MotoNews.pl
9 Pilnie potrzebuje pomocy z automatem ! ! ! (126490/0) - PT
  

Pilnie potrzebuje pomocy z automatem ! ! !

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na wstępie napiszę tylko skrót wydarzeń:

niechcący uderzyłem miska olejową (dużą) od skrzyni AR25 w cegłę, którą jakiś pier$%& debil rzucił na środek nieoświetlonej ulicy...

skutki:
wgnieciona miska olejowa, pęknięty filtr, przy ostrym ruszeniu gubi bieg/ciśnienie oleju..., po rozgrzaniu oleju potrzebował ok 1500tys obr/min aby spokojnie ruszyć... zrobiłem po tym fakcie ok 25km... mus to mus... nie chciałem tego...

oddałem więc auto do mechanika od aftomatów w moim mieście... rozebrał miske... poza pękniętym filtrem oleju nic się nie stało...

filtr kupiony,założony, miska wyklepana, olej świerzy i co ? ? ?

Auto aby zacząć się toczyć potrzebuje prawie 3 tyś obr.!!!
Co jest grane? mechnik nic nie wie (prawdy nie powie jak coś zjebał)... Nawet na pękniętym filtrze i wgniecionej misce auto na zimnym oleju normalnie ruszało! A tu dupa... Szybka zmiana na stary filtr... i co? nadal to samo...

Chłopaki pomóżcie!!!

załamany jestem
Piotr
  
 
Cytat:
olej świerzy....


no wlasnie kiedy wczesniej zmieniales olej w skrzyni???
mozliwe ze to byl najwiekszy blad
probowales wlac stary olej i stary filtr??
sproboj... ja tak zmienilem olej i niestety juz nie pojezdzilem
  
 
R28 .
  
 
Cytat:
2005-12-06 18:55:46, trakerr pisze:
no wlasnie kiedy wczesniej zmieniales olej w skrzyni??? mozliwe ze to byl najwiekszy blad probowales wlac stary olej i stary filtr?? sproboj... ja tak zmienilem olej i niestety juz nie pojezdzilem



Magik zamiast Dextron D II wlał czerwonego Mobila ATF 220... może to jest? Stary olej to syf... nigdy nie zmieniany... poza tym wiele osób zmieniało oleje w skrzyniach i nic się nie działo poza poprawą sprawności... a stary filtr jest pęknięty... generalnie SYF...
  
 
Powinieneś wlać Dextron 3 i nowy filtr.


[ wiadomość edytowana przez: abigaz dnia 2005-12-06 19:37:11 ]
  
 
Jak juz to Dextron D II
ale wiem to z doswiadczenia i od mechanikow ze jak nie wiesz kiedy byl ostatnio zmieniany olej to lepiej nie zmieniaj chyba ze zmieniasz regularnie ja chcialem dobrze i zmienilem to pozniej trudno sie bylo wogole rozpedzic nowy olej wyplukuje wszystkie brudy i zaczyna sie problem ze skrzynia...
  
 
sprawdziłeś poziom oleju w skrzyni może jest zbyt niski
u mnie jak byłem przy wymianie w ASO mechanior wlał 3.5 litra po czym odpalił auto(wszystkie koła w powietrzu) przełączyl na D pożniej chwila N i na R.następnie zgasił silnik i dolal 1.5 litra.
zalewał za każdym razem do otworu wlewowego.w sumie 5 litrow
na razie 7 000km i jest dobrze.
  
 
Cytat:
2005-12-06 19:05:58, PiotrS pisze:
R28 .



Już tak doradziłem koledze.
  
 
oleju wlano 5 litrów... olej powinno się zmieniać podobnie jak filtr... bardzo możliwe jest to że taśma hamulca bębnowego, który znajduje się w skrzyni się poluzowała i łapie poślizg... może wystarczy ją naciągnąć ? A może poprostu olej Mobil ATF 220 nie chce się dokładnie wymieszać ze starym Dextronem... wspomnę, że Mobil ATF to jest to samo co Dextron D II... btw. nie wlewać do tej skrzyni Destronu D III... dlaczego? bo to inna klasa lepkości... no chyba, że ktoś zrobi generalke skrzyni i wleje do uchej skrzyni ok.8 litrów... Jutro znów z rana pojadę do magika i będę go dręczył, że Bestia ma chodzić na wczoraj i mnie to nic nie obchodzi...

pozdr.
  
 
Nie wiem czy warto jechac z autem do "magika".
W ASO znaja sie na aucie, na skrzyni i powinienes jechac do nich.

Np. w Opolu w ASO jest taki koles, wyglada dosc powaznie, ktory ma spore pojecie o skrzyniach w Oplach.
Ja przy kupnie auta, mialem spocona mala miske.
Podjechalem do ASO w Opolu, koles wymienil uszczelke, wlal 2 litry swiezego oleju (jakis Mobil chyba), wymienil uszczelke, uswiadomil mnie jak mam jezdzic tym autem (kilka cennych uwag), pomachal wajcha, zamieszal cos w skrzyni zeby dolac oleju, a robil to kilkakrotnie i koszt zamknal sie w 160zl.

