MotoNews.pl
  

Jaka chłodnica ?? [126]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, niedługo zmieniam u siebie silnik na 900... i chciałbym się dowiedzieć czy mozna założyć chłodnice z tyłu, czy to zdaje egzamin, czy w ogóle warto coś takiego zrobić i jaką zastosować?
Czy moze gra nie warta świeczki... i robić standardowo czyli chłodnice z przodu ?
  
 
Wiem ze w 1.0 przy zastosowaniu chłodnicy z tyłu silnik grzeje sie z powodu miedzy innymi braku miejsca co powoduje zła cyrkulacje powietrza...900 jest mniejsze ale uwazam ze nie ma co kombinowac bo chłodnica z przodu jest korzystniejsza poniewaz dodatkowo dociaza przód...ja mam chłodnice z polo I...z przodu oczywiscie i wszystko jest ok
  
 
mozesz dac z tylu ale musisz zrobic taki lapacz wiatru jak ma ten zielony z 900 gdzies sa foty w necie taki i w srodku w komorze odizolowac ja od silnka tzn zrobic jakas oslone z blachy i jakiegos izolatora i na wylot zrobic z tylu w klapie tak zeby powietrze wpadlao tym durzym otworem z boku szlo przez chlodnice i cieple wylatywalo tylem wtedy utworzy sie idealna cyrkulacja i nie powinna sie pzregrzewac bo z tego co wiem to nawet przy 900 z tylu sie nie wyrabia jak jest zle obieg powietrza zrobiony
  
 
Cytat:
2004-02-05 21:15:01, beneq pisze:
mozesz dac z tylu ale musisz zrobic taki lapacz wiatru jak ma ten zielony z 900 gdzies sa foty w necie taki i w srodku w komorze odizolowac ja od silnka tzn zrobic jakas oslone z blachy i jakiegos izolatora i na wylot zrobic z tylu w klapie tak zeby powietrze wpadlao tym durzym otworem z boku szlo przez chlodnice i cieple wylatywalo tylem wtedy utworzy sie idealna cyrkulacja i nie powinna sie pzregrzewac bo z tego co wiem to nawet przy 900 z tylu sie nie wyrabia jak jest zle obieg powietrza zrobiony



yyyy jasne...
w każdym razie dzięki za informacje...
jednak chłodnica będzie z przodu...
lepsze "łapanie" wiatru... będzie normalnie chłodziła.. a rury... no cóż... będą i takszły po stronie pasażera wiec mi nie będą przeszkadzać
  
 
W zupełności wystarczy nawet do 1.1 chłodnica z tyłu. Podstawowym błędem, jaki większość ludzi popełnia to to, że przepływ przez chłodnice robią w kierunku komory silnika. To błąd. Kiedy wentylator (wentylatory) zamontujesz tak, że będą wypychały powietrze z komory silnka będzie dobrze. Najlepszym przykładem takiego rozwiązania jest BIS, w którym nie sposób było zagotować silnik (chyba, ze uszczelka pod głowicą była wysadzona).
  
 
teraz to i tak juz za późno.. chłodnice bede miał zamontowaną z przodu... chyba tak będzide najlepiej, najlepsze chłodzenie i przy okazji mi przód dociąży...
Dzięki za info panowie !!
  
 
odkopałem trupa żeby nie zakładac nowego tematu
mam pytanie- jaką chłodnice założyć do SWAPA 900 z przodu,
chodzi mi o jakas mniejsza chłodnice o gabarytach tej z sc/cc900,
wiem ze podobne wymiary ma chłodnica z favoritki 1,3, ale slyszałem ze sc/cc 900 nie bardzo wyrabia sie z chłodzeniem, natomiast o favorit nie wiem nic za bardzo...
polonezowska jest duuuza i droga dlatego mysle nad jakas alternatywa...
podobna do SWPA koncepcje ukladu chlodzenia mialy skody 105/120?
niestety nie wiem jaka tam jest chłodnica

zalezy mi na tym by chłodnica była szeroka, ale niska. zamierzam zabudowac ją miedzy wzmocnionym i podwyższonym nieco zderzakiem z tworzywa, a pasem przednim, wlot na całej szerokości chłodnicy prawie, wentylatory 2 bylyby juz za pasem wyloty cieplego powietrza na masce.
Z jakiego samochdu by sie jeszcze nadawała?

