MotoNews.pl
  

Ile moze brac oleju eskort 1.6 litra gaznik na 1000km

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wymienilem olej w listopadzie i filtr .przejechalem 7500 tys .dolewki starcza mi do wymiany do 10 tys.ile jest norma na 1000tys brania oleju.
  
 
Jesli silnik jest sprawny jako tako to wg mnie 0,5 -1 litr od zmiany do zmiany moze byc.
Moj 1,6 od zmiany do zmiany bral 0,3-0,4.
  
 
polecam baniaczki 5 l;itrowe
jak 4ka ci nie wystarcza
  
 
super 4 starcza mi do wymiany .200gram dolewki na 7500tys.od trzech lat essi jest zasilany gazem .i ma przebieg 157 tys .motor zyleta
  
 
a ja nie dolewam nic, olej zmieniam co 15 tys. km, i nic nie dolewam, wymieniłem wcześniej uszczelniacze zaworów, uszczelniłem mise olejową, i zrobiłe mcały rozrzą - wałek, popychacze, pasek, napinacz... i od tego czasu jak wleje 3.6 litra oleju tak tyle jest cały czas...odpukać...
  
 
wlasnie ów uszczelniacze - mechanior powiedział mi , ze materiał "guma" uszczelniajacy traci z czasem swe włąsciwosci ( jak zimny to biezre olej jak cieply to nie)
u mnie finał 1 l na 10000 km
prazyjmuje to jako zadowalajżcy
wymiana tych uszczelniaczy to koszt ok 200 300 zł
a sam tego nie zrobie
wiec
------------------------------------------------------
nic to w porównaniu daichatsu kolegi ( silnik 1000cm) i za 100 zł beny bierze litr oleju
:L
przy okazji pozdrowienia dla kolegi który wie o co chodzi
  
 
co ma zimny do ciepłego ? jak bierze olej to cały czas, tylko jak zimny to kopci z rury a jak ciepły to nie widzisz bo sie zdąży olej spalić, a poza tym dlaczego mówisz że koszt wymiany uszczelniaczy to 300 pln ? same uszczelniacze do wydatek 20 pln, a wymienic to można na przykład na jakims spocie koszt - zgrzewka piwa
  
 
oj moze niedokladnie napisalem ..
facet mowił ze na trasie nie bierze bo sie rozgrzeje i lepiej uszczelnia ( wiadomo że cieply olej jest rzadszy i szybciej ucieknie) ale te uszczelniacze podobno rozgrzane są ok
a jak z rana jade 3 km - nie nagrzewa sie nawet do tem co by mozna spokojnie bez obae lpg wlaczyc - i po takim "krótkim miescie" cza dolewac
wiec jak to jest
a co do kosztów .. trzeba zdjac głowicei rozrząd do tego czy nie ?
  
 
Cytat:
2006-03-12 22:11:38, Lord_Darth_Vader pisze:
co ma zimny do ciepłego ? jak bierze olej to cały czas, tylko jak zimny to kopci z rury a jak ciepły to nie widzisz bo sie zdąży olej spalić, a poza tym dlaczego mówisz że koszt wymiany uszczelniaczy to 300 pln ? same uszczelniacze do wydatek 20 pln, a wymienic to można na przykład na jakims spocie koszt - zgrzewka piwa



ja myśle, że to moze mieć conieco do zeczy, bo jak jest zimo to guma twardnieje i robi się sztywna a tymsamyk gorzej przylega. Ale w sumie nie będę się upierał, bo żaden ze mnie znawca
  
 
no właśnie nie trzeba zdejmowac głowicy przynajmniej tak w moim jest
  
 
ja mam 1,6 16v i ajk to sie dowiedziałem na forum to ZETEC-E