MotoNews.pl
  

Zerwanie umowy w plusgsm...moze ktos pomoze w tym horrorze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam sobie aktywacje w plusgsm, lezy praktycznie nieuzywana, kiedys ja wzialem bo byl fajny telefon...
no i umowa konczy mi sie 24lutego, no to poszedlem sobie do salonu zeby zerwac, a oni mi tam ze moge dopiero 30dni przed koncem, a termin rozwiazania umowy to 30dni od pierwszego dnia nastepnego cyklu rozliczeniowego po ktorym wplynela rezygnacja...czyli jakby nie patrzec zloze 24stycznia najwczesniej, a oni nalicza 30dni od 24lutego no i bede im musial 50zl za kolejny miesiac lezenia karty sim na polce placic bo karte wylacza dopiero 24marca.
ktos moze wie jak to zrobic zeby wylaczyli mi karte 24lutego?moze jakis rzecznik konsumentow czy cos...niby 50zl to nie majatek ale zdraznili mnie bo umow podpisywalem na 24miesiece a nie 25...
dzieki
  
 
Jezeli chcesz sie procesowac...

Podpisales taka umowe, a nie inna, wiec wyraziles zgode na warunki w niej zawarte. Bez procesu sie nie obejdzie, a wynik jest imho watpliwy. Trzeba czytac wczesniej umowe, albo brac poprawke na to, ze operator moze chciec zatrzymac Cie chwile dluzej
  
 
Dokładnie jest tak samo z kartami płatniczymi i kredytowymi. Jak 30 dni przed koncem umowy nie dasz wypowiedzenia to przedłużają automatycznie.

Z ubezpieczeniem auta też (OC).

  
 
Pracuję w Salonie Firmowym Orange, ale zasady mamy bardzo podobne. Umowę podpisujesz na czas określony 24 m-cy, ale na umowie (czy w regulaminie) pisze, że jeśli z niej nie zrezygnujesz , umowa przekształca się na czas nieokreślony. Firma czeka na ruch z Twojej strony-albo przedłużenie, albo rezygnacja.Wszyscy to oszuści

Jeśli okres rozliczeniowy masz 24, to składając wypowiedzenie przed 24 stycznia, 23 lutego powinieneś mieć wyłączony telefon. Musi minąć pełen okres rozliczeniowy. Za okres od 24 stycznia do 24 lutego abonamentu nie powinieneś płacić, gdyż ten płaci się z góry.

Tak jest u nas, ale działamy podobnie więc myślę ,że na 99% w Plusie też tak jest
  
 
przeczytalem uwaznie to co napisales..i chyba zle interpretujesz to co sam napisales

masz prawo rozwiazac umowe najwczesniej na 30dni przed jej uplywem..a rozwiazanie umowy nastepuje 30 dni po wplynieciu pisma..wniosek prosty..przed 24 stycznia dostarczasz dokument i od 24 stycznia za 30 dni rozwiazuja ci umowe..czyli wlasnie 24 lutego

nie myl dwoch rzeczy..pismo o rozwiazaniu umowy mozesz im dostarczyc juz dzis..ale wejdzie ono w zycie dopiero pierwszego dnia nastepnego okresu rozliczeniowego..z terminem 30dniowym..akurat stycznie ma 31 dni wiec 23 lutego nastapi rozwiazanie umowy

nawiasem mowiac..trzeba se bylo telefon na raty kupic w sklepie a nie u operatora skoro kupiles telefon bez checi uzywania karty sim..czyli defacto przez 24 miesiace splaciles im 1200zl..watpie zeby telefon jaki dostales byl wart wiecej

mowie oczywiscie o sytuacji ktora opisujesz tzn ze nie uzywasz tego nru

przyokazji..basiu..mialas mi napisac cos o samsungu z300 swego czasu siakies ogolne wrazenia opinie itp

[ wiadomość edytowana przez: qbaj dnia 2006-01-16 22:00:06 ]
  
 
O mamo zapomniałam Dam Ci znać jutro, specjalnie go przestudiuje
  
 
Polkomtel ...czyli Plus zmienił od 01 stycznia 2006 jednostronnie regulamin o świadczeniu usług ....super maleńkim druczkiem była dołączona taka adnotacja do każdego rachunku:

....."W przypadku braku akceptacji zmian w regulaminie przysługuje Państwu prawo do wypowiedzenia umowy , a Polkomtel SA nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze"....