  
 
ja w swoim swapie 10 lat temu miałem chlodnice od starego wartburga dwusuwa. Wchodzila idealnie i nie bylo problemow z chlodzeniem.
  
 
chło0dnica z uno jest dobra ale dość wysoka, HNT na chłodnicy nie oszczędzaj bo i tak swoje wydasz jaK wóz zgotujesz to bedzie do roboty uszczelka głowica pierścionki itd heh uwierz mi na słowo nie opłaci się oszczędzać na podstawach.
  
 
KAZA: oszczędność to tutaj 2 rzedna sprawa- najbardziej interesują mnie gabaryty
-a wiec z jakiego autka moge dopasc chłodnice nie wysoka i na szerokosc przedniego pasa a jednoczesnie wydajna?
-czy dodatkowa pompe obiegowa elektryczna warto zakładac? no i z czego mozna ja przeszczepic? (jazda w korku w upalne dni np) -jakie gabaryty ma chłodnica w skodzie 105? jest wieksza niz polonezowska?
ew. ta z wartburga choc watpie bym dostał taki wynalazek sprawny dzisiaj

  
 
Dlaczego kazdy za kazdym razem zadaje te same pytanie....Ciezko zajarzyć i przyjąć do wiadomosci z truckowskie sa stworzone do swapów? kazdy po koleji pyta......a ja tez niechcialem sluchac - kupilem najpierw z wartburga i 100 zl w plecy.
  
 
a ja smigalem na tej z seicento mpi i nie mialem problemów ani tyci tyci...
  
 
Ja zamontowałem z skody 105 i naprawde jestem zadowolony, nie mam problemów z przegrzewaniem, a co najwazniejsze niska cena
  
 
Cytat:
Pat_kdb
F&F MEMBER

126p 903 SPI
Bytom



Wysłany: 2006-07-12 16:36:35 Powiadom o tym poście ^

Dlaczego kazdy za kazdym razem zadaje te same pytanie....Ciezko zajarzyć i przyjąć do wiadomosci z truckowskie sa stworzone do swapów? kazdy po koleji pyta......a ja tez niechcialem sluchac - kupilem najpierw z wartburga i 100 zl w plecy.



heh Pat gdybyś czytał całość tematu a nie tylko tytuł postu to dowiedziałbyś się że ja wiem że polonez i truck sie nadają, tyle tylko że ja sie pytam tu czy ktoś moze eksperymentował z chłodnicą mniejszych gabarytów która daje rade obsłużyć SWAPA!

Kuner- no mnie by pasowała najbardziej właśnie sc chłodnica, jesli o wielkosc chodzi- a miałes na 2 wentylatorach?

danpan- jakiej wielkosci jest chłodnica ze 105? w stosunku do sc i poloneza?

  
 
przyjacielu ty moj.......TRUCK ew. wg. zoltara CYGARO. po roku jazdy z wsyztskim byly problemy ale nie z ukladem chlodzenia. Dzis sie nawet okazalo dlaczego silnik byl niedogrzany....bo termostat od Barta (defacto nowy) puszczal z byt szybko. Wlasnie wrocilem juz wtryskowa dziewiecsetka do domu i wychladza pieknie - nawet przy 140/h na trasie.
  
 
Chłodnica z skody nie należy do małych jednak pasuje idealnie w miejscu na koło zapasowe, poprostu tak jak by tam było jej miejsce po za tym zmiesciłem jeszcze wiatrak bez jakichkolwiek wycinek
  
 
mam chlodnice od skody 120 z wiatrakiem do oddania, ktora w swoim swapie 1.2 zmienilem na chlodnice od poldka bo sie grzal.
  
 
Jakie dokładnie wymiary ma chłodnica z poloneza , a jakie ze skody 120? (wys/szer/grubosc)
  
 
Cytat:
2006-07-13 17:12:15, wojtas7 pisze:
mam chlodnice od skody 120 z wiatrakiem do oddania, ktora w swoim swapie 1.2 zmienilem na chlodnice od poldka bo sie grzal.


To chyba wystarczy za wszystkie tlumaczenia. Po co neiktorzy sie kurcze jeszcze upieraja? Nie wiem czy jako pierwszy zastosowalem ta chlodnice w swoim swapie 4 i pol roku temu i zawsze sie sprawdzala, wiec po kiego grzyba kombinowac?
  
 
praktycznie kazda chlodnica da rade pod warunkiem ze bedzie na pokladzie nagrzewnica (to robi diametralna roznice i od razu ladnie temperaturki spadaja). za to oliwa grzeje sie okrutnie w katowaniu