyba cię zmartwię, albo i nie... ale ten typ tak chyba ma. U mnie jest tak samo. Tzn. dobrze grzeje przy max, a już pare milimetrów w lewo i jest wyraźna różnica (zwłaszcza jak jest duży mróz). Podobnie ma kolega w E10 z silnikiem 1.4.

Możesz w tej sytuacji próbować np. ustawić obieg wewnętrzny na pół skali - może coś pomoże.
  
 
A powiedzcie mi przez ciekawosc czy jak macie powiedzmy wskaznik temp. w polowie i dacie ustaiwenie nagrzewnicy na max. to wskazowka temp. nie wedruje na dół czasem ?

U mnie tak jest chociaz teraz przy -5st. troche mniej ale przy -15 potrafi opasc o 3 kreski przy max ogrzewaniu.

  
 
to całkiem normalne : jak dajesz nagrzewnicę na max, to otwierasz taką jakby przepustnicę na wężu, czyli chłodniejsza woda co była w nagrzewnicy płynie sobie wężem na czujnik, i stąd spadek temp na wskazówce. potem się nagrzewa i wraca do normy
pzdr
  
 
Cytat:
2006-01-30 16:48:20, Cromm pisze:
A powiedzcie mi przez ciekawosc czy jak macie powiedzmy wskaznik temp. w polowie i dacie ustaiwenie nagrzewnicy na max. to wskazowka temp. nie wedruje na dół czasem ? U mnie tak jest chociaz teraz przy -5st. troche mniej ale przy -15 potrafi opasc o 3 kreski przy max ogrzewaniu.


Tak jak napisał marcinm to raczej normalne. Dobrze to widac jak np. zapalisz auto w zimie i masz skręcone na 0 ogrzewanie. a kiedy temp. silnika troche wzrosnie przesuniesz suwak na max. Temperatura wyraźnie spada. Ja u siebie nie zauwazylem akurat jak jest przy przesuwaniu ze srodka na max, ale mysle ze strzalka temp. troche sie ruszy.
  
 
Cytat:
2006-01-30 16:48:20, Cromm pisze:
A powiedzcie mi przez ciekawosc czy jak macie powiedzmy wskaznik temp. w polowie i dacie ustaiwenie nagrzewnicy na max. to wskazowka temp. nie wedruje na dół czasem ? U mnie tak jest chociaz teraz przy -5st. troche mniej ale przy -15 potrafi opasc o 3 kreski przy max ogrzewaniu.


Witam
To stary sposób na przegrzewające się silniki - włączasz obieg nagrzewnicy - masz dodatkową chłodnicę i wentylator ( dmuchawa ). Kiedyś jechaliśmy przez Grecję ( góry ) Merolem, któremu przy dużym obciążeniu grzał się silnik , więc co podjazd szyby w dół i grzanie na maksa . A na zewnatrz + 35 st. Ale była jazda.
Pozdrawiam
  
 
Kiedys mialem podobny problem w Cinqusiu 903ccm z 1992r. wiec zalozylem w srodku wlacznik wentylatora taki reczny jak od lampek nocnych w konsoli, i jak widzialem ze bede mial maly postuj w korku, swiatla itp. to go wlaczalem bo inaczej to znowu by mi gotował