[Łada 2107 1.3] Grubośc denka tłoka i komora spalania?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. mam do Was pare pytań, ale na pcozatek zadam dwa najbardziej mnie nurtujące. Jakiej grubości sa denka tłoków do Łady i jakiej firmy sa najwytrzymalsze (kute odpadaja bo kasa )? jaki jest ich koszt?

Druga sprawa jak tam ma sie komora spalania? Jest miejsce by ją powiekszyc?

Chodzi mi dokładnie o to bo msuze odprezyc silnik i zdecydownaie chetniej zrobiłbym to poprzez splanbowanie denek tłoków i powiekszenie komory spalania, gdyz dwie uszczelki to troche dla mnie taki temacik niepewny tymbardziej ze doładowanie nie bedzie małe
  
 
Czesc.
Tloki najlepsze sa Gorzyckie, z tych w dobrej cenie. Nawet NIE probuj sie pchac w berty wegierskie. Juz lepiej ruskie jak sie z gorzyc nie trafia.

Nie wiem jak bardzo bys odprezyc chcial silnik - stopien sprezania w ladzie nie jest w cale duzy.
Tloki ktore mialem wczesniej - z silnika 1.3 na pasku(berty co sie rozpadly), byly nieco nizsze niz te co mam teraz(gorzyce).
Grubosc moge zmierzyc - generalnie mysle ze mozna podlubac ostro w miescu kieszonek na zawory - a raczej mam tu na mysli ich obrysy.
Nie wiem czy silnik bedziesz wiercil=remont, bo mozna by sie pokusic o tloki z samary, ktore sa bardziej wklesle.
Jesli nie, mozesz wstawic tloki z niwy bodajze 1.6 lancuch(79mm) - srednica ta sama co w nominal 1.3 pasek, a maja centralne wglebienie duze.

No i to chyba tyle - tylko tloki te z niwy i z samary BYC moze tez, musial bys deczko podciac na zawory - albo prosic Bozie o nie zerwanie paska i nie przekombinowanie z rozrzadem(np w skutek zerwania zebow) aby kolizji nie bylo - wydaje mi sie- ale tylko wydaje, ze poki pasek sie nie urwie, rozrzad sie nie przestawi, to nie bedzie kolizji nawet na plaskich tlokach.

Polecal bym tloki z samary 82mm i zrobic szlif twojego bloku na nie, co prawda pojemnosc wzrosnie, ale to chyba +, ale chyba te wlasnie tloki maja najbardziej wklesle denka = najwieksze odprezenie.

AHA!!! Przeciez w katalogu Mahle sa wszystkie wymiary tloka - tam znajdziesz odpowiedz na pytanie o grubosc tloka - tez sie tym interesowalem, choc w druga strone bo chcialem wpuszczac tlok do glowicy(najpierw planujac blok, a poniej na polowie srednicy tloka) lecz odradzono mi to dla tego ze moze sie przepalic szybko.
Oczywiscie kazdy tlok z innej fabryki jest innym tlokiem pomimo ze do tego samego silnika -patrz nizsze wegierskie i wyzsze gorzyckie - niby pare mm, ale tu pare mm robi OGROMNA roznice.

A katalog Mahle znajdziesz na stronie producenta - w wersji en.

  
 
Cytat:
2006-02-28 20:24:48, Krzysztof-Fleszer pisze:
Czesc. Tloki najlepsze sa Gorzyckie, z tych w dobrej cenie. Nawet NIE probuj sie pchac w berty wegierskie. Juz lepiej ruskie jak sie z gorzyc nie trafia. Nie wiem jak bardzo bys odprezyc chcial silnik - stopien sprezania w ladzie nie jest w cale duzy.


Myslałem na 8 góra 8,5 a ile ma seryjnie?

Cytat:
Nie wiem czy silnik bedziesz wiercil=remont, bo mozna by sie pokusic o tloki z samary, ktore sa bardziej wklesle. Jesli nie, mozesz wstawic tloki z niwy bodajze 1.6 lancuch(79mm) - srednica ta sama co w nominal 1.3 pasek, a maja centralne wglebienie duze. No i to chyba tyle - tylko tloki te z niwy i z samary BYC moze tez, musial bys deczko podciac na zawory - albo prosic Bozie o nie zerwanie paska i nie przekombinowanie z rozrzadem(np w skutek zerwania zebow) aby kolizji nie bylo - wydaje mi sie- ale tylko wydaje, ze poki pasek sie nie urwie, rozrzad sie nie przestawi, to nie bedzie kolizji nawet na plaskich tlokach. Polecal bym tloki z samary 82mm i zrobic szlif twojego bloku na nie, co prawda pojemnosc wzrosnie, ale to chyba +, ale chyba te wlasnie tloki maja najbardziej wklesle denka = najwieksze odprezenie.


hmmm... Z tym rozwiertem dałes mi do myslenia. .w sumie robiłbym i tak odrazu remont.

