Nierowna praca silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
zanim silnik osiągnie mi właściwą temp. na wolnych obrotach pracuje nierówno tj. trzepie sie . zauwazyłem ze jak wyłącze dmuchawę to pracuje płynniej. Zaraz po odpaleniu tez jest dobrze.dopiero po kilku min zaczyna się rzucać. mechanik mówi że to sterownik silnika ale nie bardzo mi to pasuje. jak myslicie?
  
 
mi to wygląda na zbyt niskie wolne obroty silnika, wyłączenie dmuchaw powoduje zmniejszenie oporu alternatora a to zwiększa minimalnie obroty.

często przepływki siadają w ten sposób, że jak w początkowej fazie pracują prawidłowo, przechodzą przez stan błędnych wskazań i później pracują jak należy,

ja pisze na swoim przykładzie ale mam benzyne - było podobnie, żadnych błędów w ecu. po wymianie przepływki poprawiło się i spalanie spadło o 1l.
  
 
obroty mialem ustawiane (ustawiano mi tez dawkę paliwa) ale nic nie pomoglo z wyj.tego ze na wolnych obrotach komp pokazuje 0.5-0.6 l na godzine a wcześniej 1.1-1.2 .
  
 

edit: sorry, dopatrzyłem 2,5 ale TEDE


[ wiadomość edytowana przez: 7gsi dnia 2006-02-08 18:59:45 ]
  
 
Ja miałem coś takiego w C30NE i długo nie mogłem do tego dojść co to i okazało się że miałem nie doładowany akumulator i odpalał na wszystkie cylindry, puźniej chodzi chyba na 3-4, a dopiero po dłuższej chwili wchodził na wszystkie! Podładowałem akumulator i jest wszystko OK! Może spróbuj u Siebie też podładować akumulator i zobacz czy się coś zmieniło!
  
 
akumulator jest naładowany po mrozach ale to diesel wiec akumulator chyba nie ma tu nic do gadania
  
 
no tak tylko ze kolega mik41
jezdzi omega B 2.5 td , a z tego co mi wiadomo to za slaby aku nie rzutuje na nierowna prace diesla. pozdro.
  
 
Ja tylko prubuje pomóc, u mnie tak było a wcale nie powiedziałem że to na 100% pomoże w dislu!
  
 
a ile wam wskazuje oma na wolnych orotach chodzi mi o spalanie na h ja mam X25XE 1.4/h
  
 
to jak ja mialem 1.2 to mechanik odrazu powiedział ze za duze podregulował i teraz jest 0.5 i mniej kopci przy pełnym przyśpieszeniu a no i lepiej sie zbiera,co przełożylo się bezpośrednio na spalanie na 100 km pali 1l mniej


[ wiadomość edytowana przez: mik41 dnia 2006-02-09 08:18:28 ]
  
 
x25xe to chyba benzyna

u mnie w tym silniku jest różnie zależy od tem. otoczenia,
kiedyś przy ok 15st. na zewnątrz trzymało się 1,1 a teraz dochodzi przy mrozach do 1,7
  
 
sory faktycznie benzyna niedoczytałem oznaczeń
  
 
witam ,u mnie pokazuje ok. 2l/godz raczej sie tym nie sugeruje.
  
 
witam panowie szukacie daleko a odpowiedz jest blisko to tylko czuinik temperatury wymienic i bedzie wszystko ok pozdrowionka
  
 
Chyba masz do ustawienia głowiczkę pompy wtryskowej. Tez tak miałem - po ustawieniu pomogło na ok 6 mcy - teraz znowu objaw nawraca.
P.S. Daj to zrobić tylko dobremu mechaniorowi.
  
 
mówisz głowiczka a czy na jalowym przy zwiększeniu obrotów też go tobie bujało bo mi teraz zaczał tak świrować. Do tego odrazu po odpaleniu pracuje nierówno a wcześniej jak pisałem po kilku minutach i tylko na wolnych obrotach
  
 
PAWEŁEK17 napisał że się nie sugeruje wyświetlaczem.

a u mnie niedawno na wyświetlaczy wyszło że spalanie na biegu jałowym to 0,7 1,0 po jakim czasie zapaliła się kontrolka silnika, i wtedy spalanie normalnie 1,7, jak kontrolka zgasła spalanie 0,7 1,0
i dziwna praca silnika n wolnych, co się okazało jedna sonda lambda się skończyła i wskazywała w granicach 1volt, komputer diagnozował to jako za wysoka mieszanka i skracał czasy wtrysków,

po wymianie sondy wszystko jest ok. a i jeszcze kiedyś jak sprawdzałem wskazania co do średniej spalania na benzynie zawsze zgadzały mi się z tymi przeliczanymi na stacji,
  
 


Cytat:
2006-02-14 11:42:13, krzysio12 pisze:
witam panowie szukacie daleko a odpowiedz jest blisko to tylko czuinik temperatury wymienic i bedzie wszystko ok pozdrowionka



....według czego tak sądzisz, że to czujnik temperatury?




[ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2006-02-27 16:05:45 ]
  
 
Witam,

Cytat:
2006-02-05 20:11:54, mik41 pisze:
Witam zanim silnik osiągnie mi właściwą temp. na wolnych obrotach pracuje nierówno tj. trzepie sie . zauwazyłem ze jak wyłącze dmuchawę to pracuje płynniej. Zaraz po odpaleniu tez jest dobrze.dopiero po kilku min zaczyna się rzucać. mechanik mówi że to sterownik silnika ale nie bardzo mi to pasuje. jak myslicie?




...sprawdzałeś czy pokazały się jakieś kody usterek?







[ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2006-02-28 21:13:54 ]
  
 
nie sprawdzałem
będe musiał poczytać jak to się robi i odczytać bo się pogarsza