Do fachowców od diesla, jest sprawa :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Otóż mój przyjaciel kupił sobie mondeo z 97 roku i ten wóz ma ten sam silnik jak mój czyli 1,8 TD intercooler. Jest identyczny, to Endura-DE.
I dzieje mu się tak :
- na zimnym zapala za pierwszym kreceniem
- na ciepłym juz sie buntuje przy zapalaniu i trzeba dlużej kręcic i dopiero za 2,3 razem zaskoczy
- obroty sa nierowne, tj wahaja sie do 1500 i spadaja ponizej 500, czasami nawet potrafi zgasnąć
- silnik nie dymi absloutnie
Należy wykluczyć alternator(sprawdzony), wtryskiwacze(wymienione), świece żarowe(wymienione), filtr paliwa i ta pompka membranowa do ręcznego pompowania(wymienione).
Zostaje jeszcze pompa paliwowa marki Lucas, tu regulowali juz coś fachmani ale nic to nie dało.
Proszę pomóżcie coś wymyśleć w tej sprawie, biedak wpakował już tyle kasy na powyższe wymiany i nic. Wiecie jak on na mnie patrzy jak moj Ess pyrka i pali bez problemu?- z taką smutną miną patrzy
Co proponujecie sprawdzić, proszę o jakieś sugestie.
  
 
up
  
 
w pompie jest takie cos .... cos tam odsrodkowej .....
I TO PADłO.
Dobrze by było żeby podjechał do pompiarza , i UZGODNIł CENE PZED REPERACJą , - EWENTUALNIE POMPA ZE SZROTU !!
  
 
tu od Kamili mam podpowiedź że pompa, trzeba ją podregulować i wymienić jakiś element który jest odpowiedzialny za pracę odśrodkową pompy. Zanim udamy sie do pompiarza może coś jeszcze polecicie sprawdzić?
Każda rada jest cenna
  
 
ni cholere nie wiem co to może być a to odśrodkowe to nie słyszałem jeszcze o tym...
tak se upne dla kolegi
  
 
aaaa dodam jeszcze że reset kompa też mu robiliśmy, z tym samym skutkiem jak niżej, czyli nic
  
 
Korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika lub korektor wyprzedzenia wtrysku przy małych obciążeniach, jedno z dwóch. Jest tam kilka elementów dzięki którym takie są wlaśnie objawy. Jakis czas temu ktoś pisał na forum że wymienił mu fachowiec coś w rodzaju tulejki w jednym z tych korektorów i chodzi jak nowy. I to by się zgadzało, musisz tylko dołapać takiego fachmana, co zapewniam nie będzie proste albo poprostu wymienić korektory bo jeden taksamo jak drugi może byc zużyty. Ale idąc dalej typ tropem najpierw wartało by sprawdzić czujnik temp silnika, jeżeli będzie szwankowal i pokazywal że silnik jest zimny to będzie uruchamiany korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika i też autko będzie głupieć. Także zalecałbym dokładniej przyjżeć sie problemowi, posprawdzać, pomierzyć a dopiero potem do sklepu po części
  
 
O właśnie, bo jak wyjmę wtyczkę z termostatu ta która prowadzi do kompa silnik się uspokaja. Hmmmm....... kolega mi tu fajnie podpowiedział
Kris75 patrząc na powyższe który korektor obstawiasz ten zimnego silnika?
  
 
u mnie czujnik zwalony i myślał że zimny i cały czas przyśpieszał wtrysk. Więcej palił ale nie miałem problemu z zapalaniem.
ps. Słuchaj Krisa75 to gites fachman. W wielu sprawach pomógł.
  
 
Cytat:
Kris75 patrząc na powyższe który korektor obstawiasz ten zimnego silnika?


Hehe sprawdź najpierw czy czujnik temp. jest sprawny.... bo wygląda na to że jego kres juz dobiegł. Kurcze no nie wiem póki co jakie powinien miec parametry, nie wiem jeszcze dzisiaj Niemniej jednak rezystancja sprawnego korektora wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika powinna wynosić 65 do 160 ohm, przekaźnik sterujący tym korektorem znajduje sie w przedzialesilnika a rezystancja między stykami 85 i 86 wynosi 75 ohm. Korektor małych obciążeń ma rezystancję 13 do 18 ohm. Ale narazie skup sie na czujniku temp. Powodzenia zero wydatków i pisz jak leci
  
 
rezystancja czujnia temperatury
- przy 10°C: 58 kOm;
- przy 20°C: 37 kOm;
- przy 30°C: 24 kOm;
- przy40°C: 16kOm;
- przy 50°C: 11 kOm;
- przy 60°C: 7 kOm.
u mnie podawał od 60 i spadało wraz z wzrostem temp. do 20kOhm, niżej nie chciał spaść mimo że temp. 60st. a rezystancja 20 kOhm.
Odpiołem czujnik i go zmostkowałem wraz z opornikiem ok. 6kOhm i efekt taki że gorzej zapali jak zimny ale jak sie rozgrzeje to super i zużycie ON mniejsze.
  
 
hmmmm....... auto wstawione do fachmana w Lublinie. Sie wszyscy tego Lucasa boją że dopiero tam wóz znalazł fachowca. On obstawia coś przy pompie. Obiecuję opisać co mu dolegało. Śledzę sprawę na bieżąco, też mam ten układ zasilania
  
 
i dobrze na 90% obstawia, któryś z tych czujników kąta wtrysku.