| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
leeyo1976 Omega A racibórz | 2005-09-25 23:24:00 Omega z ANGLII czy warto przerabiać????
Witam! Ceny omegi w anglii sa na tyle atrakcyjne ze zastanawiam sie nad kupnem takiej sztuki
Z tego co juz sie zorientowalem roboty troche jest: -wymiana kokpitu -wymiana maglownicy wraz z przekładnią kierowniczą -wymiana reflektorów -przełozenie serwa ...tyle wiem! Nie wiem na 100% czy jest tak jak pisza na necie - czyli wszystkie otwory i mocowania pod wersje europejską! Może ktoś ma doświadczenie i napisze. Co z elektryką? trzeba zmieniać instalację? Będę wdzięczny za wszystkie sugestie! Oczywiście nie interesuje mnie przekładanie tego w jakimś serwisie - chcę to zrobić sam! Pozdrowienia |
sss25 Opel Senator B Świdnica/Plymouth | 2005-09-25 23:34:10 było ostatnio w Auto Świecie albo Motorze.może poszukaj w ich archiwach bo dokładnie nie pamietam.opisali tam na jakie problemy można sie natknąć i na co zwrócić uwage |
leeyo1976 Omega A racibórz | 2005-09-25 23:55:00 Biznes nie wiem skąd masz informacje o cięciu i spawaniu - podobno większość modeli aut ma zaślepki - choćby pod układ kierowniczy. Co do elektryki też nie widzę problemu - przecież przedłużyć wiązkę z kablami to nie problem, ale może są jakieś inne pułapki!
I jeszcze jedno - jak nie jesteście czegoś pewni to nie piszcie bo znowu się okaże że wszystko jest gdzieś podsłyszane! Interesują mnie tylko sprawdzone rzeczy a nie ogólniki że będzie się lało i przeciekało! Ja to będę robił i raczej nie planuję fuszerki
|
leeyo1976 Omega A racibórz | 2005-09-26 08:05:47 Omenator - w Anglii nie kupisz omegi A - to za stare auto!
Mam na myśli omegę B rok 99 - to się opłaca kupić! |
PEPE 3,2V6 TORUŃ | 2005-09-26 09:49:34 przeróbka B wiąże się z koniecznością wymiany ściany grodziowej.
A sciana w B jest przykręcona na dwie duze sruby i wklejana specjalną masą. Trzeba ją wyciąć jak szybe w samochodzie. Sciana jest niesymetryczna więc nie istnieją otwory technologiczne z prawej i lewej strony. Do przespawania jest część osłony filtra zasysanego do kabiny,ponieważ łączy śćianę z kielichem do którego jest przyspawana. Przekładnia kompletna z częścią drążków do wymiany. Do układu kierowniczego niezbedne bendą tez wsporniki kolumny kierowniczej ,które znajduja się pod kokpitem. Otworu do mocowania przekładni w podłużnicy istnieją na prawej i lewej podłużnicy .Do wsporników też. Kompletna konsola wraz z nagrzewnicą do wymiany. Tunel srodkowy z lewarkiem chyba zostaje. Jest jeszcze wiele innych drobnych spraw jak lampy ,wkłady lusterek,czy sterowanie elektryką lusterek. Nawet wykładzina i maty głuszace kierowcy i pasażera są różne . Co do instalacji to chyba można by tylko przedłużyć. Przewody chamulcowe też są inne . Serwo i pompa chamulcowa myślę że tylko do przełożenia. A więc jest tak że samo nadwozie jest takie same i posiada wszystkie otwory i inne elementy słuzace do mocowania osprzętu. Inna jest tylko ścianagrodziowa a konkretnie jej częsc górna malowana na czarno . Jak ktoś ma ochotę przerabiać to trzeba najlepiej by mieć do dyspozycji całą omegę np po wypadku. Do pezeróbki jest potrzebne tyle elementów że kupno ich na giełdzie czy ogłoszeń pojedynczo w|g mnie zajęło by zbyt duzo czasu i pieniędzy. Gdyby ktoś był zainteresowany to posiadam wszystkie elementy do przeróbki omegi B z wresji angielskiej. konsola ,nagrzewnicę,ściana grodziowa, przekładnia ,wsporniki,wtkładziny wygłuszenia wiązkę elektryczną.lampy,lusterka i w ogóle wszystko co potrzeba. Koszt takiej operacji wraz z częsciami to przynajmiej 4000zł. |
PEPE 3,2V6 TORUŃ | 2005-09-26 10:01:58
Może się mylę ale wiercenie jest nierealne ponieważ w omedze po obu stronach istnieją różne otwory. Wymiana sciany jest konoieczna. |
fomin LOB MEMBER saab sie przekręcił :) cip cip | 2005-09-26 13:08:28 ja natomiast nie ryzykował bym potem jeżdzić taką składanką , przeróbka karoseri w aucie to przegięcie delikatne,co inego przywieśc sobie takie auto jako dawca organów,ale wozić tym żone i dzieciaki to nieporozumienie, nieopłacalne i niebezpieczne .
rozmawiałem z człowiekiem który ma taki wał w mercu 300 , miało być super tanio a wyszła mina.pozdrawiam |
leeyo1976 Omega A racibórz | 2005-09-26 13:27:03 pepe - przekonałeś mnie. to faktycznie jest przeje...a robota. nawet wycieraczki od szyb inaczej chodzą.... Dywaniki - nawet na to nie wpadłem... Faktycznie robota i kupę kasy że się nie opłaci...
