| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
szurmen Focus 1.8 TDDI Tarnów, Wieliczka | 2006-02-15 21:12:14 Takie pytanie...
Jakiś czas temu niechcąco zalałem wodą świece i ruszyłem w drogę. Przy każdym mocniejszym wciśnięciu gazu czułem mocne szarpnięcie i dośc głośny stuk. Po jakiś 30 km wyjąłem świece, wysuszyłem gniazda i było lepiej. Ale wydaje mi się, że od tego czasu essi jakby osłabł. Jak chce mocniej wcisnąc, to przeważnie pojawia się silne szarpnięcie (pojedyncze). To samo na zbyt niskich obrotach. Kiedyś przy zbyt niskich obrotach silnik szarpał kilkukrotnie (seria szarpnięc). Teraz szarpnie raz a mocniej, czemu towarzyszy dziwny stuk. Nie wiem,czy dobrze to opisałem, ale nie umiem lepiej. Proszę o radę, co to może byc i jak zaradzic. I czy moje odczucia, że essi osłabł są prawdziwe, czy tylko mi się wydaje, bo się przejąłem. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.... |
zetec Ford Escort Bolero2 ... Żywiec | 2006-02-15 21:16:52 To samo miałem takie same objawy wymieniłem kable wysokiego napięcia , świece i nic sie nie zmieniło okazało sie ze w paliwie było troche wody
|
szurmen Focus 1.8 TDDI Tarnów, Wieliczka | 2006-02-15 21:19:44 Dzięki, ZETEC.
Nie wiem, czy to woda w paliwie, bo jeżdżę na LPG. A do paliwa dolałem już tyle specyfików usuwających wodę (nie denaturaty, tylko sprawdzone, formowe), że chyba ani kropli tam nie ma... |
szurmen Focus 1.8 TDDI Tarnów, Wieliczka | 2006-02-15 22:04:50 Kurcze, nikt nie wie?!? No, nic, zajrzę jutro... |
matadorRS Opel Omega Wrocław | 2006-02-15 22:12:40 Ja mam tosamo. Auto szarpie i jechac nie chce. W piatek jade do magika co mi cala diagnostyke zrobi i zobaczymy co i jak ![]() |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-02-16 13:09:45 Kolejny post i kolejne objawy podobne do innych. Qrcze jak to jest, że objawy są podobne, a każdy inaczej je interpretuje?
Przeglądałem forum i widze kilka postów w których opisujecie bardzo podobne objawy nieprawidłowej pracy zimnego silnika w zakresie niskich obrotów (czasem ciepłego też). Ciężkie wkręcanie na obroty, spadek mocy itp. Mam ten sam problem i również zabierałem głos na forum. Zauważyłem również że problem ten dotyczy zupełnie różnych silników - 1,3 1,4 1,6 a nawet zetec. Hm.... Ciekawe. Jedni piszą kable, inni świece, jeszcze inni tłumik, katalizator, woda w paliwie, najróżniejsze czujniki. Co tak naprawde jest nie tak? Czy ktoś wkońcu trafnie zdiagnozuje usterkę? Bo tak naprawde to wydaje mi się że omimo całej gamy silników (wersji i pojemności) usterka jest jedna. Tylko gdzie? Myślę że trzeba by sie przyjrzeć jakie wspólne elementy łaczą różne typy silników. Wiadomo, że świece, kable, katalizator i tłumiki, ale nie sądze, że to będzie któryś z tych elementów. Bo nie chce mi się wierzyć, że z powodu wilgoci w powietrzu, mrozu, dziur na drodze nagle masowo zaczęły niedomagać silniki w tak wielu Escortach. Co o tym myślicie? |
szurmen Focus 1.8 TDDI Tarnów, Wieliczka | 2006-02-16 16:42:33 cóż... dzięki za odpowiedzi. Chyba pójdę w ślady matadora i udam się do magika po radę.
A kto wie, ROY, czy nie masz racji. Nie jestem aż takim specem żeby wiedziec, co wspólnego mają fordowskie silniki |
pucek2509 escort był, ale jest ... RYBNIK | 2006-02-16 17:15:39 a spróbujcie zrobić reset kompa...i zobaczcie czy problem mija...bo ja z tym problemem nieumiem sie uporać od 3 dni jak zaczoł topnieć śnieg a dziś padać deszcz i były kałuże, zrobiłem reset, szedł idealnie, obroty niespadały no idealka, dojechałem do centraum(6 km) w kałużach, deszczu i auto osłabło, zaczeło przerywać i coraz bardziej gasnać na wolnbych obrotach:/ albo któryś czujnik nielubi wody albo coś gdzieś nietak i mój komp dostaje do głowy:/
sprawdzcie czy wam pomoże reset i napiszcie bo może się to przydać... |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-02-16 22:34:54 Reset kompa to w ostatnim czasie robiłem kilka razy - to nic nie daje.
Jakaś przyczyna musi jednak być i to jest coś, co łączy różne silniki pod kątem sterowania, to jest jakiś zapchlony element który występuje we wszystkich wersjach silników, zarówno w 8V jak i w zetecach. Ja osobiście tak między nami mówiąc to obstawiam czujnik wyprzedzenia kąta zapłonu. Problem tylko w tym że tak naprawde to nie wiem który czujnik jest za tę funkcje odpowiedzialny, czy czujnik położenia wału, czy może wałka rozrządu? Choć wydaje mi się że te dwa wały są ze sobą połączone za pomocą paska rozrządu i ich położenie względem siebie jest zawsze takie samo. Ford jednak umieścił te dwa czujniki w jakimś celu - nie wiem tylko w jakim. Chyba po to żeby zwiększyć prawdopodobieństwo awarji jednego z nich. Pozdrawiam. |
matadorRS Opel Omega Wrocław | 2006-02-16 23:08:44 Ja wymienilem kable swiece i nic nie dalo. Jutro wymienie filtr powietrza tak prewencyjnie bo raczej to tez nic nie da. U mnie bedzie na 60% kopułka a pozostale 40% to jakis czujnik. Wole zawiesc do magika i dac mu 50zł i sprawdzi na 100% niz znowu wywalic 200zł na czesci i dalej zeby sie tak dzialo.
Diabelek a jesli twoj tak w deszczu i mokre dni to an 90% uklad zaplonowy. Jest tez mozliwosc ze gdzies zamaka instalacje elektryczna. Wiecie wszytko to jedno wiekie MOZE... |