| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2006-02-05 21:59:15
ktoś kiedys tam dał cały wykłąd na ten temata, al ni e pamietam kto i kiedy |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2006-02-05 22:00:33 wpisz w yszukiwarcze czarna skrzynka , moze pomoże ![]() |
marek1300 olsztyn | 2006-02-05 22:01:05 ok thx. |
Henryk Kraków | 2006-02-05 22:19:18 Wewnątrz tej czarnej skrzynki jest filtr gąbkowy.Nie bardzo sobie wyobrażam skąd tam mógłby się dostawać olej?Nie ma to zadnego połączenia z silnikiem...jedynie przez cienki wężyk podcisnieniowy który przy pomocy podcisnienia z kolektora ssącego steruje zaworem pneumatycznym uruchamiającym układ.
Czy my aby napewno mówimy o tej czarnej skrzynce umiejscowionej w okolicy skrzyni biegów? |
marek1300 olsztyn | 2006-02-05 22:28:23 Czarna skrzynka z gąbką w środku i układ rurek chyba z aluminium wychodzący z okolicy świec i dochodzący do tej czarnej skrzynki,Chyba o tym samym.Węzyk jest gumowy, czrny dochodzi do skrzynki.Olej lub cos takiego bo ta gąbka to brudna i czarna jest teraz.Raz już wymieniałem i znowu zapaćkana. A no i raczej z tego dmucha powietrze niz jest zasysane.Swego czasu pryskało dosyć poważnie az silnik był zapaćkany. |
Henryk Kraków | 2006-02-05 23:00:04 Powinno być zasysane .Sprawdź działanie tego elektrozaworu któey jest na drodze wężyka podciśnieniowego oraz sam zawór pneumatyczny sterujący juz samą puszką [ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2006-02-05 23:04:42 ] |
marek1300 olsztyn | 2006-02-05 23:26:20
a jak to najłatwiej sprawdzić? rozebrać puszke i bedzie widac czy jakiś sprżecik jest potrzebny?A no i czy żłe działanie tego układu ma wpływ na jazdę, da sie odczuc podczas jazdy niesprawnośc tego układu. |
Henryk Kraków | 2006-02-05 23:38:31 elektrozawór sprawdzisz mierząc oporność cewki i jego zasilanie oraz działanie ( czy zamyka i otwiera).Puszkę ...zdejmując jej pokrywke i w srodku czystośc filtra gąbkowego.W dole puszki znajdziesz króciec którym zasysane jest powietrze które nastepnie jest filtrowane przez gąbkę i zaciagane do kolektora wydechowego.Zawór pneumatyczny( podciśnieniowy) przy puszce sprawdzisz zasysając wężyk cienki dochodzący do niego i sprawdzając czy zamyka i otwiera przelot do puszki. |
czester Ford Escort - sprzed ... Poznań | 2006-02-06 00:05:58 u mnie też, raczej wydobywa się z niego powietrze a nie jest zasysane Dotego towarzyszy temu prykanie, co powoduje głośniejszą pracę z pod maski. Gdy silnik się rozgrzeje albo zatkam tą rurkę z sitkiem, to objawy zanikają.
|
marek1300 olsztyn | 2006-02-06 08:46:36
no właśnie Mam to samo . |
czester Ford Escort - sprzed ... Poznań | 2006-02-06 09:03:58 dyskusja na temat tego ustrojstwa toczyła się również w tym wątku recylkulacja spalin. Tam również nikt nie znalazł rozwiązania . Ja z tym jeżdże nawet się do tego przyzwyczaiłem . Większego wzrostu spalania nie odnotowałem, zwłaszcza, że na dworze zima
pzdr. Czester |
Janek-S Sympatyk FEFK W163 ML430, Suzuki ... z okolicy Brodnicy | 2006-02-06 10:40:58 Marek 1300 ,a może silnik bierze Ci olej i niedopalony olej z cylindra wyrzuca Ci do kolektora wydechowego, a stamtąd do czarnej skrzynki. olej tylko tą drogą mógłby się dostać do tego systemu rurek.
