[126] przeszczep obrotka od DF"a

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dziadek przed oddaniem swojego DF'a na złom - wymontował mi obrotka (kwadratowy ze skala do 7,5 tys obr/min)

Przerobiłem go (tzn. dolutowałem drugiego kondziora 220 nF czy uF - nie pamiętam - identycznego jak był tam orginalnie, podpiąłem go dziś na próbę (na kabel pomiędzy cewką a aparatem, masa na blok silnika a 12v z tylnego światła... ) aż sam się zdziwiłem, że działa... miodzio...

Rozgryzając dziś wszystkie możliwe patenty na jego montaż zdecydowałem, że wepcham go w miejsce prawej kratki wentylacyjnej... i w związku z tym mam kilka pytań...

Czy da się w jakiś sposób wymontować samą kratkę bez ramki i czy obrotek się w nią zmieści? Bo na jakiś zdjęciach widziałem, że ludzie mają poprostu uciętą ramkę do tego manipulatora (okno/kabina) i zastanawiam się czy to z lenistwa czy poprostu nie wlezie inaczej obrotek...

Pytanie drugie:
Wydaje mi się, że najlepszą koncepcją było by poprowadzenie kabla do cewki przez tunel środkowy ale nie mam zielonego pojęcia jak puścić kabel przewodami wentylacyjnymi (jest tam chyba mieszacz...) nigdy tego nie rozbierałem i nie mam pojęcia jak to tam wszystko wygląda...

Trzecia sprawa:
jak resztę przewodów (masa, 12v + kabelki od oświetlenia obrotka) wypuścić do bagażnika? Po raz kolejny kłania się nieznajomość przewodów wentylacyjnych... :/ Może ma ktoś jakiś schemacik tego lub mógłby chociaż wykonać odręczny rysunek? Byłbym bardzo wdzięczny...

I sprawa czwarta...
Jak wogóle dobrać się do tej cholernej kratki wentylacyjnej i ramki? Próbowałem ją dzisiaj delikatnie wyciągnąć śrubokrętem ale nic z tego nie wyszło... Nie jest ona może przypadkiem przykręcona od strony bagażnika? Przy świetle zapalniczki nic w bagażniku nie udało mi się dojrzeć...

To chyba było by na tyle...
Oczywiście zaznaczę, że szukałem w wyszukiwarce a jedyne informacje które znalazłem to który kabel podpiąć do czego, a to już wiem
  
 
Kradke wymontujesz najlepiej rozwalając ja bo w końcu juz tam będzie obrotek wiec po co sie z tym cackać

Kabel przeciągnij tam gdzie jest cała instalacja czyli po lewej stronie pod dywanikami przy progu. ciężko nie załważyć

Mase złap gdzie kolwiek, np przy klaksonie albo czymś takim co ma srubke, plusa daj pod 2 bezpiecznik, obrotek będzie chodzić wtedy gdy włączysz stacyjke, do oświetlenia potrzegbujesz osobną mase (przynajmniej u mnie tak musiało być) a plus od oświetlenia pod bezpiecznik od postojówek chyba 7 czyli 2 od kabiny

kratke zadewastuj i wywal w kawałkach
  
 
Witam. Mam zalozony obrotek w prawej kratce. Jesli jeszcze tego nie zrobiles to odradzam. Poprostu w czasie gdy trzyma sie prawa reke na kierownicy, zaslania ona obrotek .Ale jezeli nadal chcesz to zrobic to aby wymontowac kratke nalezy podwazyc w czterech miejscach plastikowe zatrzaski tej konsolki w ktorej sa dwie kratki. Nastepnie gdy juz mamy wyjętą tą cześć z kratkami demontaz kratki jest prosty (sam bedziesz wiedzial co zrobic). Niestety gdy chcesz wsadzic obrotek w tej bialej obudowie nalezy ten plastik troszke rozpilowac gdzieniegdzie wyciąć bo nie wejdzie obrotek. No i mozesz zapomniec o nadmuchu przez kratki.
  
 
Cytat:
2006-02-23 22:28:55, piot21 pisze:
(...) Poprostu w czasie gdy trzyma sie prawa reke na kierownicy, zaslania ona obrotek (...)


Ja śmigam w 95% po mieście i w tych warunkach moja ręka praktycznie zawsze jest na lewarku... więc to mi nie przeszkadza...


Cytat:
2006-02-23 22:28:55, piot21 pisze:
(...) No i mozesz zapomniec o nadmuchu przez kratki (...)


nie mam wogóle dmuchawy


Cytat:
2006-02-23 22:12:02, try3ek pisze:
(...) Kabel przeciągnij tam gdzie jest cała instalacja czyli po lewej stronie pod dywanikami przy progu. ciężko nie załważyć (...)



Nie chce mi się Wydaje mi się, że wygodniej będzie kabel puścić tunelem, później przy rozruszniku a na koniec obwinąć go wogół wiązki w komorze silnika... tak żeby nie był luźny i nie usmażył się na wydechu...