Powodzenia !
  
 
qbaj:
niestety dobrze interpretuje, umowe moge wypowiedzic dopiero 24stycznia, wtedy mam juz nowy okres rozliczeniowy, czyli oni zewa 30dni po pierwszym dniu nastepnego cyklu rozliczeniowego
basis:
niestety to nie jest takie proste, bo wymowienie moge najwczesniej zlozyc 30dni przed koncem umowy, czyli najwczesniej 24
trudno
przemecze te 50zl,ale bede pamietal jakie z nich cwaniaki, a co do oplacalnosci to byla jakas promocja ze przez pierwszy rok mialem abonament 10zltakze mi sie oplacilo....
  
 
Cytat:
2006-01-16 22:29:12, bogdan1 pisze:
Polkomtel ...czyli Plus zmienił od 01 stycznia 2006 jednostronnie regulamin o świadczeniu usług ....super maleńkim druczkiem była dołączona taka adnotacja do każdego rachunku: ....."W przypadku braku akceptacji zmian w regulaminie przysługuje Państwu prawo do wypowiedzenia umowy , a Polkomtel SA nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze".... Powodzenia !


to nie jest takie proste, bo teoretycznie podpisujesz umowe z plusem na czas nieokreslony, a obowiazuje Cie regulamin promocji, co nie zmienia faktu ze sad przyzna Ci racje
  
 
Cytat:
2006-01-16 22:32:34, iampinki pisze:
qbaj: niestety dobrze interpretuje, umowe moge wypowiedzic dopiero 24stycznia, wtedy mam juz nowy okres rozliczeniowy, czyli oni zewa 30dni po pierwszym dniu nastepnego cyklu rozliczeniowego basis: niestety to nie jest takie proste, bo wymowienie moge najwczesniej zlozyc 30dni przed koncem umowy, czyli najwczesniej 24 trudno przemecze te 50zl,ale bede pamietal jakie z nich cwaniaki, a co do oplacalnosci to byla jakas promocja ze przez pierwszy rok mialem abonament 10zltakze mi sie oplacilo....



mylisz sie

cytuje regulamin:

Cytat:
§ 16 Rozwiązanie umowy

1. Abonent może rozwiązać umowę za pisemnym wypowiedzeniem. Okres wypowiedzenia wynosi 30 dni i liczony jest od pierwszego dnia okresu rozliczeniowego następującego po okresie rozliczeniowym, w którym złożono wypowiedzenie umowy. Za dzień złożenia wypowiedzenia umowy przyjmuje się dzień złożenia w punkcie sprzedaży (obsługi) wypowiedzenia umowy lub dzień nadania do Działu Obsługi Klienta POLKOMTEL listu poleconego, zawierającego wypowiedzenie umowy. Umowa ulega rozwiązaniu z upływem okresu wypowiedzenia.



oznacza to ni mniej ni wiecej ze mozesz zlozyc wypowiedzenie jutro rano..zacznie ono obowiazywac 24 stycznia a 23 marca nastapi formalne rozwiazanie umowy

to sa warunki ogolne rozwiazywania umowy..jesli takie rozwiazanie umowy nastepuje przed okresem okreslonym w umowie to jest naliczana kara umowna..ale w twoim przypadku nie ma o tym mowy bo dokladnie co do dnia wywiazesz sie ze swojego zobowiazania

i bardzo cie prosze..nie dyskutuj po prostu zloz u nich jaknajszybciej na pismie wypowiedzenie umowy..ide o zaklad ze nie zaplacisz za okres rozliczeniowy po 24 lutego
  
 
1. Umowa jest zawarta na czas nieokreślony, jednakże Klient zakupując aktywację zobowiązał się nie rozwiązywać jej przed upływem 24 miesięcy.

2. Wypowiedzenie, jako oświadczenie woli można złożyć na 30 dni przed datą zakończenia okresu karencji umowy, czyli w Twoim przypadku 24 stycznia. Polkomtel nie stosuje filozofii okresu rozliczeniowego tak jak to robi PTC, czy PTK.

3. Złożenie oświadczenia przed tą datą nawet z zakreśleniem innego bardziej odległego terminu będzie skutkowało naliczeniem kary określonej regulaminem promocji. Dlaczego? Bo 30 dni ma 30 dni. Nie jest użyte określenie "z co najmniej 30 dniowym", tylko zakreślony konkretny przedział czasowy wyrażony liczbą 30.

4. Zmiana regulaminu i cennika (zgodnie z prawem telekomunikacyjnym -PT) faktycznie uprawnia każdego klienta do rezygnacji z usług operatora bez prawa do roszczenia odszkodowawczego. Należy jednak zaznaczyć, że operator sprzedał komuś aktywację i udzielił rabatu, zwrotu którego może się domagać. Regulamin promocji w stosunku do regulaminu świadczenia usług stanowi "lex specjalis" i nie podlega obostrzeniom prawa PT, gdyż PT mówi tylko o regulaminie świadczenia usług. Strony wzajemnie w regulaminie promocji określiły ryczałtową kwotę za udzielenie takiego rabatu i jest ona uwidoczniona pod określeniem "kara umowna". Polkomtel skutecznie egzekwuje tą karę i wygrywa wszystkie sprawy w sądach.