Dzięki za oświecenie mnie
Pozdrowienia |
![]() Biznes LOB SYMPATYK OMEGA BFL Stary Sącz | 2005-09-26 23:28:39 Ale jak ja pisałem ze ogólnie wyjdzie kicha sporo trzeba wymienic to mi nie wierzyłes , a co do instalacji to rzeczywiscie zaden problem przedłuzyc wiazke z kablami tylko ze taka robota cholernie kosztuje ( i to mi sie podoba ) a sam sobie nie poradzisz, no chyba ze sie znasz na elektryce |
leeyo1976 Omega A racibórz | 2005-09-27 08:03:10 Biznes pisałeś za mało przekonywująco!
Co do elektryki... powiem tak. Nikt juz nie ruszy mojego samochodu - żaden mechanik, elektryk i inny magik. Kiedyś jak mnie rzucało autem przy prędkościach 80km/h poszedłem do mechanika, który nawymieniał części za 250zł - a efekt był taki że dalej rzucało. Okazało się, że do wymiany były opony - kosztowało mnie to dużo więcej niż miało. Kiedy samochód przestał mi palić na jeden gar - usłyszałem takie pierdoły od właśnie... elektryków- szkoda słów. Sam sobie poradziłem już i z garem, i z ABS i nawet sam sobie progi wymieniałem! Nie chcę się przechwalać, ale wiem jedno - u "fachowców" stać by mnie było na naprawę jednej rzeczy - sam naprawie wszystko taniej! |
Adrian_M Mazda 323F BJ DiTD Ostrowiec Świętokrzyski | 2005-09-27 17:58:58
powiedz mi jak, bo mi tez nie pali, ale tylko na benzynie, na gazie chodzi Pozdrawiam |
kufcio Omega C 2,2 DTI --- | 2005-09-29 00:06:13 a ja mam B z 94' i po wyciagnieciu maty gluszacej po stronie pasazera mam zaslepke na uklad kierowniczy i pedaly wszystko ladnie zalane takim jakby asfalcikiem, mata z smołą czy jakos tak.. kurcze ze nie zrobiolem fotek..:/
pozdr |
leeyo1976 Omega A racibórz | 2005-09-29 01:18:02 Adrian_M - szukaj postu " problemy na benzynie".... - niedawno był na topie. Tam opisałem jak rozwiązałem problem.
Pozdrowienia [ wiadomość edytowana przez: leeyo1976 dnia 2005-09-29 13:14:16 ] |
PEPE 3,2V6 TORUŃ | 2005-09-29 05:11:16
A więc jesteś przygotowany do do przeprowadzki np. do Londynu. |
mkaminski100 Focus Basingstoke | 2006-02-27 10:18:39 Tak czytam te porady, ale widzę, że każdy pisze tak naprawdę na "czuja" i na podstawie starych aut.
Przyłączam sie do pytania, ale kieruję je do osób które robiły auta po 98 roku bo dopiero w tych latach wprowadzono standaryzację i o ile się zorientowałem to przegrody są znormalizowane a elementy przygotowane jak na Europę, ale podpięte do angielskich wymagań. Starsze auta, na pewno były przygotowane do ruchu lewostronnego i wymagały interwencji blacharskich, ale standaryzacja zrobiła swoje. Czy więc ktokolwiek przerabiał auto po 98 roku lub miał z tym do czynienia, bo do tej pory to ile osób to tyle wersji. Znalazłem np na Allegro osobę która oferuje pakiet do przerobienia auta, ale nie wiem do czego potrzebna pompa hamulcowa. Czy anglicy mieli inna? Gość zapomniał jednak o reflektorach, a te wymagają wymiany. Moje drugie pytanie do kwestia prawna, czyli jak to później można zarejestrowac, bo w aglii nie ma briefów. Jest świstek umowy kupna sprzedaży który jest przerejstrowaniem auta na kupującego, informacją o ubezpieczeniu. Tablic się nie kupuje, bo u nich są one przyporządkowane do auta. Czyli nie masz żadnych kwitów do rejestracji. Skąd je zdobyć? No i jak wyglądają opłaty i procedury związane z oświadczeniem, że auto nadaje się do naszego ruchu? |
7gsi LOB MEMBER wieś | 2006-02-27 11:59:08
ktoś miał do czynienia. może i jest unifikacja, ale trzeba rozłożyć całe auto łącznie z wyjęciem silnika i złożyć od nowa stosując "europejskie" części i masę "sztuki" coby to wszystko jakoś działało. testy z przeróbką anglika zajęły miesiąc czasu doświadczonemu mechanikowi który robił furę dla siebie. Była masa komplikacji i latania za częściami, zakończona w efekcie kupnem drugiej, bitej - ale europejskiej omy. Obecnie nie można tej fury sprzedać (brak chętnych na Vauxhalla po przeróbce), co chwila się coś sypie (kabelki, wtyczki - coś się poluzuje i znowu rozbebeszasz pół auta), na pytanie czy gość podejmie się przerobienia następnego auta za np 1000-1500pln (bo za tyle są w prasie oferty...!?) gość zaczyna wyprowadzać prawy sierpowy aha, sama rejestracja zajęła drugi miesiąc
zdecydowanie nie polecam takich przeróbek. Zdecydowanie odradzam kupowanie aut po takich "na odwal się" przeróbkach od pseudo-handlowców. po tym co widziałem, na pewno się na takie auto nie zdecyduję. a jak podliczyć koszty, stracony czas i niższą cenę przy odsprzedaży, wcale nie wychodzi taniej...! |