Szukam schematu zasilacza 12v -> 16v 4,5A

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie,
chce zasilić sobie laptopa w samochodzie,
ale taniej niż 100zł za zasilacz uniwersalny
i taniej niż 120zł za przetwornice 12v -> 220v

Grzebałem na elektrodzie, ale nie znalazłem nic gotowego a nie znam sie na tyle żeby samemu stworzyć takie coś.
  
 
a nie taniej mozna kupić adaptery gniazdo zapalniczki-laptop???
  
 
no właśnie taki adapter szukam tylko że laptop ma wejście zasilania na 16v 4,5A a w zapalniczce jest 12v.
adapter jak to nazywasz czyli zasilacz do auta kosztuje 100zł na allegro uniwersalny, chce coś tańszego.
  
 
Tak z ciekawości masz laptopa a szkoda ci 120zeta a laptop kosztuje kilka tysiecy to jak to jest
  
 
Jeżeli 100 watowa przetwornica 12 - 230 kosztuje 120 zeta to coś tania ona jest. nie da się w prosty sposób podnieść napięcia z 12 volt stałego na 16. na odwrót jest to bardzo proste.. starczy stabilizator za 2 złote. Pozostaje jeszcze problem niesinusoidalnego poboru prądu (dużo wyzszych harmonicznych) przez zasilacz laptopa. Krótko mówiąc nie każda przetwornica da rade. Zasilacz konwerter 12 - 16V jest lepszym pomysłem, ponieważ zasila bezposrednio laptopa pradem stałym i odpada problem harmonicznych niestety zrobienie czegoś taiego w domu jest dość trudne i wcale nie tańsze niz 100 zł.
  
 
a ja mam przetwornice do sprzedania - jakby co jutro moge looknac w piwnicy jakie ma parametry acena mysle ze do dogadania
  
 
adam16 - mam escorta, też kosztuje kilka tysięcy a szkoda mi tankować benzyne....gaz tańszy a tez jeździ
po co mam wywalać pieniądze skoro mogę mieć taniej ?
ostatnio przekonałem się po raz kolejny że warto
(interfejs do LPG alegro 30zł + przesyłka a 2h nad biurkiem z lutownicą i mam lepszy za 9zł) poza tym lubie sobie zrobić czasem cos samemu... nie rozumiem wogóle zasadności twoich wątpliwości, ale nieważne...
p.s. laptop mnie kosztował raptem 2000 rok temu poleasingowy 2 letni, teraz wart z 1500 PCta nie posiadam

gjw - troszke zakręciłes temat :p aż takie biegły ni ejestem w elektronice martwisz mnie że domowym sposobem to tez drogo
Myślałem, że np. jakieś trafo (in 12v out 24v) i potem mostek prostowniczy i stabilizator 16v

PUNIU - dzięki za oferte, ale narazie szukam schematu i docelowo to i tak nie byłaby przetwornica bo nie chce kombinować z 230v w aucie, wolałbym zasilacz kupić dedykowany do mojego lapa do auta bo chce to schować gdzieś pod deską i miec na wierzchu tylko gniazdo i kabelek w schowku, a zasilacza sieciowego nie chce z domu ruszać bo łatwo wtedy go albo w aucie albo w domu zostawić i być ugotowanym bez zasilania
  
 
grzes jak dorwe kupla to on ci cos wykombinuje
on lubi komplinowac i w koncu juz mgr inz i w dodatku technik elektronik
  
 
Polityk - trafo trafem, ale tu potrzebujesz z pradu stalego zrobic zmienny i do tego, zeby bylo wydajne to o wysokiej czestotliwosci, czyli trafo zupelnie inne - na rdzeniu ferrytowym. Schematy na elektrodzie pewnie znajdziesz, najgorzej bedzie z trafem.
  
 
Lukas_s - czekam niecierpliwie

Toradek - tak myślałem, że to skomplikowane dlatego pytam
nie jestem aż taki spec żeby na elektrodzie coś wygrzebać majac tak mało danych dot. tego czego szukam
to trafo to trza by jakoś pewnie policzyć
problemem będzie też to 4,5A prawda ?
  