5. Trudno kogoś nazwać naciągaczem za egzekwowanie umowy. Umów należy przestrzegać, a Polkomtel przez okres umowy był gotowy i świadczył cały czas umówione usługi, sprzedał telefon po obniżonej cenie i rzetelnie wywiązywał się ze swoich powinności.
  
 
mozesz opublikowac tresc takiej umowy? jest ona standardowa wiec to nie bedzie zlamanie zadnej tajemnicy chyba..chetnie bym przeczytal co ludzie w plusie podpisuja po za tym z tego co piszesz nie wynika w koncu jasno czy z konstrukcji umowy wynika de facto ze nie ma technicznej mozliwosci rozwiazania umowy w taki sposob zeby trwala ona rowno 24 miesiace
  
 
Sorka...
Ale co to był za telefon? 24 miesiące po 50 zeta to daje 1200, a z tego co piszesz to karta na półce leżała. No i rozumię, że zdjąłeś mu Simlocka, czyli że straciłeś na niego gwarancję.
P.S.
Żeby zachować 30 dniowy termin wypowiedzenia umowy zawartej 24 stycznia, należało to zrobić do 24 grudnia, w wypadku gdy 24 jest początkiem okresu rozliczeniowego, a okres rozliczeniowy wybierałeś przy podpisywaniu umowy zdaje się.
  
 
Plus o tyle idzie na reke, że potrafią skrócic okres wypowiedzenia po ustaniu umowy. Tak wiec nie koniecznie bedziesz czekal 30 dni jesli umowa juz wygasła. W umowie o ile pamietam jest 30 dni ale od daty wypowiedzenia i nie wczesniej jak 30 dni przed kocem upływu tych 24 miesięcy. wiec jesli minęło 23 miesiące to mozesz isc do najbliższego salonu z umową i ją rozwiązać.
spiszą pare danych od ciebie i musza to wysłac do centrali. A z doswiadczenia wiem ze w "budkach" z ko mórkami niewiele sie znają na umowach i działaniu centrali, na infolini zresztą też.
  
 
Cytat:
2006-01-17 08:05:29, czytom pisze:
Sorka... Ale co to był za telefon? 24 miesiące po 50 zeta to daje 1200, a z tego co piszesz to karta na półce leżała. No i rozumię, że zdjąłeś mu Simlocka, czyli że straciłeś na niego gwarancję. P.S. Żeby zachować 30 dniowy termin wypowiedzenia umowy zawartej 24 stycznia, należało to zrobić do 24 grudnia, w wypadku gdy 24 jest początkiem okresu rozliczeniowego, a okres rozliczeniowy wybierałeś przy podpisywaniu umowy zdaje się.



czytom..no iampiki chyba napisal ze umowa wygasa 24lutego czyli podpisal ja 24 lutego czyli jaknajbardziej we wlasciwym momencie sie zainteresowal i tak jak pisze maltoron..pelno jest niekompetencji u operatorow dlatego nie wierze caly czas w to ze nie bedzie mozna legalnie zakonczyc wpolpracy z plusem 24lutego
  
 
qbaj ma rację....
Czym innym jest rozwiązanie umowy, a czym innym sama czynność złożenia wypowiedzenia, skutkująca rozwiązaniem z upływem określonego czasu. Zobowiązałeś się, że nie rozwiążesz umowy przed upływem roku od jej zawarcia, a nie, że nie złożysz w tym okresie wypowiedzenia ze skutkiem na koniec jej obowiązywania. Anyway, żeby rozwiązać umowę dokładnie 24 lutego musisz złożyć wypowiedzenie przed 24 stycznia, a kary z tego tytułu nie mają prawa naliczyć żadnej, bo rozwiązujesz z dniem 24 lutego - nie wcześniej, a kara jest naliczana za wcześniejsze rozwiązanie (nie złożenie wypowiedzenia). Zgodnie z regulaminem - to co zacytował qbaj nie ma mowy o tym, że wypowiedzenie można złożyć równo, czy najwcześniej na 30 dni przed końcem obowiązywania umowy. Składaj więc wypowiedzenie natychmiast i luz.


