Obudowa filtra powietrza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Serwus.

dzisiaj w mojej 2107 wiekopomnego odkrycia dokonałem.
rzecz pewnie dla was prozaiczna-dla mnie nowa- na tej rurze.co nią powietrze jest zasysane do filtra powietrza jest takie kwadratowe "pudełko" a na tymże "pudełku" taka malutka wajcha i cosik na radziecku napisane.
Rozumuje sobie,że to jakies ustawienie odniośnie zima/lato i tu pytanie-jak powinienem ustawić -max na dół,po środku czy do góry???

Drugie pytanko- zasoniłem sobie dzisiaj połowe chłodnicy odpowiednio przyciętą tekturą,po to ponoć sie szybciej w zimie nagrzewa.
I zdziwiłem sie bardzo,bo normalnie wskazówkę wskażnika temperatury miałem na środku(jak sie silnik zagrzał),a teraz wychyla sie o połowe mniej- tak 1/4 skali.A chyba powinien sie bardziej nagrzewać,a nie mniej Nie wiem co o tym sądzić-moze to wina temperatury,bo dzisiaj ostro mrozik trzymał i silnik sie nie zdąrzt nagrzać.
Co o tym sądzicie???
  
 
ten piedolnik to do ustawiania skad zasysa powietrze zza akumulatora lub znad kolektora (hot<->cold) tam jest napisane pewnie na zieme znad kolektora ustawiasz a na lato zza akumulatora

a bedzie sie mozniej grzała jak własnie przestawisz tej cwancyk na filtrze
  
 
co do tej magicznej wajchy to powinienes dac teoretycznie do gory, wtedy zasloni dolot zimnego i bedzie ciagle przez rure z nad kolektora cieple powietrze. pisze teoretycznie bo w zime niby powinno sie tak robic.
ja mam w ładnej gaz i jestem zdania (nie tylko z gazem tak jest ale i z benzyna) ze cieple powietrze gorzej miesza sie z mieszanka i nie mam tej rury odchodzacej z filtra nad kolektor i ciagnie mi z tamtad powietrze zimne, a nie ciagnie przez ten otwor skierowany do przodu bo jak masz LPG w samochodzie to ped powietrza wpycha powietrze do gardzieli i przez to wytwarza sie tam mniejsze podcisnienie i gaz jest zle zasysany przez silnik.
kurde niejasno to napisalem ale chodzi o to ze w zime powinienes miec do gory a w lato na bok/dol. ale ja tak nie mam

a co do tej tektury to mozna to tak wyjasnic ze fuck-tycznie nie zdazyl sie nagrzac lub moze wiatrak wdmuchiwal powietrze i odbijal od tej tektury, nie wiem, ciezko wyczuc. wedlug mnie te wszystkie tektury to jakas pomylka, nie dosc ze moze sie to zapalic to przeciez gdy ma sie sprawny termostat to sie super szybko nagrzewa i cale tektury sa zbedne.

czekam tez na odpowiedzi od innych bo sam jestem ciekaw jakie inni maja zdanie na ten temat
  
 
Witam
Co do przełącznika na filtrze, wajcha w dół, wtedy pobiera ciepłe powietrze znad kolektora wydechowego, dobrze jest jak jest załozona taka gietka rura, wtedy rzeczywiście silnik szybciej się podgrzewa zimą, wajach w górę(poziomo), wtedy powietrze pobierane jest zimne z króćca..
Co do przysłąniania chłodnicy, raczej sprawdż czy działa poprawnie termostat, jak działa wtedy niepotrzeben jest przysłanianie chłodnicy, ponieważ sprawny termostat wyłącza obieg chłodnicy w z cyklu rogrzewania silnika
  
 
Panowie ta wajch jest równolegle do płytki ograniczajacej dopływ powietrza do gaznika i jezeli jest poziomo do afaltu to jest zasysane powietrze za akumulatora jezeli obrócimy o 90 stopni i wajcha bedzie pionowo do asfaltu to wtedy ciagnie powietrze z nad kolektora.A jak dalej nie kumasz to zdejmij rure te co idzie za akumulator i wzrokowo sobie obczaisz
  
 
Cytat:
2005-12-02 22:37:40, krzychuk pisze:
.A jak dalej nie kumasz to zdejmij rure te co idzie za akumulator i wzrokowo sobie obczaisz

ten piedolnik tez da sie stargac

  
 
Serwus.
Odświeżę troche stary temat.

Przy jakiej temperaturze otoczenia przełączacie tą wajhe na obudowie hot/cold???

mam LPG i jeżdziłem calą zimę na "hot"(powietrze znad kolektora- taka aluminiowp-papierowa rura).

Ale teraz przy szukaniu tego tematu znalazłem na forum informacje,że jak sie ma LPG, to lepiej cały czas mieć ustawione na "cold", tak,żeby łapało powietrze znad akumulatora.

Prawda to????W zimie też???

Pozdrawiam.
  
 
ja zawsze jezdzilem na cold. Podobno zimne jest gestsze, czyli lepiej dla spalania. W ogole nie mialem tej rory znad wydechu.
  
 
Tak jak Adasco pisze...