Błąd immobilisera

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
cześć małe zapytanko czy ktoś może wie jak obejść immobiliser od pewnego czasu mam z nim problem a co za tym idzie nie odpala mi pompy paliwa i stoje do momentu aż zaskoczy i odblokuje mi wszystko
  
 
Hmmm myslisz, ze ktos Ci odpowie w watku publicznym??? To jak zostawic auto z kluczykami w srodku z dowodem rej. i karteczka BIERZ MNIE!!! Co do elektroniki i elektryki to sie da obejsc. Sam bylem swiadkiem jak magic elektryk odpalil nowego chryslera voyagera naszpikowanego elektronika, immobilajzerami i innymi autoalarmami otwierajac jedynie puche w silniku i podajac napiecia na 2 bezpieczniki.!!!
Pozdrawiam
PS. ZROBCIE CHOCIAZ WATEK KLUBOWY!!!
  
 
to jest zle sformuowane pytanie..nie chodzi chyba o to jak obejsc immo tylko jak sprawic zeby dzialal prawidlowo moze na poczatek sprawdz czy jest dobre polaczenie przy pierscieniu dookola bebenka stacyjki..nie rozbierales no ty czasem ostatnio kolumny kierownicy?
  
 
nic nie robiłem przy kolumnie kierowniczej po prostu od jakiegos czasu mój espero ma problem z odpalaniem . W aso. powiedzieli mi ze mam bład immo. i to on powoduje ze pompa nie odpala a poza tym stwierdzili jeszcze bład TPS czy ten błąd ma wpływ na rozruch silnika.
  
 
jesli twoj espero ma problem z odpalaniem to wcale nie musi znaczyc bledu immobilisera..podpieli ci skaner do kompa w ASO? sprawdz sam kody usterek..zeby oszczedzic ci szukania..po prawej stronie w nogach pasazera z przodu masz taka mala prostokatna zaslepke..zdejmij ja..powinno byc tam 14pinowe zlacze diagnostyczne..dwa rzedy po 7 pinow..wyjmij kluczyk ze stacyjki wez spinacz do papieru albo drucik i zlacz w dolnym rzedzie dwa piny ktore zaznaczam krzyzykiem..przekrec kluczyk az sie zapala wszystkie kontrolki ale nie odpalaj silnika..wlaczy sie wentylator a zolta kontrolka check bedzie mrugala..na jej podstawie odczytujesz kody usterek kazdy kod jest powtarzany trzykrotnie po kazdym kodzie nastepuje chyba 3sek przerwa..sposob odczytu jest nastepujacy..najpierw mignie ci raz 1sek przerwy i dwa migniecia 3 sek to oznacza 12 potem 3sek przerwy i to samo 3 razy to standardowy kod 12 ktory jest zawsze..dopiero po tych 3 sekwencjach zaczyna sie wlasciwy odczyt..odczytujesz tak ze najpierw pojawia sie cyfra dziesiatek kodu bledu (wartosc cyfry to ilosc migniec) potem sekunda przerwy i cyfra jednosci analogicznie potem 3 sekundy przerwy i powtorzenie tego kodu (3razy) i znow 3sek przerwy i nastepny blad...az wroci do kodu 12..odczytaj te swoje bledy i powiedz jakie ci sie wyswietlily..i bedziemy myslec

jak nie umiesz odczytac to wez komorke i nagraj filmik z tego mrugania

OOOOOOO
++OOOOO
  
 
dobra tak zrobie na razie dzięki jak sprawdze te kody to dam znać ale dopiero w poniedzialek sie za to wezne
  
 
Cytat:
2006-02-04 18:58:25, woyt pisze:
dobra tak zrobie na razie dzięki jak sprawdze te kody to dam znać ale dopiero w poniedzialek sie za to wezne

no mi tam sie nie spieszy ale jesli samochod ci zapala mimo ze z problemami to nie moze byc immobiliser bo wtedy nigdy by ci nie zapalal
  
 
Cytat:
2006-02-04 19:04:08, qbaj pisze:
no mi tam sie nie spieszy ale jesli samochod ci zapala mimo ze z problemami to nie moze byc immobiliser bo wtedy nigdy by ci nie zapalal


To fakt... ja mam drugi komplet kluczykow i nie sa zakodowane w immo i moge krecic do wyladowania akku
  
 
A czy komp nie zarejestruje bledu immobilisera w przypadku gdy dlugo mielimy rozrusznikiem bez efektu? Chodzi mi o przypadek w ktorym sam immobiliser jest sprawny tylko auto nie zapala z innej przyczyny?
  
 
Cytat:
2006-02-04 19:35:16, soop pisze:
A czy komp nie zarejestruje bledu immobilisera w przypadku gdy dlugo mielimy rozrusznikiem bez efektu? Chodzi mi o przypadek w ktorym sam immobiliser jest sprawny tylko auto nie zapala z innej przyczyny?



Chyba właśnie jest tak jak piszesz. Usterka może być gdzie indziej... Może np. pompa paliwa pada, jej przekaźnik, bezpiecznik, połączenia?