Tylko jest jedno ale, pulsator spalin dostarcza powietrze DO kolektora, a nie odwrotnie. To są tylko takie moje dywagacje.
|
Henryk Kraków | 2006-02-06 12:33:10 Układ pulsacji ma dostarczać powietrze do układu wydechowego a nie odwrotnie.Taki jest cel i sens tego urządzenia.Napisałem już co macie sprawdzić i jeżeli u Was jest inaczej to jest poprostu źle.Rurki umieszczone w kolektorze wydechowym są tak zrobione że przelatujące obok nich spaliny mają porywać (zaciągać )powietrze znajdujęce się w nich a nie wdmuchiwać.Może macie wypalone już te dysze w kolektorze wydechowym.Proponuję na próbe zdjąć wtyczkę z elektrozaworu sterującego podciśnienie do zaworu pneumatycznego.To powinno Wam wiele wyjaśnić.
Takie jest moje zdanie na ten temat..a majac escorta zajmowałem się układem pulsacji i wydaje mi się że zrozumiałem jak to działa. |
czester Ford Escort - sprzed ... Poznań | 2006-02-06 14:15:08 Henryk,
miałby ogromną prośbę abyś wyjaśnił to co mówisz na rysunkach, z linka którego podałem, jak ten proces przebiega, którą wtyczkę sciągnąć. Wiesz dla mnie np ten układ to czarna magia. Może to nam przybliży problem i pomoże znaleźć rozwiązanie, bo jak mnie pamięć nie myli to nie tylko nam pryka z tego krućca, z którego jak piszesz powinno zassysać. Pzdr. Czester |
Henryk Kraków | 2006-02-06 14:48:48 Postaram się...chociaż widzę tutaj inny układ pulsacji niż miałem w 1,4...ale zasada działania powinna być podobna.Zacznę może od rysunku na którym są elementy 5,6,7,8
5-to EDIS czyli moduł zapłonowy 6-elektrozawór od pulsacji( właśnie o nim wspominałem) 7-to najprawdopodobniej złącze samodiagnostyki pozwalające odczytywać kody błędów przy pomocy banalnego czytnika 8- wężyk biegnacy zapewne do kolektora ssącego 4-to naprawdopodobniej w tym rozwiązaniu króciec którym ma być zasysane powietrze 2-to puszka układu pulsacji 1 -magistrala rurek 3 -to jak się domyślam wężyk który biegnie od elektrozaworu nr 6 a którym dochodzi podciśnienie ze ssącego poprzez elektrozawór do zaworu pneumatycznego umieszczonego zapewne w tym rozwiązaniu wewnatrz puszki ....a nie jak w 1,4 na zawnatrz. Mogę się mylić gdyż jak mówię nie znam akurat tego wykonania układu pulsacji i przy tym silniku...który mi wygląda na 1,3 [ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2006-02-06 15:02:15 ] [ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2006-02-06 15:07:40 ] |
![]() fluke BlueEssi Tczew | 2006-02-06 15:15:08
jesli by tak bylo (ze spaliny wam wtlacza do tego ukladu) to nie olej wam cieknie, tylko sadza z woda? dobrze mysle? |
Henryk Kraków | 2006-02-06 15:22:28 Aha ...jeszcze jedna drobna uwaga.Często ludzie mylą układ "pulsacji" z układem "recyrkulacji spalin".To są dwie całkiem inne rzeczy...majace tylko jedną cechę wspólną.Obydwa mianowicie służą poprawie czystości spalin (ekologia).Naszczęście zdaje się w escorcie recyrkulacji nie stosowano.W mondeo natomiast z tym samym silnikiem co escort(zetec 1,6 1,8......) zastosowano oba układy czyli "recyrkulację gazów spalinowych EGR" i układ pulsacji |