| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
human40 ford escort automat Szczecin | 2006-03-03 13:08:44 proszę o konsultacje w następujacej kwestii - mój ford przy pierwszym porannym odpaleniu silnika lub po 8-10 godzinach postoju po 40-50 sekundach pracy nagle traci obroty i gaśnie .To najczęsciej zdarza się zimą przy niskich temperaturach .Po drugim przękreceniu kluczyka w stacyjce juz trzyma obroty i nie gaśnie.Byłem ostatnio u fachowca i po podłaczeniu do komputera stwierdził , ze trzeba wymienić regulator obrotów ponieważ wykazywane są " obroty krytyczne " .O.k zgodziłem się i muszę przyznać , ze po tej wymianie samochód dostał niezłego ciągu , czuc że jeżdzi znacznie lepiej i dynamiczniej.Ale silnik jak gasł po pierwszym odpaleniu tak gasnie - podczas tego badania diagnostycznego okazało sie jeszcze , ze jest zbyt niskie napięcie wyjściowe na sondzie lambda ( 0.50mV ) .Pojechałem do elektryka , który po pobieżnym sprawdzeniu i podłączeniu testera sondy stwierdził , ze jeżeli nie mam na co wydawać kasy i kocham swoje auto to mozna sie bawić w naprawę tego niby drobiazgu ale on osobiście nie widzi problemu.W zasadzie ja równiez go nie widzę ( bo przy wyzszych temperaturach otoczenia silnik nie gaśnie ) ale chciałbym dowiedziec sie co moze byc przyczyna tego porannego gaśnięcia.Nadmieniam , ze wóz gaśnie tylko raz potem jeżdzi jak szatan , żadnych gasnieć i problemów.Może ktoś potrafi rozgryżć przyczynę tego problemu ? |
damian-k Opel Astra Szczecin | 2006-03-04 00:42:53 Jeśli chodzi o wymieniony regulator obrotów, mówisz o regulatorze wolnych obrotów tj silniku krokowym czy o tps, jeżeli o tps no to faktycznie mogła polepszyć się dynamika ale ten czujnik nie ma wpływu na gaśnięcie auta jeżeli obroty spadają i gaśnie po pewnym czasie od odpalenia wygląda na to że komputer uznaje że auto się nagrzało i zamyka silnik krokowy powodując zdławienie. Po pierwsze powinieneś wyczyścić silnik krokowy oraz przepustnicę jeżeli są już brudne to widac nawet że silnik nie utrzymuje dobrze obrotów jałowych, jeżeli to nic nie da prawdopodobnie czujnik temp bedzie wymagał wymiany ale nie twierdze że to napewno to i dziwie się że na diagnostyce nic nie wykazało. Jeśli chodzi o napięcie lambdy 0,5mV to jest ono jak dobrze widze radykalnie niskie. Teoretycznie lambda działa w zakresie 0-1V przy prawidłowym składzie mieszanki powinno być ok 0,5V a twoja wartosć to 0,05V czyli dosć ubogo ale jeżeli elektryk powiedział ze jest dobra to tak jakby coś źle przepisałes.
A właśnie Jeżeli lambda jest 3 albo 4 przedwodowa, to po uruchomieniu jest ona podgrzewana i może być tak że podgrzewanie powoduje jakieś zakłucenie i gaśniećie auta [ wiadomość edytowana przez: damian-k dnia 2006-03-04 00:46:38 ] |
human40 ford escort automat Szczecin | 2006-03-04 07:49:33 O napięciu lambdy powiedział mi mechanik u którego robiłem wymianę regulatora wolnych obrotów.Poprosiłem go nawet , zeby to on zapisał mi na kartce wartość wykazywaną na komputerze zebym wiedział co mam mówić elektrykowi ( nie jestem specem w naprawach samochodów, tylko zwykłym uzytkownikiem ) .Facet twierdzi , ze poza tymi dwoma usterkami nic innego nie jest wykazywane , przekonywał mnie nawet że gdyby elektryk sugerował jakieś inne naprawy lub wymiany części mam się nie zgadzać gdyż jest to niepotrzebne.Ale o wskazaniu sondy lambda mówił to co Ty , ze jest niepokojaco niskie - a u elektryka odniosłem wrażenie , ze trochę nie za bardzo miał ochotę wziąć się do pracy i zbadać rzecz dokładnie.Może znasz jakiegoś rzetelnego i sumiennego elektryka w Szczecinie , któremu będzie się chciało ( ten u którego byłem ma zakład na Spiskiej 31 i polecał mi go Pan z warsztatu w którym robiłem regulator ale moze się juz dawno nie widzieli .Zresztą obsługiwał mnie dość młody człowiek , wiec być może jeszcze nie miał nalezytego doświadczenia... |
damian-k Opel Astra Szczecin | 2006-03-04 12:42:17 Jeśli chodzi o warsztat, to trudno coś doradzić, ja jeżdze do warsztatu Auteservice Zandberg na Wernyhory 17, może nie jest tam najtaniej ale diagnozuja auta komputerem (nie trzeba jeździć po aso) i nigdy nie było tak że mechanik stwierdził że np już naprawione a usterka nadal występuje. To że lambda ma niską wartosć nie koniecznie świadczy o jej uszkodzeniu, bo niska wartość może być spowodowana uszkodzeniem któregoś z innych czujników np przepływomierza. |
human40 ford escort automat Szczecin | 2006-03-04 13:54:57 własnie pierwszy mechanik u którego byłem i który wymieniał regulator , po uprzednim podłączeniu do komputera to Pan Maślankiewicz z Wernyhory 17 .Zapłaciłem za wszystko 480 zł wiec oczekiwałem za takie pieniadze trochę lepszych efektów.Ale uważam go za dobrego i rzetelnego mechanika... |