Słyszysz pompę paliwa po przekręceniu kluczyka? powinna bzykać przez 2 sek. po włączeniu zapłonu. Jeśli nic się nie dzieje to może rzeczywiście padł immobilizer, ale warto sprawdzić też elektrykę pompy.

Awaria immobilizera polega z reguły na uszkodzeniu wspomnianej cewki wokół stacyjki.
  
 
Właśnie, pompy paliwa w tym momencie nie słychać jak to ma miejsce przy sprawnym układzie.

[ wiadomość edytowana przez: -JACO- dnia 2006-02-05 15:59:25 ]
  
 
Jeśli Ci nie zależy na immobilizerze to możesz go obejść - poprowadzić zasilanie pompy paliwa osobnym połączeniem z obwodem "gorącym przy zapłonie" jak to mówią anglicy (hot on ignition )
Elektryk ci to zrobi za 20 zł jeśli sam sobie nie poradzisz.
  
 
Cytat:
2006-02-05 15:43:49, Robert_S pisze:
Jeśli Ci nie zależy na immobilizerze to możesz go obejść - poprowadzić zasilanie pompy paliwa osobnym połączeniem z obwodem "gorącym przy zapłonie" jak to mówią anglicy (hot on ignition ) Elektryk ci to zrobi za 20 zł jeśli sam sobie nie poradzisz.

no ale moze nie ma sensu wylewac dziecka z kapiela..moze warto sprawdzic ta cewke najpierw..np podmienic z innego esperaka
  
 
Cytat:
2006-02-04 18:00:22, qbaj pisze:
jesli twoj espero ma problem z odpalaniem to wcale nie musi znaczyc bledu immobilisera..podpieli ci skaner do kompa w ASO? sprawdz sam kody usterek..zeby oszczedzic ci szukania..po prawej stronie w nogach pasazera z przodu masz taka mala prostokatna zaslepke..zdejmij ja..powinno byc tam 14pinowe zlacze diagnostyczne..dwa rzedy po 7 pinow..wyjmij kluczyk ze stacyjki wez spinacz do papieru albo drucik i zlacz w dolnym rzedzie dwa piny ktore zaznaczam krzyzykiem..przekrec kluczyk az sie zapala wszystkie kontrolki ale nie odpalaj silnika..wlaczy sie wentylator a zolta kontrolka check bedzie mrugala..na jej podstawie odczytujesz kody usterek kazdy kod jest powtarzany trzykrotnie po kazdym kodzie nastepuje chyba 3sek przerwa..sposob odczytu jest nastepujacy..najpierw mignie ci raz 1sek przerwy i dwa migniecia 3 sek to oznacza 12 potem 3sek przerwy i to samo 3 razy to standardowy kod 12 ktory jest zawsze..dopiero po tych 3 sekwencjach zaczyna sie wlasciwy odczyt..odczytujesz tak ze najpierw pojawia sie cyfra dziesiatek kodu bledu (wartosc cyfry to ilosc migniec) potem sekunda przerwy i cyfra jednosci analogicznie potem 3 sekundy przerwy i powtorzenie tego kodu (3razy) i znow 3sek przerwy i nastepny blad...az wroci do kodu 12..odczytaj te swoje bledy i powiedz jakie ci sie wyswietlily..i bedziemy myslec jak nie umiesz odczytac to wez komorke i nagraj filmik z tego mrugania OOOOOOO ++OOOOO

wlasnie odczytalem kody bledow i ponownie jest blad immobilisera ale na razie problem znikl nie wiem na jak dlugo moze tylko do jutra ale teraz jest wszystko ok.
  
 
Cytat:
2006-02-05 19:31:01, woyt pisze:
wlasnie odczytalem kody bledow i ponownie jest blad immobilisera ale na razie problem znikl nie wiem na jak dlugo moze tylko do jutra ale teraz jest wszystko ok.

to skasuj bledy..zobaczymy na ile pomoze
  
 
Może wymiania cewki w immo pomoże...? W lanosie jak było upalnie pojawiał się identyczny problem.
  
 
Cytat:
2006-02-06 09:28:38, piotr_ek pisze:
Może wymiania cewki w immo pomoże...? W lanosie jak było upalnie pojawiał się identyczny problem.

no to wlasnie sugerowalem..podmienic cewke od kolegi i sprawdzic czy bedzie to samo gdzies wczesniej ktos potrzebowal taka cewke i nawet wrzucalem foto na forum
  
 
A czy po przełozeniu cewki nie dedziesz musiał kodowac kluczyka??
  
 
Cytat:
2006-02-06 16:28:20, marcin21100 pisze:
A czy po przełozeniu cewki nie dedziesz musiał kodowac kluczyka??

nie..cewka pelni funkcje przekaznika..a nie interpretuje kodu z kluczyka..
  
 
Cytat:
2006-02-06 18:26:34, qbaj pisze:
nie interpretuje kodu z kluczyka..



Dokładnie. I ta wredna cewka lubi jak jest zimno się kurczyć, a jak jest gorąco rozszerzać... jak to metal.