 
W zasadzie jezeli to miało by działać tylko przy zapalonym silniku to można wpiąć transformator za alternatorem (daje prąd zmienny) a potem jakaś dobra stabilizacja i sporawy kondensator i powinno działać. Podwyższanie napięcia stalego to już nie jest prosta sprawa jak już wcześniej pisałem, konieczny byłby jakiś generator do zamiany napiecia stałego na zmienny. Zreszta wcale bym się nie zdziwił jakby alternator dawał te 16v po wyfiltrowaniu i z innymi stabilizatorami. więc jeżeli chodzi po prostu o ładowanie baterii laptopa w czasie jazdy to jest to do robienia w miarte tanio i prosto.

Przeczytałem co napisałem i sam tego nie rozumeim więc wyjascnie może po kolei...

1. Na jałowych obrotach u mnie na instalacji jest około 14,2 V, więc przy 900 obr/min alternator daje minimum 15V (coś tam się traci na prostowniku i stabilizacji). Z trego wynika że przy 2000 obr/min bez wysiłku da się wycisnąc 16 V stabilizowanego oczywiście po podłączeniu sie przed prostownikiem.

2. W poprzednim poscie usiłowałem przestrzec przed kupowaniem przetwornicy 12/230 jakieś tam, niekoniecznie przystosowanej do wymagań zasilacza impulsowego komputera (to co starczy do maszynki do golenia niekoniecznie musi wystarczyć do laptopa).

3. Wpadłem na pomysł dość taniej przetwornicy gotowej... na allegro jest do kupienia ups bez akumulatora 12V za 50 zł. Moc 520 VA. Starczy na 3 laptopy i jakąś małą lodówke Wydaje się że nic prostrzego jak coś takiego zasilić z instalacji samochodu i mieć pewne stabile źródło 230 V. Może i by się dało znaleźć taniej taki ups z uszkodzonym aku.



[ wiadomość edytowana przez: gjw dnia 2006-02-20 21:18:05 ]
  
 
Wiecie co, jak tak czytam te posty, szczególnie te od gjw i inne "doradzające" co i jak, to nie wiem czy śmiać się czy płakać ........ Ludzie prosze was nie piszcie o czymś o czym macie blade pojęcie albo wcale. Dla przykladu te wypociny od gjw że przy 2000 rpm będzie miał 16 volt podawane z alternatora........ człowieku, masz tam stabilizator który nie puści więcej jak 14,5 V bo więcej szkodzi akumulatorowi !!! Kto ci powedzial że laptop zasilany jest z zasilacza impulsowego?????!!!!!! Wiesz co to w ogóle jest........ o tym czyms z allegro o nieziemskiej mocy juz nie wspomnę.A jeżeli robicie sobie żarty z kolegi to naprawdę nie na miejscu. Aż boję sie pomyśleć że tacy sami z was mechanicy i tyle samo wiecie o samochodach co o zasilaczach i przetwornicach, koszmar......
PS. jestem z zawodu elektronikiem, praktykującym na codzień i jeśli nie masz jakiego takiego pojęcia o ukladach zasilających to najprościej będzie kupić zasilacz za stówę i wkomponować go do autka. Drugie wyjście to poczekaj do środy a prześlę ci schemacik płytki drukowanej itd. i sprawdzisz sobie czy się z tym uporasz i zrobisz sobie to sam. Jeżeli tak to wyjdzie ci w sumie dużo taniej.
  
 
działać miałoby zawsze, bo moja bateria w lapie ostatnio umarła całkiem i nie trzyma juz nawet sekund, wypinam zasilacz i lap sie wyłącza.

