MotoNews.pl
4 Modyfikacje ekstremalne a prawo ? (16435/0) - PT
  

Modyfikacje ekstremalne a prawo ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie mam pytanie:
Jak sie maja modyfikacje ekstremalne, na przklad instalacje nitro i turbo do polskiego prawa ? czy na przyklad na przegladzie technicznym przejdzie instalacja nitro i butla z gazem N2O w bagazniku?

Jak sie mja sprawy z turbo ? czy taka modyfikacja w samochodach ktore nie maja jej fabvrycznie jes problemem dla przejsca pozytywnie przegladu technicznego ?

Wytlumaczcie mi sczegolnei sprawe z nitro bo to jest w zasgu moich mozliwosci finansowych interesuje mnie czy po zalozeniu nie bede mial zadnych problemow z prawem, czyli policja i technikami.
  
 
Nie. Jeżeli produkty mają znak B.

Dobrze Wiesz, jak w Polsce jest respektowane prawo.

Zresztą nie ma zakazu zmian, które polepszają charakterystykę silnika.

Do nitro nikt nie powinien mieć zastrzeżeń. Oczywiście jeżeli będzie zamontowana w sposób profesjonalny.

Większy problem to wytrzymałość silnika na takim dopale. W Twoim przypadku w grę wchodzi tylko dysza 35 km.
  
 
Ja chcialbym dopał nitro ograniczyć do 25% - 30% nei wiecej czyli wystardczy mi ten najmnieszy zestaw NX za 1599 albo zestaw mneisjzy od Grabowksiego za 2199 zl
ale zastanwaim sie jak to bedzie jelsi chodzi o prawo
  
 
Cytat:
2003-05-17 13:28:04, Lasombra pisze:
Ja chcialbym dopał nitro ograniczyć do 25% - 30% nei wiecej czyli wystardczy mi ten najmnieszy zestaw NX za 1599 albo zestaw mneisjzy od Grabowksiego za 2199 zl
ale zastanwaim sie jak to bedzie jelsi chodzi o prawo




A gdzie jest tak tani NX ???
  
 
prosze bardzo:
http://allegro.pl/show_item.php?item=13140701

http://allegro.pl/show_item.php?item=13140464

http://allegro.pl/show_item.php?item=13140702

http://allegro.pl/show_item.php?item=13140699

ceny zaczynaja sie od 1599 za najrostszy zestaw wreszcie nitro trafia pod strzechy i walsnei tkai mlay zsetawik badz nitro GMS chce sobie zakupuic w wakacje
  
 
Ten najtańszy starczy tylko na niecałe 6-7 wyścigów (malutka butla). Co kosztuje jakieś 40 zł

A sprzedaje je Kajman. Właściciel ponad 300 konnego Corrado
  
 
hmm nie wiem jak z turbo ale z tego co sie orientuje to nitro JEST ZABRONIONE nie chce mi sie teraz szukac odpowiednich przepisow..ale na 90% to jest nielegalne i tlumaczenie sobie tym ze przeciez mnostwo zakladow to montuje to zaden argument..a zreszta co za problem Lasombra podjec na pierwsza lepsza stacje diagnostyczna i zapytaj..tam chyba najlepiej cie poinformuja
  
 
Lasombra, kiedyś na tym Allegro się przejedziesz.
Instalacja Nitro za niecałe 2000 zł. jest dość podejrzana Wyłącznym oficjalnym dystrybutorem NX- a na Polskę jest firma Forti Tuning & Power, Sławka Fastyna (Fuzzy- ego) i Marka (RT Viper). Ci, którzy byli w Modlinie, wiedzą zapewno o kogo chodzi. Wszystkie pozostałe osoby bądź firmy zajmujące się dystybują jakichkolwiek akcesoriów tejże firmy mają ją właśnie z tego źródła.
Nie wiem, dlaczego Kajman sprzedaje to tak tanio, ale mogę się popytać. W każdym razie, jeśli to nowa instalka, to dużo na tym interesie nie zarabia ))
Poza tym pakowanie Nitro do seryjnego silnika Espero nie ma większego sensu, bo np. pierścionki długo Ci nie pociągną. Poza tym są to już spore przeciążenia dla ukł. korbowo - tłokowego.
Moda w Polsce na nitro jest wogóle bardzo zabawna. Ludzie naoglądali się jednego filmu, montują podtlenek i uważają, że jak to przejdzie w stanach to i u nas bez problemu. A prawda jest niestety troszkę inna.
  
