MotoNews.pl
  

Objawy niedomagania skrzyni ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, jak kupowalem auto, mechanik powiedzial ze to poduszka silnika... ale teraz to chyba mysle ze skrzynia mowi ze ma juz dosc powoli
I pewnie mnie tu panowie zjedza ze zakladam kolejny post jak w wyszukiwarce ich tyle szukac mozna tydzien i nie trzeba nic znalzezc

Mam takie objawy:

1. podczas ruszania przy malych obrotach ok.2-3 tys szarpie silnikiem jak cholera nawet zderzak sie wtedy telepie ( bylem w warsztacie ale twierdza ze poduszki sa dobre, ale jak sie upre to moge wymienic ale to nie pomoze)

2. na biegu 1 i 2 slychac jakby tarcie (metal o metal) przy jezdzie na silniku lub przy przyspieszaniu - myslalem ze to niedokrecony odwaznik na dluzszej polosce, ale dokrecilem a objawy coraz glosniejsze

3. jak stoje na swiatlach silnik pracuje cicho, za to chyba skrzynia tak chrobocze, bo gdy wcisne sprzeglo slychac błogą cisze (da sie jakos niewycentrowac sprzegla czy cos takiego??) na kanale to chrobotanie slychac gdzies w dolnej przedniej czesci skrzyni (tak nam sie zdawalo)

Wierze, że mi pomożecie w okresleniu gdzie trzeba szukac przyczyny. Macie jakies rady oprócz " wymien na uzywana" albo " regeneracja" . kupie uzywke za 400 i nie wiadomo co bedzie z nia za kilka tysiecy, jesli regeneracja wyniosla by 200-300 by bylo super bo bym wiedzial na co ja wtedy stac. Moze wiecie gdzie w poznaniu sie tym zajmuja tanio i solidnie ??
Mam gdzie wymontowac to sobie sam, zeby po kosztach poleciec
Z góry dzieki za odpowiedzi.

A mówili wszyscy... "Ford gówno wort... " skrzynia nie jest jego mmocna strona, tak samo jak przełacznik zespolony

... i tak go lubie hehe
  
 
Cytat:
2006-01-29 17:53:21, ICEMANIK pisze:

A mówili wszyscy... "Ford gówno wort... " skrzynia nie jest jego mmocna strona, tak samo jak przełacznik zespolony ... i tak go lubie hehe



... nie kazda morda pasuje do forda ;D
(rad niestety nie mam)
  
 
W ostatnich tygodniach wymieniłem już trzy skrzynie ( przy pierwszej wypadło mi na drogę kilka kawałków ), przy drugiej (kupionej na allegro) łożysko buczało (mam ją wyjętą i pewnie pójdzie na złom - chociaż działa) , a teraz skrzynia ładnie pracuje , ale przy przyciśnieciu pedału gazu na maxa strasznie szarpie i mam nadzieje ze to nie wina skrzynie (chyba bym się pochlastał) ale przewodów albo świec (filt paliwa wymieniłem)
  
 
Ja też wymieniłem skrzynie i też szarpie mi, ale to raczej wina pioduszek .
mi jak essi jest zimny to jest ok a jak sie rozgrzeje to szarpie guma robi sie mieka i jest naderwana i rezultat SZARPIE
  
 
skrzynia jak skrzynia, ale jak piszesz ze wciskając sprzeglo cichnie szumienie to jest to łożysko oporowe sprzęgła
  
 
Cytat:
2006-01-29 21:07:45, Horhe pisze:
skrzynia jak skrzynia, ale jak piszesz ze wciskając sprzeglo cichnie szumienie to jest to łożysko oporowe sprzęgła



ooo to juz jakies postepy,
dzieki Horhe, mam nadzieje ze sie nie mylisz bo szum jest tylko podczas przyspieszenia i wyhamowywania silnikiem, natomiast terkot jest slyszalny tylko gdy silnik pracuje na luzie. wcisne sprzeglo i jest cisza!!

Wniosek: wada nr 3 zamknieta!!!

ktos ma jeszcze jakies propozycje ??

bo jesli tak niedlugo powalcze ze skrzynia
  
 
wiec tak jedziesz sobie płynnie zmieniając biegi i co gdy zmieniasz w momencie wciskania sprzegla jest cichutko? jak tak to te łożysko.
biegi ci nie wyskakują i wchodzą normalnie? Jak tak to wporzo.
takie łożysko może przenosić rzężenie na całą skrzynie bo jest zjechane. Jest to łożysko stożkowe. Więc jeżeli wszystkie objawy ustają po wciśnięciu sprzegla na bank jest to takie łożysko oporowe.
Samo łożysko nie jest drogie tyle że wymiana pracochłonna (okolo 100 zł) w 2 kategorii warsztacie.
  
 
generalnie czy jezdze gwaltownie czy plynnie zawsze przy nawet najmniejszym przyspieszaniu slychac takie szuranie (jesli to łozysko oporowe to ok) po wcisnieciu sprzegla to zanika ale dopiero po ok 1s - czyli byc moze to jest ta przyczyna: dopoki owo lozysko pracuje wtedy slychac jakies jęki skrzynki

mozliwe to zeby przy ruszaniu na malych obrotach to zrabane lozysko przenosilo takie drgawki na caly silnik ???

biegi nie wyskakuja, jedyne co moge powiedziec to to ze wsteczny czasami wskakuje tak na trzy czwarte i wtedy nie idzie cofnac tylko slychac zebatke (cos jak niezsynchronizowany wsteczny w kaszlaku) wtedy musze zluzowac i wrzucic mocniej wsteczny.

