Układ pulsacji powietrza.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej wiecie coś o ukladzie pulsacji powietrza? co to do czego i jaki ma wpływ na cały silnik. ? jak by ktos coś wiedział to prosze o małą odpowiedź bo męczy mnie to juz jakis czas. pozdrówka.
  
 
Cytat:
2006-02-05 21:57:18, marek1300 pisze:
Hej wiecie coś o ukladzie pulsacji powietrza? co to do czego i jaki ma wpływ na cały silnik. ? jak by ktos coś wiedział to prosze o małą odpowiedź bo męczy mnie to juz jakis czas. pozdrówka.



ktoś kiedys tam dał cały wykłąd na ten temata, al ni e pamietam kto i kiedy
  
 
wpisz w yszukiwarcze czarna skrzynka , moze pomoże
  
 
ok thx.
  
 
Układ pulsacji powietrza ( napowietrzania spalin) to układ którego zadaniem jest dostarczanie powietrza do układu wydechowego w czasie kiedy sonda lambda sie rozgrzewa i nie osiagnęła jeszcze wymaganych min 300stopni.W tym czasie komp nie korzysta jeszcze z jej sygnałów a napowietrzenie spalin słuzy poprawie czystości spalin.W momencie jak komp zaczyna pobierać sygnały z lambdy układ pulsacji zostaje odłaczony.
  
 
Cytat:
2006-02-05 22:08:10, Henryk pisze:
Układ pulsacji powietrza ( napowietrzania spalin) to układ którego zadaniem jest dostarczanie powietrza do układu wydechowego w czasie kiedy sonda lambda sie rozgrzewa i nie osiagnęła jeszcze wymaganych min 300stopni.W tym czasie komp nie korzysta jeszcze z jej sygnałów a napowietrzenie spalin słuzy poprawie czystości spalin.W momencie jak komp zaczyna pobierać sygnały z lambdy układ pulsacji zostaje odłaczony.


AHA. a jak z tej czarnej puszeczki pryska ciemnym badziewiem(olej bądź cos podobnego) to chyba nie dobrze?A ma to jakoś wpływ na spalanie ? tzn czy czystośc tego układu ma wpływ.
  
 
Wewnątrz tej czarnej skrzynki jest filtr gąbkowy.Nie bardzo sobie wyobrażam skąd tam mógłby się dostawać olej?Nie ma to zadnego połączenia z silnikiem...jedynie przez cienki wężyk podcisnieniowy który przy pomocy podcisnienia z kolektora ssącego steruje zaworem pneumatycznym uruchamiającym układ.
Czy my aby napewno mówimy o tej czarnej skrzynce umiejscowionej w okolicy skrzyni biegów?
  
 
Czarna skrzynka z gąbką w środku i układ rurek chyba z aluminium wychodzący z okolicy świec i dochodzący do tej czarnej skrzynki,Chyba o tym samym.Węzyk jest gumowy, czrny dochodzi do skrzynki.Olej lub cos takiego bo ta gąbka to brudna i czarna jest teraz.Raz już wymieniałem i znowu zapaćkana. A no i raczej z tego dmucha powietrze niz jest zasysane.Swego czasu pryskało dosyć poważnie az silnik był zapaćkany.
  
 
Powinno być zasysane .Sprawdź działanie tego elektrozaworu któey jest na drodze wężyka podciśnieniowego oraz sam zawór pneumatyczny sterujący juz samą puszką

[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2006-02-05 23:04:42 ]
  
 
Cytat:
2006-02-05 23:00:04, Henryk pisze:
Powinno być zasysane .Sprawdź działanie tego elektrozaworu któey jest na drodze wężyka podciśnieniowego oraz sam zawór pneumatyczny sterujący juz samą puszką [ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2006-02-05 23:04:42 ]


a jak to najłatwiej sprawdzić? rozebrać puszke i bedzie widac czy jakiś sprżecik jest potrzebny?A no i czy żłe działanie tego układu ma wpływ na jazdę, da sie odczuc podczas jazdy niesprawnośc tego układu.
  
 
elektrozawór sprawdzisz mierząc oporność cewki i jego zasilanie oraz działanie ( czy zamyka i otwiera).Puszkę ...zdejmując jej pokrywke i w srodku czystośc filtra gąbkowego.W dole puszki znajdziesz króciec którym zasysane jest powietrze które nastepnie jest filtrowane przez gąbkę i zaciagane do kolektora wydechowego.Zawór pneumatyczny( podciśnieniowy) przy puszce sprawdzisz zasysając wężyk cienki dochodzący do niego i sprawdzając czy zamyka i otwiera przelot do puszki.
  
 
u mnie też, raczej wydobywa się z niego powietrze a nie jest zasysane Dotego towarzyszy temu prykanie, co powoduje głośniejszą pracę z pod maski. Gdy silnik się rozgrzeje albo zatkam tą rurkę z sitkiem, to objawy zanikają.