[ wiadomość edytowana przez: Walus dnia 2006-01-17 15:11:45 ]
  
 
Cytat:
5. Trudno kogoś nazwać naciągaczem za egzekwowanie umowy. Umów należy przestrzegać, a Polkomtel przez okres umowy był gotowy i świadczył cały czas umówione usługi, sprzedał telefon po obniżonej cenie i rzetelnie wywiązywał się ze swoich powinności





AnJay ale mnie rozbawiłeś Piszesz, jakbyś conajmniej był Prezesem Polkomtelu i to była Twoja "dziecinka" Wszyscy dobrze wiemy, jak każdy operator wywiązuje się w 100% ze swoich powinności. U każdego operatora znajdziesz conajmniej 30% niezadowolonych klientów-słusznie bądź nie. Sama dla jednego z nich pracuję od paru lat, ale w życiu nie mogłabym napisać ,że operatorzy są uczciwi i w pełni wywiązują sie ze swoich obowiązków

W każdym bądź razie, wracając do tematu, jak najbardziej można złożyć wypowiedzenie przed 24 stycznia i mają obowiązek przyjąć takowe od Ciebie. Rozmawiałam ze znajomym z Plusa, powiedział, że robią problemy, a tak defacto można złożyć wcześniej. Byłby problem gdybyś złożył wypowiedzenie przed 24 grudnia,nawet 23 bo wtedy są przed Tobą jeszcze 2 pełne okresy rozliczeniowe. Ale składając wypowiedzenie przed 24 stycznia z dniem 23 lutego zostaje wyłączony telefon

  
 
Widzisz Basis, pracowałem dla Plus Gsm przez 5 lat na samym początku jego działalności, wiele funkcjonujących rozwiązań w zakresie standardów obsługi Klienta, prawa, walki z hurnem i fraudami jest wypracowane przez zespół z którym współpracowałem.

Jest bardzo prosta zasada. Jeśli Klient nie składa reklamacji, to problem nie istnieje. Ludzie nie mają tendencji płacenia za coś czego nie dostają.

BTW, zgodnie z moją wiedzą wypowiedzenie złożone przed terminem 30 dni do końca okresu karencji przyjmą i naliczą karę. Miałem kiedyś takie fajne stanowisko biura prawnego Polkomtel, ale przy formacie poleciało w kosmos.
  
 
AnJay - próbowac naliczyć karę to sobie każdy może, ale to tylko straszenie i "pobożne życzenia" pracowników, bo wytłumacz mi za co?
Bo tak jak pisałem - nigdzie w regulaminie ani w umowie klient nie zobowiązał się, że nie złoży wypowiedzenia przed upływem 12 miesięcy, tylko że nie rozwiąże przed tym terminem umowy. I za to jest przewidziana kara. Nie za łożenie wypowiedzenia ze skutkiem na ostatni dzień trwania umowy.
Jesli regulamin jest tak skonstruowany, że żeby umowa wygasła z czasem jej obowiązywania trzeba złożyć wypowiedzenie, a jego termin upływa w 30 dni po kolejnym okresie rozliczeniowym to nie ma innej możliwości niż złożyć je na ponad 30 dni przed upływem czasu na jkai zawarto umowę. Inaczej zawsze umowa na czas określony przekształcałaby się w umowę na czas nieokreślony, bo nie byłoby możliwości jej wypowiedzenia. A to już jest konstrukcja niezgodna z prawem.
  
 
1. Polkomtel zawiera umowy na czas nieoznaczony od zawsze.

2. Nigdzie nie jest użyte sformułowanie "za co najmniej 30 dniowym okresem wypowiedzenia", nie można więc złożyć wypowiedzenia w dowolnym terminie tylko na max trzydzieści dni przed ukończeniem okresu karencji. Idąc Twoim tokiem rozumowania można było złożyć wypowiedzenie w dniu podpisania umowy, ale zakreślić, że wypowiada się ją z takim, to a takim dniem. W regulaminie promocji jest wyraźny zapis, że Klient nie doprowadzi do rozwiązania umowy przed okresem 24 miesięcy licząc od daty jej zawarcia, a wczytując się w treść regulaminu usług nie znajdziesz żadnego zapisu delegującego do zakreślania dowolnych terminów wypowiedzenia.

3. Z mojej wiedzy i praktyki orzeczniczej w sprawach wytoczonych przez Polkomtel wynika, że ludzie przegrywają sprawy i płacą kary nawet za jeden dzień zbędnego pośpiechu.

4. Należy pamiętać, że każdy musi zachować należytą staranność, obowiązuje ona obie strony umowy, także Klienta.

5. Nie napisałem, że pracowałem w Polkomtel, tylko dla Polkomtel.

6. Uwierz mi regulaminy pisze sztab prawników-praktyków, i naprawdę wygrywają sprawy hurtowo, bo sami dyktują warunki gry.