Nie polecal bym jazdy do kogos nie znajacego problemu i skrzyni biegow. Duze ryzyko.

Tak jak poprzednicy, prawdopodobnie mozesz miec za malo oleju w skrzyni. Ale niech to sprawdzi ASO.
  
 
może tak poza postem ale jako cenna uwaga...mam starych mechaniorów z opla i mówią żeby wymienić olej w automacie trzeba ściągnąć miski i przeczekac co najmniej 12 godzin...wtedy skrzynia jest naprawde sucha w ciągu tych 12 godzin może wysączyć sie do 2 litrów przepracowanego oleju...
  
 
Cytat:
2005-12-06 23:33:04, marek281 pisze:
może tak poza postem ale jako cenna uwaga...mam starych mechaniorów z opla i mówią żeby wymienić olej w automacie trzeba ściągnąć miski i przeczekac co najmniej 12 godzin...wtedy skrzynia jest naprawde sucha w ciągu tych 12 godzin może wysączyć sie do 2 litrów przepracowanego oleju...



prawda

mi na suchą skrzynię wlazło coś około 9l DIII a leżała sobie z 2 tygodnie tak
  
 
Cytat:
2005-12-06 23:39:29, MEGA_3 pisze:
prawda mi na suchą skrzynię wlazło coś około 9l DIII a leżała sobie z 2 tygodnie tak


Dokładnie , około 2l zostaje w sprzęgle hyd. i około 2l w chłodniczce ,a zlewamy tylko ze skrzyni ponad 5l .Więc w całym układzie jest około 9litrów.
  
 
Cytat:
2005-12-06 18:33:24, Mlody_Omega pisze:
skutki: wgnieciona miska olejowa, pęknięty filtr, przy ostrym ruszeniu gubi bieg/ciśnienie oleju...,


Przy takim doświadczeniu mógł zostać uszkodzony któryś z elektrozaworów płyty sterującej. Wiem, bo przerabiałem
Objawy mogą się zgadzać.

Jeśli szybka diagnoza nie wskaże przyczyny i konieczne jest rozebranie na czynniki pierwsze, to zabawa jest nieopłacalna. Np. u Olczaka sama robocizna wyniesie więcej niż ASB używka.

pozdr, Robert

  
 
Cytat:
2005-12-06 19:05:58, PiotrS pisze:
R28 .



Mlody, az jezyk swierzbi zeby powiedziec "A nie mowilem...?".
Widzisz mialem racje, ze automaty sie psuja. Wystarczy byle cegla

A tak powazanie: wspolczuje. Znam to uczucie zlosci i bezsilnosci.
Walcz!
  
 
Cytat:
2005-12-07 10:19:19, Nixon pisze:
Np. u Olczaka sama robocizna wyniesie więcej niż ASB używka.


A uzywka bedzie taka sama jak stara albo jeszcze gorsza
lepiej odrazu wrzuc manuala..
  
 
Cytat:
2005-12-07 18:48:03, trakerr pisze:
lepiej odrazu wrzuc manuala..


ktory tez nie bedzie nowy i moze gorszy...
  
 
i po takim to pocieszeniu można sobie od razu strzelić w głowę

Młody ścigaj mechanika bo pewnie coś spie...ł
  
 
Sprawa wygląda na chwilę obecną tak:

nowa/używana skrzynia AR35... przed założeniem skrzynia będzie rozebrana, oczyszczona... ew. powymieniane rzeczy, które są zużyte... A potem to już tylko chop siup i zobaczymy co dalej... obecnie skrzynia na 99% jest sprawna... po uderzeniu filtr nawet nie dotknął tzw. komputera mechanicznego... nawet najmniejszej ryski nie ma... jedynie co nawala to pompa, która nie ciągnie oleju... być może zapchana, być może padła podczas czystego zbiegu okoliczności, w który kompletnie nie wierze... Ciąg dalszy nastąpi za ok. tydzień kiedy to nowa skrzynia dotrze do mnie... a tym czasem niech żyje Caddy 1,9TDi i spalanie 6,5 litra po mieście...

pogrążony w smutku - Piotr
  
 
Cytat:
2005-12-06 19:58:10, trakerr pisze:
Jak juz to Dextron D II ale wiem to z doswiadczenia i od mechanikow ze jak nie wiesz kiedy byl ostatnio zmieniany olej to lepiej nie zmieniaj chyba ze zmieniasz regularnie ja chcialem dobrze i zmienilem to pozniej trudno sie bylo wogole rozpedzic nowy olej wyplukuje wszystkie brudy i zaczyna sie problem ze skrzynia...

Też mam taką skrzynię i mój mechanik(a jest naprawdę dobry)każe mi lać Dextron 3