  
 
Cytat:
2006-02-06 00:05:58, czester pisze:
u mnie też, raczej wydobywa się z niego powietrze a nie jest zasysane Dotego towarzyszy temu prykanie, co powoduje głośniejszą pracę z pod maski. Gdy silnik się rozgrzeje albo zatkam tą rurkę z sitkiem, to objawy zanikają.


no właśnie Mam to samo .
  
 
dyskusja na temat tego ustrojstwa toczyła się również w tym wątku recylkulacja spalin. Tam również nikt nie znalazł rozwiązania . Ja z tym jeżdże nawet się do tego przyzwyczaiłem. Większego wzrostu spalania nie odnotowałem, zwłaszcza, że na dworze zima

pzdr.
Czester
  
 
Marek 1300 ,a może silnik bierze Ci olej i niedopalony olej z cylindra wyrzuca Ci do kolektora wydechowego, a stamtąd do czarnej skrzynki. olej tylko tą drogą mógłby się dostać do tego systemu rurek.

Tylko jest jedno ale, pulsator spalin dostarcza powietrze DO kolektora, a nie odwrotnie.

To są tylko takie moje dywagacje.

  
 
Układ pulsacji ma dostarczać powietrze do układu wydechowego a nie odwrotnie.Taki jest cel i sens tego urządzenia.Napisałem już co macie sprawdzić i jeżeli u Was jest inaczej to jest poprostu źle.Rurki umieszczone w kolektorze wydechowym są tak zrobione że przelatujące obok nich spaliny mają porywać (zaciągać )powietrze znajdujęce się w nich a nie wdmuchiwać.Może macie wypalone już te dysze w kolektorze wydechowym.Proponuję na próbe zdjąć wtyczkę z elektrozaworu sterującego podciśnienie do zaworu pneumatycznego.To powinno Wam wiele wyjaśnić.
Takie jest moje zdanie na ten temat..a majac escorta zajmowałem się układem pulsacji i wydaje mi się że zrozumiałem jak to działa.
  
 
Henryk,

miałby ogromną prośbę abyś wyjaśnił to co mówisz na rysunkach, z linka którego podałem, jak ten proces przebiega, którą wtyczkę sciągnąć. Wiesz dla mnie np ten układ to czarna magia. Może to nam przybliży problem i pomoże znaleźć rozwiązanie, bo jak mnie pamięć nie myli to nie tylko nam pryka z tego krućca, z którego jak piszesz powinno zassysać.

Pzdr.

Czester
  
 
Postaram się...chociaż widzę tutaj inny układ pulsacji niż miałem w 1,4...ale zasada działania powinna być podobna.Zacznę może od rysunku na którym są elementy 5,6,7,8
5-to EDIS czyli moduł zapłonowy
6-elektrozawór od pulsacji( właśnie o nim wspominałem)
7-to najprawdopodobniej złącze samodiagnostyki pozwalające odczytywać kody błędów przy pomocy banalnego czytnika
8- wężyk biegnacy zapewne do kolektora ssącego
4-to naprawdopodobniej w tym rozwiązaniu króciec którym ma być zasysane powietrze
2-to puszka układu pulsacji
1 -magistrala rurek
3 -to jak się domyślam wężyk który biegnie od elektrozaworu nr 6 a którym dochodzi podciśnienie ze ssącego poprzez elektrozawór do zaworu pneumatycznego umieszczonego zapewne w tym rozwiązaniu wewnatrz puszki ....a nie jak w 1,4 na zawnatrz.

Mogę się mylić gdyż jak mówię nie znam akurat tego wykonania układu pulsacji i przy tym silniku...który mi wygląda na 1,3

[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2006-02-06 15:02:15 ]

[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2006-02-06 15:07:40 ]
  
 
Cytat:
Henryk
Escort User
Kraków

Wysłany: 2006-02-06 12:33:10 Powiadom o tym poście ^

Układ pulsacji ma dostarczać powietrze do układu wydechowego a nie odwrotnie.Taki jest cel i sens tego urządzenia.Napisałem już co macie sprawdzić i jeżeli u Was jest inaczej to jest poprostu źle.Rurki umieszczone w kolektorze wydechowym są tak zrobione że przelatujące obok nich spaliny mają porywać (zaciągać )powietrze znajdujęce się w nich a nie wdmuchiwać.Może macie wypalone już te dysze w kolektorze wydechowym.



jesli by tak bylo (ze spaliny wam wtlacza do tego ukladu) to nie olej wam cieknie, tylko sadza z woda?
dobrze mysle?
  
 
Aha ...jeszcze jedna drobna uwaga.Często ludzie mylą układ "pulsacji" z układem "recyrkulacji spalin".To są dwie całkiem inne rzeczy...majace tylko jedną cechę wspólną.Obydwa mianowicie służą poprawie czystości spalin (ekologia).Naszczęście zdaje się w escorcie recyrkulacji nie stosowano.W mondeo natomiast z tym samym silnikiem co escort(zetec 1,6 1,8......) zastosowano oba układy czyli "recyrkulację gazów spalinowych EGR" i układ pulsacji