SWAP silnika 1.8 na 1.8 XR3i

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam przegladałem własnie tematy odnosnie swapów silnika , lecz nie do końca wszystko wiem chciał bym sie was poradzic . A wiec pzrzejde do rzeczy mam silnik 1.8 16V 105km, chce zrobic Swapa na 1.8 16V XR3i 130km .Czy sa jakies powazne problemy z monatarzem tego silnika oraz z podłonczeniem elektronki oraz mocowaniem silnika.Prosze was o rade pozdrawiam
  
 
nie znam sie ale chyba lepiej już 2.0 z RSka wsadzić.......
  
 
z tego co wiem to mozesz przerobic obecny silnik na 130km... z przekladka napewno nie bedzie problemu gdyz oba silniczki sa bardzo podobne
poszukaj na forum napewno cos znajdziesz o tym

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
aha, i zamieniajac 105 na 130 km napewno bedzie duzo mniej roboty niz przekladac silnik z RS'a... nie wspominajac o oplacalnosci... juz walkowane czesto na forum bylo

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
silniki z zewnatrz sa takie same roznice sa w "srodku"
wiec problemow ze cos nie pasuje nie powinno byc
  
 
a jak chłopaki jest z elektronika sa jakies problemy?
  
 
z tego co mi sie wydaje to elektronika jest ta sama... ale glowy sobie udac nie dam

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
skoro sa inne walki m.in. to i sterownik moze byc potrzebny od 130km
  
 
myślałem rózniez nad silnikiem RS2000 lecz nie zmiesciłbym sie w wydatkach narazie starczy mi XR3i poztym te silniki xr3i jak i ten mój obecny mozna niezle razsowac i bardzo zdatne sa na uturbianie
  
 
komp jest inny: wieksze wtryski i wycinka wyzej.
  
 
Cytat:
skoro sa inne walki m.in. to i sterownik moze byc potrzebny od 130km


komputer tez jest.. cały osprzet. W sumie boja sie najbardziej tej elektroniki az mnie ciarki przechodza na mysl o tym ze to mam podpiac.Szkoda ze nie znam nikogo kto by mi potpioł ta elektornikę i pomugł w zrobieniu swapa Piszcie jeszcze każda rada wasza jest cenna Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: MAJER dnia 2006-02-14 18:24:19 ]
  
 
i mam jeszcze jedno pytanko.Bo sie nieorjentuje w tych sparwach jesli wymienie silnik to musze wymienic dowód rejestracyjny na nowy,czy juz nie trzeba tak zrobic poniewaz silnik słyszłem ze taraz jest tylko czescia wymienna i nie trzeba wyrabiac nowy dokumentow.Jak to jest naprawde prosze o odpowiec na to pytanie.Zgóry dziekuje pozdrawiam
  
 
silnik traktujesz jako normalna czesc zamienna wiec nie trzeba zmieniac dowodu!! powodzenia ze swapem
  
 
tak jak pisze beniobb. Wszystko pozostaje takie samo, ponieważnie zmienia się pojemność silnika.

Jeśli chodzi o wydział komunikacji to nawet zmiana pojemności nie ma dla nich znaczenia. Problem pojawia isę w TU. Jeśli zwiększysz pojemnośc np z 1,6 na 2,0 to zmienia sie wysokośc składki ubezp. i jeśli dojdzie do jakiejś kolizji (nie daj Boziu wypadku) to nie dostaniesz nic. Tak jakbyś nie miał ubezpieczenia.

To tyle co ja wiem. Jesli się mylę to poprawcie mnie.
  
 
Jak chcesz robić SWAP'a, to wsadź 2.0. Jak chcesz 130kucy i mninimum kosztów, to zmień u siebie 3 elementy. Nie widzę potrzeby wymiany silnika. Wyminiasz kompa, wałki i coś tam jeszcze... musisz poszukać, pisałem już nie raz co trzeba, razem z oznaczeniami kompa 130KM. Nie będziesz miał np. natrysku na denka tłoków, al tak naprawdę nie będzie Ci to potrzebne do szczęścia. Silnik i tak nie jest specjalnie wysilony. Os ludzi, którzy to robili wiem za to, że musisz się liczyć z brakiem momentu przy niskich onbrotach. Coś zaczyna się dziać dopiero wyżej...