MotoNews.pl
  

Nie przełącza na lpg

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam autko Ford Probe 2,2 gt
instalka Landirenzo
ostatnio były mrozy i odpaliłem autko na benzynie i odrazu przełączył na lpg autko chodziło tylko coś obrotów nie chciał trzymać
po zgaśnięciu nie chciał już się przełączyć na lpg
dioda miga , przy 2000 obr. zapala się i odrazu gaśnie nie słychać żeby elektromagnes tykał
co to może być czyżby reduktor
jakmożna sprawdzić czy membrana jest do niczego
jak sprawdzić czy wogóle gaz podaje do reduktora
  
 
Za przełączanie na gaz odpowiada komp LPG albo centralka przełączająca, która przełącza na gaz jak dostanie sygnał o tym, że silnik się obraca. Reduktor nic do tego nie ma. Albo elektronika nie dostaje sygnału z cewki/czujnika położenia wału, albo zwyczajnie padła, np. od wilgoci, która się zebrała w "pudełku".
  
 
witam podłączę się do tego postu bo mam podobny problem a mianowicie w escorcie 1,6efi 8v z91r. z instalacją lpg 2gen. z komp .samoczynnie w czasie jazdy przełancza mi się raz na lpg to znowu na pb , przy zapalaniu jest podobnie raz zapala na pb a innym razem na lpg co może być tego przyczyną dodam że poraz pierwszy zauważyłem ten problem w czasie chlapy potem było ok ateraz tak jest ciągle
  
 
Najprawdopodobniej albo gdzieś masz kiepskie połączenie w wiązce od cewki do kompa LPG/centralki, albo komp/centralka Ci pada (wskazywałoby na to samoczynne przełączanie na LPG podczas rozruchu). Doraźnie możesz spróbować wyjąć oba pudełka, wysuszyć na grzejniku i zalakierować szybkoschnącym lakierem w spray'u. Jak nie pomoże, to sprawdź dokładnie wiązkę, no i na koniec pozostaje niestety wymiana elektroniki.
  
 
dzięki Danek za radę dziś lub jutro spróbuję tak zrobić jak radzisz a jeśli chodzi o tą elektronikę to co masz na myśli mówiąc do wymiany
  
 
co do opisu piotrka - a to nie jest wina zapowietrzonego parownika?? ew uszkodzony czujnik temp. skoro lampka zapala się przy 2000 obr to znaczy że sygnał z cewki odbiera. Jeśli chodzi o problem w escorcie, spróbuj w ostateczności przestawić na kompie od lpg sygnał z cewki na wysoki ( bo chyba jest ustawiony niski).



[ wiadomość edytowana przez: damian-k dnia 2006-02-14 16:55:08 ]
  
 
Okop, zwyczajnie wymienić, tak jak wymieniasz spaloną żarówkę .
  
 
też myślałem że to coś z reduktorem
tylko że przy tym zapaleniu lampki i zgaśnięciu powinno być słychać elektromagnes a właśnie go nie słychać
zapowietrzony piszesz to znaczy nie bardzo rozumiem
płyn w układzie ? czujnik też chyba odpada bo na benzynie chodzi normalnie i przy tym przełączeniu nawet nie gaśnie tylko chodzi cały czas na benzynie
  
 
Chodzi o to że z parowniku zamiast płynu zebrało się powietrze (w przypadku gdy jest zamontowany wysoko) i gdy silnik się nagrzewa woda w układzie nie dociera do parownika i ten jest wciaż zimny, przez to czujnik temp od lpg umieszczony w parowniku mieży tak naprawdę temperaturę zewntrzną i jest za niska do przełączenia na lpg. Tak mi się wydaje.
  
 
dodam że przed tym incydentem z lpg
czasem mi po przekręceniu stacyjki niechciała dioda migać
teraz to wogóle jak się załączy(miga) i przygazuje gaśnie dioda i już się nie zapala
dziwny odjaw
autko jest dobrze odpowietrzone także odpada zapowietrzenie parownika
  
 
z tą diodą miałem podobnie i zastanawiam się czy to nie jest wina tej centralki może by ją wymienić , a mój problem teraz jest tego rodzaju po wysuszeniu i zabezpieczeniu kompa chwilę było dobrze potem znowu sam się przełanczał pb lpg a teraz cały czas jest na lpg przekręcam kluczyk i dioda świeci i odpala na gazie nie reaguje wogule na przycisk centralki co to może być
  
 
Okop, nie wiem jaką masz instalkę. Jeśli jest to elektronika Lov-eco (lovato) to 99% winy ponosi przełącznik w kabinie (to on steruje załączaniem LPG), jeśli Bingo to raczej komp LPG, bo praktycznie to on wykonuje wszystkie funkcje, w przełączniku jest tylko mikroswitch do przełączania i dioda/diody rezerwy. Co do innych producentów się nie wypowiadam bo ich nie rozbierałem, więc nie wiem na pewno.