Podtrzymanie pamięci

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam chęć zrobić coś takiego jak podtrzymanie pamięci w Espero.
Znaczy się w garażu jak odepne akumulator, np. do ładowania lub innych celów, to bym podpinał pod klemy zewnętrzne źródło zasilania.
Żeby nie programować po każdym odpięciu komputera.
Zasilanie powinno wystarczyć 12V stabilizowane, ale nie wiecie jaki prąd będzie potrzebny, aby się komputer nie rozprogramował?
Mam stary zasilacz stabilizowany o wydajności ok.4-5A.
Czy to wystarczy?

Nie znam się dobrze na elektronice , ale przypuszczam , że jakby do podtrzymania był potrzebny prąd rzędu kilku amperów to po nocy nikt z nas nie odpaliłby samochodu z powodu rozładowania akumulatora. Myslę , że jest to max kilkaset miliamper , ale może koledzy "elektrycy forumowi" wiedzą dokładniej. Według mnie taki zasilacz jak masz starczy spokojnie.

ja nigdy nie odpinam akumulatora. Kilka razy mi sie zdarzylo, np przy wymianie akumulatora. czasem odpinali mi go w serwisie.
nawet gdy go kiedyś ładowałem prostownikiem to go nie odpinałem... nie wiem jaki tego mógłby być sens...

Cytat:
2006-02-10 11:13:43, krzychu_ch pisze:
Żeby nie programować po każdym odpięciu komputera. Zasilanie powinno wystarczyć 12V stabilizowane, ale nie wiecie jaki prąd będzie potrzebny, aby się komputer nie rozprogramował?

A w jaki sposób chcesz komputer zaprogramować ?? Przecież on nie ma żadnego programu, któryby się ulatniał po odłączeniu aku.
Chyba że chodzi Ci o radio i zegarek ....
Odpinałem w espero, w leganzie i nic nie programowałem, bo też nic się nie rozprogramowało.

[ wiadomość edytowana przez: n0ras dnia 2006-02-10 12:36:58 ]

Cytat:
2006-02-10 12:36:07, n0ras pisze: