MotoNews.pl
  

Automatyczna skrzynia biegów niedomaga!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Niedawno kupiłem Omegę 2.6 `93r. z automatyczną skrzynią biegów. Przez pierwsze 3 tygodnie rozkoszowałem się tą zabaweczką, jednak potem wystąpił brak mocy, skrzynia przestawała zmieniać biegi najczęściej w momencie redukcji z 3 na 4 bieg. Proszę o jakąkolwiek pomoc, namiary na warsztat w Śląskim, który w rozsądnych pieniądzach podjąby się naprawy skrzyni.
  
 
A czy jak kupiłeś to auto to zadałeś sobie trud i sprawdziłeś czy ma olej w silniku, skrzyni ASB oczywiście, moście, itp..??
  
 
No niewiem jak ci tak pomoc ale:
Po pierwsz tak jak pisze Res automat to fajna zabawka ale no wlasnie przy zakupie trzeba sprawdzic ilosc i stan oleju (musi miec czerwony kolor a wszelkie tendencje ku ciemnemu sa alarmem i tu dochodzi jeszcze swad spalenizny bo czysty ma swoj aromat )
Mam w piwnicy rozlozonego takiego automata wiec sie conieco na nim znam(remont)Nie jezdzijcie po czesci do ASO tylko dobrego sklepu opla bo np za taki fajny smieszny plastik slizgowo dystansowy ASO sobie rzyczy 100 a ja w sklepie dalem 17 zl
  
 
Widzę że kolega senator rzeczywiście "douczony" skoro rozebraną skrzynkę w piwnicy trzyma. Jak ją złożysz i będzie śmigać, to pokłony.

PS To ciekawe, że niektórzy ogórki a inni skrzynie w piwnicy trzymają.
  
 
Jak sie niema co sie lubi to sie lubi co sie ma
Po pierwsze primo piwnica jest durza spytaj sie Brutala 23 bo dzis byl
Po drugie ultimo warunki sa iscie sterylne chcesz mam zdiecia
Po trzecie primo ultimo no znam sie a co do dzialania to sie okarze bo robie swapa z manuala
  
 
OOOOO widzę, że kolega z tych ambitniejszych bo na aftomata przechodzi. Czyli na opak forum, bo tu wszyscy doradzają wręcz przeciwnie. No to powodzenia pionierze.
  
 
No wiesz mialem kiedys reksia automata i milosc zostala bo skolei drugi reksio mnie z manuala wyleczyl.
To naprawde nie jest takie trudne na jakie wyglada>
  
 
bobofrut

spróbuj w Opel Max na 3-go Maja 38 w Chorzowie. Tel. 348 34 72.
Myślę, że powinni pomóc.

I daj znać jak się sprawy potoczyły.

Pozdr
  
 
odgrzewam temat
objawy. po dodaniu gazu jest gut ale np z wyższych obrotów jak zchodzi to chwile sie wiesza na wyższych i po szarpnięciu dopiero obroty spadają, ponadto czasem jedzie jakby na 3 biegu ,bez możliwości wciśniecia sport. nie działa wtedy,
po zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu silnika jest ok
olej jest dosć przezroczysty i nie śmierdzi przepałem,
czy ktos juz miał coś takiego . silnik 2.5 v6
  
 
Witam
Po pierwsze niemożliwa zmiana biegów (skrzynia jest cały czas na trójce) jest spowodowana wejściem automatu w tryb awaryjny. Na twoim miejscu nie kopałbym od razu w skrzyni ale podjechał do kogoś kto ma możliwość zczytać ci błędy z kompa. Będziesz wiedzał czy usterka ma charakter mechaniczny czy elektroniczny.
To jest podstawa po kontroli oleju ale jeśli miałeś zły lub za mało to już możesz zacząć się martwić mechaniką skrzyni.
Automat to super sprawa ale nie właściwa obsługa powoduje poważne usterki.
Pozdrawiam i życzę powodzenia ze skrzynką.
  
 
byłem na techu , diagnoza-upalone sprzęgło 4 biegu , jak to pan nazwał,ktoś sadził w pedał
ja robie to samo , więc naprawa nieopłacalna , jak padnie bedzie 2 ga

dzięki kolego za odzew
  
 

Podepne sie pod starego kotleta.
Wymieniłem olej w aut.skrzyni,uszczelke pod miską,nie mam pewnosci czy jest wystarczająca ilosc oleju w skrzyni (panowie z serwisu twierdzą,ze tak).
Objawy:rano pale silnik skrzynia przechodzi w tryb awaryjny,
rozgrzeje silnik do temperatury 90'C,wyłączam silnik,czekam
3 min,odpalam i wszystko gra i trąbi,nie ma problemu.

Pytanie,miał ktos cos podobnego?
Wszelkie sugestie mile widziane.
Do LOB Party dwa tygodnie,a do przejechania tez troche bedzie,wiec mam jeszcze chwile na unicestwienie dolegliwosci.
  
 
zmienic na manual

jak masz kanal to latwo mozesz sprawdzic poziom oleju odkrecajac srubke z boku skrzyni.
  
 
tak jak napisal fatboy odkrecic korek na chodzacym silniku i na N ma sie przelewac.
jak jest kontrolka to i jest zapamietany blad
  
 
Cytat:
2010-05-14 22:15:59, SENATOR pisze:
...na chodzacym silniku i na N ma sie przelewac.



Ma znaczenie temperatura silnika?Czy robic dolewke na zimnym silniku?
  
 
na rozgrzanym, na zimnym ma byc chyba ponizej korka pare cm.
  
 
Po zlocie zostały juz tylko super wspomnienia ,a ja dalej walcze z niedomagającą skrzynią
Czy ktos rozbierał i czyscił selektor (pozycjoner)?
Czy są jakies specjalne zalecenia co do demontażu i srodki do
samego czyszczenia?
Wszelkie sugestie mile widziane



[ wiadomość edytowana przez: erwinomega dnia 2010-06-30 21:17:29 ]
  
 
Fomin naprwa ni jest tak bardzo skomplikwana komplet okładzin na wszystkie biegi to ok 800zl. am kupowałem jak wysiało sprzęgł 2 i wstecznego, a budwa jest prstsza niż manuala tylko warsztaty sę cenią bo to automat me całanaprawakosztowała ok 500zł z olejm tyle że robocizna moja. Jak ktoś chce namiary na sklep wysyłkowy :
Midparts
ul. gen. wltera 24
Nowogród bobrzański
tel.604177071
68-3276140