Cytat:
AHA!!! Przeciez w katalogu Mahle sa wszystkie wymiary tloka - tam znajdziesz odpowiedz na pytanie o grubosc tloka - tez sie tym interesowalem, choc w druga strone bo chcialem wpuszczac tlok do glowicy(najpierw planujac blok, a poniej na polowie srednicy tloka) lecz odradzono mi to dla tego ze moze sie przepalic szybko. Oczywiscie kazdy tlok z innej fabryki jest innym tlokiem pomimo ze do tego samego silnika -patrz nizsze wegierskie i wyzsze gorzyckie - niby pare mm, ale tu pare mm robi OGROMNA roznice. A katalog Mahle znajdziesz na stronie producenta - w wersji en.


Pracuje w hurtowni czesci motoryzacyjnych i na Mhale mam spoore rabaty wiec zaraz jutro jak bede w pracy wygdybam sobie ich wymiary.. poprostu teraz sobie gdybam troche w główce ze moznaby tak uturbic ten silniczek skoro turbinka jest, intercooler kosztuje nie dużo a ja lubie grzebanie... hmm...


Co do rozwiertu.. jaka jest średnica cylindra i na ile mozna wiercic bez nowych tulej? Czy mozna blok rozwiercic i wieksze tuleje wsadzic?

Oczywiscie chwilowo chce tylko uzyskac informacje czy w ogóle jest wykonalne to co chciałbym zrobic
  
 
Stopień sprężania seryjnie to 8,5:1 a w 1.7i chyba ciut więcej
  
 
top wychodzi na to ze bez odprezania mozna zaryzykwoac...
  
 
Sporo odpreżysz przez powiekszenie komory spalania. Zarówno "wgłąb" jak i "wszerz" (przyłożysz do głowicy uszczelke, to zobaczysz o co chodzi). Po obróbce "wszerz" przy zaworach polepszy sie napełnianie cylindrów. Ja tak mam i wymiatam wszystkie Łady w LKP
Sprzedałbym Ci swoja obrobioną głowicę, ale mam obniżoną o 2 mm, więc żadnego pożytku z niej mieć nie bedziesz.


-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
Mozna zaryzykowac do serii turbine - widzialem juz takie lady.
Ale to raczej tylko na soft sie nadaje, choc i tak mocy bedzie od cholery(jakies +40 koni).
Srednica cylindra w 1300 pasek =79mm i mozna ja spokojnie powiekszyc o 3 mm(rozwierca sie blok-nie ma tulei no chyba ze ktos je wstawil przed toba), czyli wychodzi 82 czyli tloki samarowe ktore do tego sa wklesle bardziej i sie odperezyc powinien(choc zwiekszajac srednice, doprezysz silnik deko, bo wiecej zamkniesz do tej samej komory spalania w glowicy- ZAKLADAJAC ze tloki z blokiem bedziesz mial na rowno(wysokosc tloka w TDC=wysokosci bloku).
Musisz natomiast posprawdzac wysokosci tlokow samara-klasyk wydaje mi sie ze sa takei same.

Ja mysle ze wstawil bym gaznik od turbo auta, turbine-byle nie dokrecac zaworu za bardzo , intercooler, i pojezdzil, az sie nie rozsypie a pozniej ewentualnie przemyslal bym temat.
  
 
Cytat:
2006-02-28 23:53:51, Krzysztof-Fleszer pisze:
Ja mysle ze wstawil bym gaznik od turbo auta, turbine-byle nie dokrecac zaworu za bardzo , intercooler, i pojezdzil, az sie nie rozsypie a pozniej ewentualnie przemyslal bym temat.


Gaźnik wysokociśnieniowy obowiazkowo tylko jest to śliski temat gdyz taki ods R5 lub od Uno T to troche ciezki do zdobycia ale może damy rade Przez chwile była opcja wtrysku ale szybko ten temat wyszedł z głowy...

Intercooler to nie droga sprawa, kolejna opcja to elektryczna pompka paliwa co by waszki nie zabrakło...

Mysle ze najpierw złozyłbym na seryjnym totalnie silniku, załozył maszybke do robienia "haaapsss" wraz z gaźnikiem i IC a potem czekał az sie zakatuje. Jak sie zakatuje to wtedy remoncik plus cos pokombinujemy...