 
Wydaje mi sie, że prosciej jest załozyć turbo (ale nie w jakiejść firmie tuningowej za worek pieniędzy) - po pierwsze polskie przepisy nie odnoszą się do tego tematu (te same silniki są z turbo i bez - zarówno benzynowe jak i diesle i zakłądanie turbin jest dość powszechne, a na przeglądzie nikogo to nie interesuje - jeśli spełnia normy czystosci spalin i nie przekracza głośnosci). Po drugie istnieje cały sprawdzony osprzet do silnika 2,0 turbo poniewaz opel robił taką wersje - trzeba poprostu ograbić w niemczech taki egzemplarz na szrocie. Z nitro jest problem bezpieczeństwa - jest to wysokociśnieniowa instalacja gazowa która w razie wypadku stanowi poważne zagrozenie (większe niż lpg - podtlenek azotu jest uznawany za trucizne ponieważ jest narkotykiem) i dlatego jest zabroniona.
  
 
Ziaja - Silnik C20LE i C20LET
Bo o takich silnikach piszesz sa ZUPELNIE innymi silnikami.

W silnikach OPLA jest zupelnie inne oprzyrzadowanie. Komputer, wiazka elektryczna, czujniki (niektorych w Espero nie ma - np czujnik przeplywu powietrza).
Silnik C20LET jest wykonany z silnika C20NE zas protoplasta C20NE byl silnik C18NE.

Wydawaloby sie ze najlepszym rozwiazaniem byloby dla silnikow 1.8 przewiercenie ich na 2.0 co tak naprawde jest najwiekszym bledem. Bloki silnikow 2.0 i 1.8 sa niby podobne ale...
- maja rozne kanaly chlodzeniowe
- maja roznej grobosci plaszcz
- maja inne uklady korbowodowe
to podstawowe roznice - spojrzysz do katalogu zobaczysz ze roznia sie jeszcze kilkoma drobiazgami.

Silnik C20LET byl robiony od samego poczatku i nie ma nic wspolnego z silnikiem C20LE.
Oznaczenia GM - LE czy NE mowia o stopniu sprezania w silniku.
Bledem jest kojarzenie tych silnikow.
Rzeczywiscie nie ma problemu z przekladka tego silnika do Espero - pasuje bez wiekszych problemow (nawet mam mozliwosci kupna takiego C20LET) ale trzeba wymienic cala wiazke elektryczna.
Poniewaz orginalna klima w Espero jest w tak dzikim miejscu nie jestem przekonany czy nie bylo by z tym klopotu.

Tak wiec zakladajac silnik C20LET i tak trzeba bedzie sie udac do WK UM i pogadac z Pania Kazimiera
  
 
P.S
Co do zakladania turbo...

Moim zdaniem jak juz zakladac TURBO to tylko sprawne, atestowane i w pelne.
Sa tak naprawde rozne instalacje, i tak jak to pisales za worek pieniedzy, to niestety te spelniaja swoja role.
Nie sztuka wydac 4 tys na "turbo" ktore nic nam nie da albo bardzo malo.
Turbo musi miec uklad sprezania, bo inaczej sie nie wyrobi (tak tak Macieku GT policzylem to teraz juz wiem dlaczego).

Espero nie ma silnikow w ktorych mozna by bylo robic tzw tunning ekstrymalny. Mozna sie bawic, np tak jak Maciek GT, ale jest to jedynie "namiastka" tego co mozna zrobic z silnikami, i traktujmy to jako hobby.
Z Espero nie da sie zrobic siedmiosekundowca.
Pogodzcie sie z tym
  