A macie panowie jeszcze koncepcje na inne miejsca montażu obrotka? Dodam, że chciałbym żeby był w miarę możliwości zabudowany - tak żeby nie kusił amatorów cudzej własności i żeby niewidoczna była plontanina kabli wychodząca z obrotka?
  
 
Cytat:
2006-02-24 08:00:28, dyzio pisze:
A macie panowie jeszcze koncepcje na inne miejsca montażu obrotka? Dodam, że chciałbym żeby był w miarę możliwości zabudowany - tak żeby nie kusił amatorów cudzej własności i żeby niewidoczna była plontanina kabli wychodząca z obrotka?



ja mam bajerancko zabudowany wszystko widać, niczym sobie nie zasłaniam




Sorki za wielkośc ale nie chce mi sie zmniejszać
  
 
Cytat:
2006-02-24 09:12:26, bizer_trikolor pisze:
ja mam bajerancko zabudowany wszystko widać, niczym sobie nie zasłaniam



No niezły czad yyyyyy...a co to jest to czerwone ?? Sziftlajt ??
Pozdro. P.
  
 
to jest lamka, która pokazuje czy występuje ruch bajgulujący czy jeszcze nie

cisnienie oleju
  
 
mmm miodzio

poprosiłbym jednak o jakieś patenty w seryjnym wnętrzu
  
 
montuj w kratce jak chcesz miec zabudowane. niektorzy kombinowali w zegarach FLa montaz, tam gdzie masz ten samochodzik namalowany. Sa jednak opinie, iż beda zaklocenia - dwa ustroje obok siebie ( wskaznik paliwa) moznaby o jakims ekranie pomyslec.
pozdro.
  
 
Kupujesz jogurt naturalny najlepiej danona bo dobry może być też smakowy ale wtedy widać jaki piłes robisz u dołu dziurke na kable, przycinasz trochę u góry rant. przykrecasz blachowkrętem do tapicerki wkładasz w to obrotek i zabespieczasz to wszystko taśma izolacyjną i jak sie patrzy
  
 
Cytat:
2006-02-24 11:14:03, cypherius pisze:
...Sa jednak opinie, iż beda zaklocenia - dwa ustroje obok siebie ( wskaznik paliwa) moznaby o jakims ekranie pomyslec...



Sam chcialem umiescic obrotek od DF w zegarach FL i moge potwierdzić że zaklócenia są bardzo duże. Pole magnetyczne obrotka niekorzystnie wplywa na wskaznik paliwa . Probowalem robic ekran ze zlotka od czekolady, nawet z olowiu, ale poleglem
Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: piot21 dnia 2006-02-24 21:18:50 ]
  
 
Cytat:
2006-02-24 17:10:35, CEHU pisze:
Kupujesz jogurt naturalny najlepiej danona bo dobry może być też smakowy ale wtedy widać jaki piłes robisz u dołu dziurke na kable, przycinasz trochę u góry rant. przykrecasz blachowkrętem do tapicerki wkładasz w to obrotek i zabespieczasz to wszystko taśma izolacyjną i jak sie patrzy



taaa świetny patent na jogurcik
  
 
i jaki tani






  
 
a nie moze byc puszka od piwa ? obrotek od DFa wlozylem w obudowe zegarow z chromowana obwodka, wycialem na prawo od kratki otwor i obrotek wyglada miodzio. Rejser z Plocka tak ma.
  
 
na puszke od piwa to dobry patent bo łatwo można mase poprowadzić




  
 
Witam!
JAk podłaczyć zwykły obrotomierz w elegancie?
Eleganta z 96r. (ale to chyab nie ma znaczenia) obrotomierz dedykowany do fiata 126p z 3 kabelkami:
czarny, czerwony i niebieski. w starych kaszlach było jeden do + drugi do - a trzeci do cewki, no dobra ale ten nie ma cewki lub jest inna.
Wieć prosze napiszcie gdzie ten trzeci kabelek mam podpiac??
  
 
Kabel podłącz pod cewke. Tam będzie szary kabelek, wpinasz się pod szary i powinno banglać.
  
 
Cytat:
2006-02-25 14:17:17, cypherius pisze:
a nie moze byc puszka od piwa ? obrotek od DFa wlozylem w obudowe zegarow z chromowana obwodka, wycialem na prawo od kratki otwor i obrotek wyglada miodzio. Rejser z Plocka tak ma.



Mmmm... tak umieszczony obrotek chyba najbardziej by mi pasował

tylko psiakrew nie mam czym i gdzie sobie takiej dziury wyciąć :/
  
 
Słyszałeś o wiertarce i pilniku?
  
 
słyszałem... ale ciągnąć z 9 piętra kabel do wiertarki i rozbebeszać auto pod blokiem? Niewykonalne...