Corolla 90r - problemy z cisniniem oleju w silniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
przez ostanie dwa tygodnie nie jezdziłem swoim samochodem. Dzis ja odpaliłem, pojechałem na stacje (ok5 km) zatankowałem i ruszajac ze stacji zapaliła mi sie kontrolka cisnienia oleju.Jak obroty silnika są wieksze niz 1000obr/min kontrolka gaśnie, ponizej 1000 obr/min kontrolka zaczyna się palić. Sprawdziłem poziom oleju był na min(auto bierze mi olej) uzupełniłem olej ale nic to nie zmieniło. Jezdze na oleju min 15W40. Nie jestem mechanikiem, nie znam, wiem ze kontrolka nie powinna sie swiecic. Moze ktos mi podpowie co sie dzieje (czy zbliza się remont silnika, a jesli tak to co trzeba robic w silniku). Bardzo prosze o szybką odpowiedz, jutro miałem jechac w trase 200km w jedna strone a teraz sie boje, jeszcze raz prosze o szybka odpowiedz.
  
 
Jeśli pali się kontrolka cisnienia pomimo dolania oleju to moze szwankowac pompa oleju albo silnik nie trzyma już kompresji, choć nie jestem pewny czy to może dać aż taki objaw że będzie się paliła ta lampka. W każdym razie na Twoim miejscu bałbym się jechaćw trasę z zapaloną tą lampką. Możesz zatrzeć silnik...
  
 
Możliwości jest kilka, ale w żadnym wypadku nie wybierałbym się z takim silnikiem w dłuższą trasę - grozi zatarciem jak pisał Pigletto.
Możliwe uszkodzenia to zaworek w pompie oleju, pompa oleju, panewki główne/korbowe - luzy, luzy na panewkach wałka(-ów? ) rozrządu i pewnie coś jeszcze by się znalazło.
Zacznij może od wymiany samego filtra oleju, on też ma wpływ na ciśnienie. Pozostałe rzeczy to droższa sprawa i zdecydowanie trudniejsza w diagnozie
Pozdro.