MotoNews.pl
  

Temperatura silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie,przy ktorym położeniu wskazówki wskaźnika temperatury silnika powinien włączyć sie w Espero 2,0l wiatrak chłodnicy. Bo juz chwile jeżdze tym autem, wskazówka idzie (tzn.znacznie przekracza połowę skali)wysoko a wiatrak i tak sie nie włącza. Z góry dzięki za odpowiedź.
  
 
Około 2/3 skali. Z tym że wiatrak ma dwie prędkości, na pierwszej wogóle go nie słychać. U siebie nigdy go jeszcze nie słyszałem, ale po otwarciu maski widać, że czasem pracuje. To nie jest polonez czy seicento, że jak sie włącza wiatrak, to odrazu słychać go wszędzie nawet przy włączonym radiu. Jeśli wskazówka nie wchodzi na czerwone pole to nie ma sie czego bać.


-----------------
czasem tu zaglądam

[ wiadomość edytowana przez: Adam4302 dnia 2006-02-18 18:59:47 ]
  
 
nalezy zaznaczyc ze sa dwa czujniki - jeden do kompa a drugi na tablice stad mozesz miec ten drugi uszkodzony i pokazuje zawyzona temperature a silnik ma temperaturke normalna... roznie bywa.
  
 
Cytat:
2006-02-18 20:49:02, Cwikus pisze:
nalezy zaznaczyc ze sa dwa czujniki - jeden do kompa a drugi na tablice stad mozesz miec ten drugi uszkodzony i pokazuje zawyzona temperature a silnik ma temperaturke normalna... roznie bywa.


A jest jakis "domowy" sposób na sprawdzenie czy którys z czujników nie jest walnięty?
  
 
Jedna uwaga-jeżeli masz klimę,to zwróć uwagę,że chłodnica wody jest zasłonięta przez skraplacz.Jeżeli byłby padnięty czujnik od wentylatora,to przy zbyt wysokiej temperaturze silnika od razu zapaliłby się CHECK.
A bawiąc się w niektórych klubowych kolegów-jak drażni cię zbyt wysoka pozycja wskazówki temperatury to odłącz kabelek od wskaźnika
  
 
Ja w 2,0 też ciągle przekraczałem połowe wskaźnika i powiem Wam że to nie jest normalne.

Okazało się że chłodnica nie była już w pełni drożna.

W sprawnym układzie chłodzenia (jak w Rolce) wskazówka nie odchyla się nawet o milimetr od środkowego położenia, niezależnie czy klima jest włączona czy jest upał czy mróz.
  
 
Cytat:
2006-02-19 13:57:36, -JACO- pisze:
Ja w 2,0 też ciągle przekraczałem połowe wskaźnika i powiem Wam że to nie jest normalne. Okazało się że chłodnica nie była już w pełni drożna. W sprawnym układzie chłodzenia (jak w Rolce) wskazówka nie odchyla się nawet o milimetr od środkowego położenia, niezależnie czy klima jest włączona czy jest upał czy mróz.


To jest normalne, nawet w nowym espero. A to że właśnie Ci sie wskazówka nie przesuwa to jest nienormalne, przecież fizycznie temperatura cieczy musi sie zmieniać, nie ma bata, że jeśli silnik jest mocno obciążony na niskich obrotach, a więc gdy ciecz jest pompowana wolniej, to logiczne jest że będzie miała wyższą temperaturę, niz gdy silnik jest prawie nie obciązony, na wyższych obrotach.Tak samo jak stoisz w korku, i nie ma przepływu powietrza, a więc chłodnica nie moze oddać takiej ilości ciepła jaka jest potrzebna, temperatura wzrasta więc włącza sie wentylator. Jakby było tak jak piszesz to wentylator byłby niepotrzebny, a z jakiegoś powodu on tam jest i sie włącza

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Dzięki za pomoc. Spróbuje go troche "przypiłować" na biegach zeby silnik sie mocno zagrzał i będę obserwował czy włączy sie wiatrak jak nie to trzeba będzie szukać co się zepsuło
  
 
Cytat:
2006-02-19 16:52:32, Dug-i pisze:
Dzięki za pomoc. Spróbuje go troche "przypiłować" na biegach zeby silnik sie mocno zagrzał i będę obserwował czy włączy sie wiatrak jak nie to trzeba będzie szukać co się zepsuło


Nie masz co go piłować, zostaw go poprostu na kilka - kilkanascie minut na biegu jałowym, i juz sie powinien włączyć wiatrak.

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Witam,

W moim Espero 1.5GLX przy normalnej eksploatacji wskazówka nie przekracza 1/3 skali. Tylko w upał ponad 30 stopni Celsjusza, stojąc w korku temperatura zaczyna przekraczać 1/2 skali i włącza się po chwili wentylator.

W zimę wskazówka na 1/3 skali powoduje w efekcie niedogrzewanie wnętrza samchodu.

Termostat jest nowy i sprawny, więc co jest nie tak?
pzdr
Adam
  
 
nie wiadomo czy jest aktycznie niedogrzany silnik czy czujnik na desce zle pokazuje..potrzeba by do kompa podpiac to raz a dwa to byc moze masz zapowietrzony uklad..albo cos nie tak z nagrzewnica
  
 
eeee tam, w Poldku też mi wskaźnik stał na środku (milczcie zboki) i ruszał się +/-1mm. po tym jak osiągnął optymalna temperaturę.

Wszystko zależy od wydajności układu chłodzenia i sprawności termostatu.
  
 
Cytat:
2006-02-19 21:53:37, -JACO- pisze:
eeee tam, w Poldku też mi wskaźnik stał na środku (milczcie zboki) i ruszał się +/-1mm.


To dobrze, że sie ruszał, bo nie ma nic gorszego od tego jak stoi i sie nie rusza

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Pojeździłem troche po miescie i temperatura utrzymuje sie w okolicach połowy wskaźnika wiec wszystko w jest porządku Niestety pojawił się w moim aucie kolejny problem, który opisuje na forum.
Dzięki za pomoc!