 
Nie da się na naszych silnikach

Ale Let + Nitro
  
 
NOX i TURBO ???
Malo ktory silnik by to wytrzymal
  
 
kiedys w GT opisywali takiego Lanosa
  
 
Każdy silnik nadaje się do ekstremalnego tuningu - tylko różne silniki wymagają różnych nakładów (szczególnie finansowych). Skoro da się wsadzić turbo z R5 (garett T1) do cc900 (z bardzo pozytywnym skutkiem) czy z R11 do poloneza 1.4 (rover - też ciekawe efekty) za kwote poniżej 3kzł to czasem warto poeksperymentować - trzeba sobie uświadomić fakt, że espero to nie drogi nowy samochód za 100 tysięcy tylko już nieco leciwy produkt upadającej koreańskiej firmy poskłądany z oplowskich zapasów (w tym momencie wiem, że mnie inni zjedza - ale taka jest prawda) i ładowanie w niego pakietów tuningowych od "znanych firm" według mnie mija się z celem - mozna osiągnąc lepsze efekty za mniejsze pieniądze - tylko trzeba włożyc troche własnej pracy.
Co do kosztów turbo homemede:
Turbina po regeneracji kosztuje ok 1000-1200 zł (wytrzymuje 200kkm, niewiele mniej niż nowa - sprawdzone organoleptycznie u znajomych)
trzebaby poszukać stosownego osprzętu z opli (opel jest bardzo konserwatywny jeśli chodzi o konstrukcje silników - tam wszystko "z czegoś" się wywodzi i jest szeroko kompatybilne) - wydaje mi sie, że przy odpowiednim dogadaniu z "importerem" zamkneło by się to w kwocie 2kzł
i zrobić eksperyment - jak sie uda to inni mają otwartą droge i gotowy przepis - a jak nie to osprzęt na allegro i wracamy do oryginału - jesteśmy w plecy kilka weekendów, pare zarwanych nocy, do 500zł (kupno - sprzedaz) i bogatsi w doświadczenie co i jak należało zrobic.
Prawda jest taka, że z roku na rok espero tanieje, i coraz więcej będzie egzemplarzy szrotowych - wiec nawet jeśli sie uda cos popsuć to można to tanio naprawic.

PS - wiem, ze moja opinia jest dośc kontrowersyjna, że inni mają nieco inne podejście do tuningu, ale poprostu takie jest moje osobiste zdanie
  
 
BLUZNIERCA
  
 
a wedlug mnie Ziaja ma racje, co tu duzo urywac...

Ciekaw ejstem jakie sa potrzebne elementy zestawu Turbo ?
wiem to szalone nigdy sie nei podeje ale jestem ciekaw w ilu tys. zl mozna sie zmiescic i jak bardzo zdziera z ludzi Grabowski
  
 
Cytat:
2003-05-21 14:38:40, Lasombra pisze:
a wedlug mnie Ziaja ma racje, co tu duzo urywac...

Ciekaw ejstem jakie sa potrzebne elementy zestawu Turbo ?
wiem to szalone nigdy sie nei podeje ale jestem ciekaw w ilu tys. zl mozna sie zmiescic i jak bardzo zdziera z ludzi Grabowski




Dużo nie zarabia.

Lecz te jego turbo to padaczka...

W lepszych autach zupełnie nie ma sensu pakować się w jego instalacje... Powód prosty. Montaż i błędy jakie popełnia.
  
 
Z wymaganych elementów potrzebne jest (na podstawie doświadczeń znajomych i wywiadu technicznego na zlotach):
- turbosprężarka - regenerowana kosztuje 1000-1200 i jest na nią rok gwarancji - znajomi zakładali takie do cc i jeden do korsy (rozmawiałem też z gościem z polonezem 1,4) i wszyscy twierdzą, że niema problemów. Podejrzewam, że grabowski i inni też nie montują nowych turbin.
- kolektory dolotowy i wydechowy - powinny pasować z turbo silników opla - mimo nieco zmodyfikowanych konstrukcji sam sposób mocowania kolektorów prawdopodobnie nie uległ wielkiej zmianie - trza coś pomierzyć i dopasować i zobaczyć. Najważniejsze, zeby pasował kolektor wydechowy - bo dolotowe sie robi w polsce na zamówienie za dosć rozsądne pieniądze.
- osprzęt wtryskowy wraz z komputerem - jw
kolektory, osprzęt itp nalezałoby znaleźć na niemieckim szrocie - jak ktoś ma znajomego "importera" lub pojedzie sam na "polowanie" to koszty powinny wyjść niewielkie. Do tego należy doliczyć troche roboty (jak własnej to gratis). Ogólnie cienkolowcy zamykają się w 3k zł czasem nawet mniej (do sportinga wchodzi pełna instalacja z punto gt z turbiną garrett t2 mimo, ze to niby zupełnie inne silniki)
Ogólnie w europie używane są turbiny firmy garrett (napewno w grupie fiata, renault, citroenach, peugeotach, VWgroup - trzebaby popytać jak w oplach) i w sumie jest tylko kilka modeli do benzynowych silnikó więc kompatybilnośc powinna być dość szeroka.
  
 
az mi sie wierzyc nie chce ze to takie proste

troche to przerazajace jak bardzo moga z nas zdzierac Panowie w stylu Grabowskeigo i innych... ale ocz taki swiat