Parę pytań o silnik ladowski

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ile kosztuje używany silnik 1,6 od nivy?
czym się różni od 1,6 np 2107?
lepszy pasek czy łańcuch?
koszt remontu ( wał panewki tłoki pierścienie)
w bloku są tuleje wymienne czy blok można tulejować??
gdzie i za ile można kupić kolektor pod dwa dcoe?

sorki ale jestem lamerem totalnym jeśli chodzi i silniki ladowskie



[ wiadomość edytowana przez: rogacek dnia 2006-03-08 09:22:23 ]
  
 
Cytat:
2006-03-08 09:20:48, rogacek pisze:
ile kosztuje używany silnik 1,6 od nivy?


Różnie, zalezy od stanu, tak jak i od zwykłej łady
Cytat:
czym się różni od 1,6 np 2107?


Silnik Niwy ma nieco głębszą miskę olejowa (o ile się nie myle to wchodzi chyba 0,25 lub 0,5l oleju wiekszą i inny,dłuższy smok pompy oleju)
Cytat:
lepszy pasek czy łańcuch?


Pasek jest cichszy i bardziej elegancki ale wystepuje tylko w 1,3 i częściej ulega uszkodzeniu niz łańcuch
Cytat:
w bloku są tuleje wymienne czy blok można tulejować??


Blok nie ma wymiennych tulei ale można go tulejowac po przekroczeniu wymiarów naprawczuch
Cytat:
gdzie i za ile można kupić kolektor pod dwa dcoe?


Allegro. e-Bay, ogłoszenia na forum a przede wszystkim Węgry
  
 
1.Ja daje za 1,6 ze skrzynią V, podobno 30 tys po remoncie - 600zł.
2.Niczym sie nie różni, z tego co widziałem, trzeba przełożyć łapy mocowanie w otwory obok. No i miska jest nieco inna.
3. Moim zdaniem pasek, ale Nivy miały łańcuch
4. Ceny części zobacz w Skorpionie, szlif wału ok 150 zł, cylindrów ok 200 zł (w uznanym zakładzie w Złotowie).
5. nie wiem
6. trzeba poszukać. Ja mam akurat kolektorki od 45, ale to są kolektory Dyferencjała, więc pytaj sie, jego, moze sprzeda (wątpie) Myśle, że sensowym rozwiazaniem byłoby zrobienie kolektorów, przez obcięcie i zespawanie oryginalnego ladowskiego i tego co licytujesz z gaźnikami

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
Zresztą na Dolnym Śląsku macie niezłe "Zagłębie z częściami używanymi do Ład"
  
 
wiem że autogiełda jest ok. pytałem o ceny klubowe. raczej wolę silnik na łańcuchu niż na pasku. czy z włozeniem do trójki raczej nie będzie problemu???
  
 
A z czym ma być problem skoro taki silnik tam siedział???? Miske i smoka musisz wymienic na normalne (klasykowe) i tyle.
a co z 1,6 DOHC????
  
 
mam koncepcję odkundlenia mojej ladzianki i zapakowania tam oryginalnego silnika. oczywiście podrasowanego
  
 
Cytat:
2006-03-08 12:25:12, rogacek pisze:
mam koncepcję odkundlenia mojej ladzianki i zapakowania tam oryginalnego silnika. oczywiście podrasowanego



Nareszcie
A tak poważnie to w przyszłości (może niedługiej) będziesz miał możliwość założenia do takiego silnika głowicy 16V...Dlatego ja też pomału szukam silnika na łańcuchu 2000 DOHC z oryginalnych ładowskich części, to ostatni mój pomysł ( a może tylko marzenie).
  
 
wiem. mam w planach dwa weberki DCOE 40. wyspawam sobie kolektorek plus dobrze zrobiony silnik. tak pod 160 kucyków powinno być. wałek rozrządu mam juz wyliczony i znalazłem wykonawcę.
  
 
O, czyżbyś chciał się Jacku bawić w ściganie w jakiejś klasie historycznej i brak homologacji na Ładę z silnikiem fiatowskim zaczął przeszkadzać?
  
 
powiem tam: możliwe.


a jak rozpoznać czy silnik to 1,5 czy 1,6??? znalazłem niedrogo motor i nie wiem co to a gość też nie jest pewny
  
 
Cytat:
2006-03-08 14:08:12, rogacek pisze:
powiem tam: możliwe. a jak rozpoznać czy silnik to 1,5 czy 1,6??? znalazłem niedrogo motor i nie wiem co to a gość też nie jest pewny


Zobacz co pisze na bloku:
W przypadku silnika od klasyka z lewej strony bloku, w poblizu trzeciej świecy powinno pisać wypukłym odlewem 03 - jeśli jest to 1500 lub 06 jeśli jest to 1600. Tak samo z prawej strony bloku, na dole koło pompy wodnej masz nasz analogiczne wypukłe cyfry 2103 (silnik 1500) lub 2106 (silnik 1600). Ew. 01 i 2101 w przypadku silnika 1200. Silniki z Nivy mają albo oznaczenie 2106 (czyli klasykowskie 1600) albo 212(...) i nie maja mniej niż 1600 pojemności.

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2006-03-08 14:23:00 ]
  
 
Dodam jeszcze ze ploze napinacza lancucha maja inna 1.6
  
 
Cytat:
2006-03-08 18:36:55, Krzysztof-Fleszer pisze:
Dodam jeszcze ze ploze napinacza lancucha maja inna 1.6


O jaka płozę chodzi? I czy w silniku 1600 klasykowym czy niwowskim
  
 
Chopdzi mi o ploze napinacza NIWA 1.6 (tej co jest popychana przez napinacz) lancucha - ma zupelnie inny kat wygiecia i promień, i byc moze "mniejsze deko oko" ale to moglo byc tylko bledem fabrycznym.

Podejzewam ze to dla tego, ze silniki te pracuja pod wiekszym obciazeniem.
W kazdym badz razie ja zaadaptowalem taki od niwy, bo uwazalem ze bedzie lepszy raz z racji obciazen w moim silniku, dwa z racji lepszego wykonania (pomijajac wielkosc "oka") trzy dla tego ze mam sciety blok, scieta glowice, a do tego mialem scieta obudowe walka rozrzadu w sklutek czego lancuch sie wydluzyl.