Dzieki za rady beda bardzo pomocne, a skrzynie postaram sie zrobic jak tylko sie cieplej zrobi w garazu
  
 
U mnie jest tak. Na luzie i wolnych obrotach ok 900 czesto slychac chrobotanie(dosc glosne) po wcisnieciu sprzegla cichutko. Na wyzszych obrotach do 1200 jeszcze troche slychac a wyzej to juz chyba silnik zaglusza. Nic mi nie szarpie, biegi wchodza normalnie. Mechanik zdiagnozował to jako łożysko w skrzyni biegów i polecił jezdzic, az sie rozleci bo naprawa nieoplacalna(lepiej kupic druga skrzynie-powiedzial). Ustawiłem obroty jałowe na 1100 i chrobotanie sie nie "wlacza". Przejechalem juz tak prawie 10000. Z tego co przeczytalem to moze to nie skrzynia lecz łozysko oporowe?
  
 
Cytat:
2006-01-29 21:07:45, Horhe pisze:
łożysko oporowe sprzęgła


wiec pewnie to ono, tylko ciekaw jestem czy to tylko ono obarczone jest wina za moje trzy niedomagania
  
 
Szarpanie przy ruszanie - przeważnie wina sprzęgła
Świst na wolnych obrotach - łożysko oporowe, lub łożyska w skrzyni
Chrobotanie podczas jazdy zwłaszcza na 1 i 2 przy hamowaniu silnikiem - 100% łożyska w skrzyni.

Sprawdź poziom oleju bo może masz za mało i stopniowo zacierasz skrzynię.

Ja od soboty mam nówkę i to zupełnie inne auto
  
 
olej jest sprawdzalem. jest
  
 
dzieki za odpowiedzi, a wiec nic tylko zaczac wymieniac cos w sprzegle, lozysko oporowe no i lozyska w skrzyni ehhh, opłaca się czy lepiej kupic inna ?? bo generalnie mam mechanika choc moze troche zajetego, ale jesli z tym bardzo duzo jest babrnia to chyba nie ma sensu
  
 
Skrzynia do 1.6 ZETEC to max 600PLN Jeśli ktoś zrobi ci remont za mnie to warto, ale pamiętaj że nie samym łożyskami skrzynia żyje. Co to sprzęgła to okaże się po rozebraniu niestety dopiero, ale różnie to bywa. Ja z braku kasy wymieniłem tylko tarcze i to nawet na używkę i jak na razie nie narzekam, ale to środek zastępczy spowodowany niezdolnością finansową. Łożysko natomiast przy skrzyni, która kupiłem okazało się leprze od mojego.

P.S. za 600PLN mają akurat do sprzedania skrzynie na Obornickiej w sklepie z częściami do Forda (dają gwarancją rozruchową) tel do nich 061 823 38 61


[ wiadomość edytowana przez: mleko dnia 2006-02-02 19:35:27 ]
  
 
widze, że sklep na Obornickiej cieszy się niemałą popularnością

pzdr
Czester
  
 
Ja tam wchodzę jak do swoich Chociaż ostatnio chyba mnie przestali lubić, bo za dużo się pytam
  
 
O to ja tez sie dolaczam do szarpania przy ruszaniu tez myslalem ze to sprzeglo ale wymianialem jakies 37000 temu (kpl nowka) i dalej tak samo, pozniej ktos doradzil ze to poduszka, no ale oczywiscie byly ok, teraz pozostala skrzynia... i z tym chrobotaniem to na bank lozysko oporowe.
Z kolei to co pisal ICEMANIK z tym wstecznym to synchronizator wstecznego(tak mysle), tyko zeby go wymienic i tak trza skrzynie wymienic
  
 
Problemy ze wstecznym to typówka dla Forda. Wystarczy tylko wejść pod auto i ustawić troszkę inaczej połączenia drążka zmiany biegów z trzpieniem wychodzącym ze skrzyni. Ma on płynna regulacją i metodą prób i błędów (przesuwając go o kilka mm do przodu i do tyłu) można to idealnie ustawić.


[ wiadomość edytowana przez: mleko dnia 2006-02-02 22:43:58 ]
  
 
Cytat:
2006-02-02 22:43:03, mleko pisze:
Problemy ze wstecznym to typówka dla Forda. Wystarczy tylko wejść pod auto i ustawić troszkę inaczej połączenia drążka zmiany biegów z trzpieniem wychodzącym ze skrzyni. Ma on płynna regulacją i metodą prób i błędów (przesuwając go o kilka mm do przodu i do tyłu) można to idealnie ustawić. [ wiadomość edytowana przez: mleko dnia 2006-02-02 22:43:58 ]


zgadza się tylko trzeba uważać żeby nie zgineła piątka tak jak w moim przypadku, podczas wymiany uszczelniacza wybieraka, a w kanale zimno

[ wiadomość edytowana przez: -Ed- dnia 2006-02-02 23:21:42 ]
  
 
mleko --> ja ostatnio im pojechałem, że ceny amorków mają jak na batorym