Pomysł z UPS'em dobry, tylko że nie chce 220v w aucie
a dwa nie chce nosić ładowarki z sobą bo kiedyś jak bede potrzebował to na bank bedzie ona w tym drugim miejscu

Kris75 - spokojnie, on myślał o prądzie przed stabilizatorem, fakt impulsowego zasilacza nie ma do lapa. co do UPS'a to akurat nie pierwszy raz sie spotykam z tym rozwiązaniem i gjw mial dobry pomysł, warunek UPS musi być na jedną baterię.
pojęcie mam takie, ze wiem do czego złuży multimetr, lutownica, cyna, google, konwertery jednostek i przeliczniki kodów paskowych
znam też większość sklepów elektronicznych w mieście, nie boje się eksperymentów a kilka układów w swoim zyciu zrobiłem i działają.
ogólnie prądu się nie boje jeśli tylko schemat będzie czytelny to myslę, że dam rade (nawet mi sie gdzies laminat wala po pokoju mógłbym płytke wytrawić) Niecierpliwie czekam na schemat, mail jest w profilu Dzięki za zainteresowanie, Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: polityk dnia 2006-02-20 21:41:27 ]
  
 
1. Mówiłem o napięciu na alternatorze PRZED prostownikiem i stabilizatorem.

2. A niby jakie mają byc te zasilacze jak większośc waży kilkaset gram i ma zakres dopuszczalnych napięć wejściowych 100 do 250 V

Przyznaje że mozliwość podłączenia się do alternatora jest teoretyczna i nie polecam tego próbować, ale na allegro jest do sprzedania taki UPS (520 VA to jest nieziemska moc?? starczy na mały monitor crt i ubogiego blaszaka). Raptem koło 300W ale tak czy inaczej do laptopa w zupełnosci wystarczy i wejście jest 12V.
  
 
Cytat:
ale na allegro jest do sprzedania taki UPS (520 VA to jest nieziemska moc?? starczy na mały monitor crt i ubogiego blaszaka). Raptem koło 300W ale tak czy inaczej do laptopa w zupełnosci wystarczy i wejście jest 12V.


?????? Czlowieku!!!!
1. 520 VA to nic innego jak oznaczenie mocy wg norm euro
2. Aby to przeliczyć na "waty" musisz to pomnożyć przez cos fi.
3. Dodam tylko że dla takich potrzeb przyjmuje się że cos fi = 1
4. Twoje 300 W pozostawiam bez komentarza łącznie z ceną tego czegoś, zapytaj w pierwszym lepszym sklepie o cene UPS'u, i żeby cię z nóg nie zcieło jak uslyszysz cenę rzędu kilkuset złotych
5. I po jaką cholerę mu UPS???? Nie taniej kupić samą przetwornicę??? I podpiąć ją do instalacji samochodowej???? (UPS to akumulator wraz z przetwornicą na 230 V w jednej obudowie)
6. O co ci chodziło z tymi zasilaczami z napięciami wejściowymi 100 do 250 V???? Widzialeś kiedyś zasilacz na 380 V???Niekoniecznie przenośny Gwoli sprostowania drogi kolego 110 V to poziom napięcia często stosowany np w Stanach Zjednoczonych a 230 w Europie, firmy produkujące urządzenia elektryczne poprostu dążą do uniwersalizacji swoich produktów aby z grubsza rzecz biorąc można je było stosować w wielu krajach i stąd te zakresy 100 do 250 czyli min i max poziomy napięć.
  
 
Chodziło właśnie o zakres napięć 100 - 250 V to raczej trudne do zrobienia w zasialczu transformatorowym bez mechanicznego przełącznika. Zostaje impulsowy. Przynajmniej ja mam taki w swoim laptopie.

Co do mocy UPSa nic nie przeliczałem podaje za wystawiającym link

dla wiadmomosci wiem jak przeliczyć VA na Waty. I czym te jednostki się różnią.

Co do jednego przyznaje Krisowi racje pisze czasami zbyt "radosnie" i chaotycznie więc dla jasnosci prostuje po raz ostatni dla dobra alternatora i laptopów nie próbujcie obcodzić fabrycznego regulatora napięcia to był czysto teoretyczny wywód.

A co do pytania po co ups?? Bo jest tani dlatego ze widocznie bez akumulatora nie przedstawia dla sprzedającego wiekszej wartości jako UPS. Zresztą są wystawione równiez kompletne teoretycznie nowe i sprawne UPSy za allegro w okolicach 120 zł. Nie twierze że to jest sprzęt dobrej klasy ale fakt jest taki ze są.

Przypominam że wątek zaczął się od pytania jak TANIO zasilić laptopa.



  
 
up....

anybody?